נגנז בגנזך: מהדורת ה – 02.09.2013

נגנז בגנזך (באדיבות גנזך הרשת) שנכתב כלאחר יד. הרבה לינקים. רובם מבלוגים. חלקם סתם כך. לא מספיק לכם? יש עוד חומר קריאה בבלוג היום: סיכום חודש אוגוסט או על הזוכה הטרי בפרס ההוגו.

שאלה: יש פה מישהו שיכול להכין אייקון קטן לנגנז בגנזך?

1. דניאל עוז, סופר, שונא להתראיין. אבל עיתונאיים הם אנשים גם עקשניים וגם יכולים להיות מקסימים כמו אנשי מכירות. אחד מהם, של ידיעות אחרונות, שיכנע את עוז לראיון חד פעמי. הוא פיזר כל מיני הבטחות על התמקדות בספרות והתרחקות מהסנסציה והרכילות הזולה.

נו, אז הוא אמר.

2. השלמות לסיכומי שנה במוזיקה העברית משבוע שעבר: הסיכום המאד מומלץ של עשוי להכיל בוטנים (מקום ראשון ומוצדק לאביב גדג'). תוצאות המצעד של קול הקמפוס (ראשון גדג'. יהוא ירון שלישי!). (תוספת: סיכום מקיף של יובל הראל)

מחוץ לבלוגיה – כי אני סתם אוהב רשימות: מוזיקה נטו אספו הרבה דירוגי גולשים. ואללה העלו מדריך חביב ביותר לקניית אלבומים ישראליים כמתנה לחג. יואב קוטנר דירג את חמשת האלבומים המקופחים של השנה.

3. פייסבוק סער אתמול כי עוברת אורח פירסמה פוסט שמחשיד את ארומה בהרעלת ציפורים. ראשית, סחטיין לאינפי סנו שפירסמה את הפוסט המקורי. פשוט בגלל שהוא מציג את העובדות כמו שהן וזה לא דבר שקורה כל יום בפייסבוק. שנית, את הסיפור המלא עם תגובות של ארומה והסברים וכו' אתם יכולים לקרוא ב – TechSlut.

4. הלסינקי התמודדה על אירוח וולרדקון 2014. זה היה יכול להיות מגניב, כי פעמיים רצוף וורלדקון באירופה זה אדיר. אבל זה לא קרה, על חודם של 35 קולות. הזוכה? עיר בוושינגטון.


[אנטרטיקה. מקור. CC. לא פינלנד אומנם, אבל יותר יפה]

5.
העוקץ מספר בהרחבה על פרוייקט 'ילדים 404': עדויות על המציאות של נוער להט"בי (גייז) ברוסיה.

6. איתן סיים לצפות בכל הסרטים הישראליים של השנה, אז הוא פונה למועמדי השפה הזרה באוסקר. אחת הקטגוריות האהובות עלי ועל כל מי שאוהב תרבויות בשפות שהן לא אנגלית.

7. רונן דורפן חוזר לסורו, וכותב על טניס ועל גדולה עם רומנטיקה ונוסטלגיה נוגעת ללב.

אם אנו כבר באנשים שיודעים לחדור ללב, אתם באמת צריכים לקרוא את הסטריפ האחרון של xkcd. בלדה לדבורה שנכחדה.

8. רביב דרוקר נושך את מבקר המדינה ומתלונן, כולל דוגמאות נרחבות, על החלביות המקוממת שלו.


1. אירועי ליל המדענים ב – 12 לספטמבר.
2. לו"ז אירועים פוליטיים מעודכן ל – 1 לספטמבר.

2 תגובות

  1. ומה עם עכברוש העיר בבנגקוק?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting