נגנז בגנזך מהדורת ה – 19.08.2013

נגנז בגנזך עם מטרה כפולה! גם לקדם את עמוד הפייסבוק של הבלוג (כבר הצטרפתם?) וגם לקדם את גנזך הרשת: אגרגטור הרשת הביתי. הנה לינקים מהבלוגיה מהימים האחרונים:

1. לא כל יום סרט ישראלי שיוצא הופך לאירוע. אבל מי מפחד מהזאב הרע הפך לאחד. למה? מהסיבה הפשוטה שכל הבלוגרים בישראל עפו עליו כאילו מדובר מינימום בבאטמן חדש.

לא ראיתי את הסרט עדיין, אבל הביקורות מלהיבות: עין הדג, סריטה, רוזבאד, איתן – קולנוע מזוית אישית ובחמישייה הקמרלינג יש פוסט טכני שקשור לסרט.

2. יילנה איסינבייבה, מגדולי הקופצות במוט כיום, יצאה להגן על חוקי האנטי-גייז של ארצה. מה שהזעיק ישר את גדול פילוסופי הספורט הישראלים, רונן דורפן, לשפוך כמה מילים על העניין. בשש פסקאות קצרצרות הוא מעביר עולם ומלואו.

3. לביא תדהר הוא סופר המד"ב הישראלי הידוע בעולם. זו הצהרה די בטוחה: רק ב – 2012 הוא היה מועמד לשבעה(!) פרסים, מתוכם זכה בשלושה(!!). כולל פרס ה – world fantasy הידוע לספרו אוסמה. יש לי את כל הכוונות בעולם להביא את הספר הזה למועדון הקריאה בקרוב. מתנגדים? תומכים? התקבל.

אורי מאיר כתב עבודת תזה על מדע בדיוני ישראלי. הנה הפרק על לביא תדהר.

4. גוגל עולה לי, ולהרבה אחרים, על העצבים בשנה החולפת. אבל הכי כיף זה כשהוא עולה ליובל דרור על העצבים, והלז מסביר זאת בסגנונו המיוחד.

5. אליפות העולם באתלטיקה קלה הסתיימה. כל הפרסים כבר חולקו. רגע, כולם? לא ולא! נחשון שוחט מחלק את הפרסים האלטרנטיביים. פרס ה'ידברו על זה עוד שנים', פרס ה'אל תשוו אותי למייקל' (ע"ש לברון ג'יימס) ועוד ועוד.

6.
עבור הקוראת לא סוגרת ת'פה: פוסט מעורר תאבון על הקולינריה החדשה בירושלים.

פוסט לשאר הקוראים: סדרת תוכניות תיעודיות להורדה על מוזיקה ירושלמית באדיבות עונג שבת.

בונוס בריאות: המדריך המלא למיצים סחוטים ביתיים של בצק אלים. מי ידע שמיץ יכול לעורר כזה תאבון?


[מיץ טבעי. מקור. CC]

7. מריחים את הריח הזה באוויר? הריח של סוכה שעומדת להיבנות? כן – זה גם הריח של עונת הפסטיבלים. עוד מוקדם לדון בכולם, אבל יובל אראל כבר מדבר על פסטיבלי המוזיקה המומלצים, ואורון שמיר על פסטיבלי הקולנוע.

בונוס לאלכוהליסטים: אורן אבראשי מסכם את פסטיבלי הבירה של העת האחרונה.

8. להתפורר מרוב האהבה. זוהי סדרת הפוסטים המעמיקים של Japan In a Dishpan. השבוע עלה פוסט על מאיר אריאל, אבל אני אמליץ דווקא על זה שפספסתי שבוע שעבר: פוסט על האהבה המוזרה משהו של פיטר האמיל.

9.
בועז כהן, לונדופיל ופאריזפיל, נסע לטייל בשתי הערים האהובות עליו. סדרת הפוסטים שיצאה מכך גורמת לי לרצות לבקר שם שוב (לונדון, פאריז).

10. לזאב אברהמי יש בלוג על ספורט. אבל למען האמת, הוא כותב הכי טוב כשהוא כותב על איך זה להיות יהודי בברלין – או יותר מזה: יהודי שמגדל ילדים בברלין ולוקח אותם למשחק ספורט.


1. ווש מוכרת מי ברז בת"א. כל הפרטים? אצל לרמן.
2. 80 שנה לבריק ברדפורד, הנוסע בזמן ובמרחב הראשון של עולם הקומיקס. מאמר לכבודו.
3. גלית חתן על תערוכת רכבות הצעצוע במתחם התחנה בירושלים.
4. במדע ושאר רוח מציגים: מציאות מ – Deal Extreme. אתר גאדג'טים הונג קונגי.

 

4 תגובות

  1. יעל ר. הגיב:

    וזו הזדמנות להודות שוב על הגנזך – כמי שהתחילה להיכנס לעולם הספורט המעניין (לא, כדורגל-כדורסל-טניס זה לא מעניין) רק לאחרונה, בגלל הקריז שאחרי ההתמכרות לאולימפיאדה, היה ממש כיף ללוות את שידורי אליפות העולם באתלטיקה עם הפוסטים שמצאתי בגנזך. החכמתי, למדתי ונהניתי.
    אוף, יום ראשון בלי גמר ריצה בערב. מה לעזאזל אעשה עכשיו בסוף היום?

    • ניימן הגיב:

      בתור מכור לכדורסל, אני חייב לחלוק. אבל אני מסכים שכל השאר לא פחות מעניין. דורפן עשה סדרת פוסטים על 'הכל חוץ מכדורגל' באולימפיאדה האחרונה. הוא ניסה לבקר בכל ענפי הספורט (חוץ מכדורגל) לפחות פעם אחת. היה מרתק.

  2. תודה לך שאתה ככה משקיע בי

    • פשוט יעל הגיב:

      נו, אז מתי את באה לירושלים?

      (חייבת לציין שאף אחת מהמסעדות שבפוסט של גלית נתן לא מלהיבה אותי אישית יותר מדי. אבל את החדשה של פיני ממש כאן ליד הדירה שלי עוד לא ניסיתי, למשל…)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting