סיפורי פשע בברלין עם אופניים גנובות #2

[המשך לזה]

מזה זמן מה שאני חושד שדרים אצלנו בבניין גנבי אופניים.


[מקור]

זה התחיל כשלאחד המכרים שלי בשכונה גנבו את האופניים. במקום לוותר, כמו שעושים שאר האנשים, הוא החל לתלות שלטים בבתים ברחוב. וראו זה פלא, פחות משעה לאחר שתלה את השלט בבניין שלנו, יד נעלמת תלשה אותו.

אז הוא תלה עוד אחד – שגם לא החזיק מעמד יותר מכמה שעות. אם כי אם להיות כנים, זה לא מוכיח המון. היפסטרים חביבים שעדיין בשלב בו 'ונדליזם זה מגניב' יש לנו בשפע בבניין.

בערך מאותה התקופה החל לגדול מספר הפריצות בבניין. בקומת הקרקע פרצו לשתי דירות דרך החלון ולקחו לפטופים ואת כל שאר הדברים שגנבים קטנים לוקחים. בקומה אחרת שברו את הדלת. אנחנו התחלנו להיות מאד פרנואידיים ומקפידים לנעול את הדלת יותר מאי פעם.

ואז, לא מזמן ממש, הופיעו המון זוגות אופניים בחצר. המון. הן הונחו אחד על השני בשורה והיו נעולים אחד לשני. ממש כמו ערמות האופניים שעומדות למכירה בחנויות האופניים. מאד בטוב טעם ובכלל לא מחשיד.

זו עדיין לא עדות לאיזשהי פעילות גנבים; יכול להיות שאחת מחנויות האופניים הקטנטנות באיזור פשוט הייתה צריכה עוד מקום לאכסן אופניים.

אז הלכנו לאיביי, ובדקנו: 'אופניים, יד שניה, ברחוב שלנו'. והיו המון. המווווווווווון! כמו פטריות אחרי הגשם. את חלק מהזוגות יכולתי לזהות ממה שמונח לי בחצר. זו כבר עדות הרבה יותר חזקה.

נו, אז יופי, גילינו ערימת אופניים שהיא בסבירות גבוהה גנובה. אז מה? בלית ברירה שלחנו אימייל למשטרה. אימייל. די הייתי בטוח שבזה נגמר הסיפור.

אז לא, הוא לא. כי אחרי כמה ימים המשטרה הגיעה. לקחה את הזמן אני אומר לכם. הם בדקו את זוגות האופניים. על חלקם, היקרים שבהם, יש מספר סידורי. השוטרים מצאו שלפחות זוג אחד דווח כגנוב.

הם לקחו את כל הזוגות, והודו לנו. לגנבים, למיטב ידיעתי, שלום. כי לכו תדעו מי הם. ועד ואם וכאשר הם יעצרו, החצר שלי היא אחד המקומות הבטוחים בשכונה לדעתי. כי אפילו גנבי אופניים יודעים לא לירוק לבאר שהם שותים ממנה.

6 תגובות

  1. אפרת הגיב:

    tscha. nach dem Motto
    למה לעשות משהו כשלא חייבים.

    • ניימן הגיב:

      למה לא בעצם?

      • אפרת הגיב:

        אין לי מושג, אבל אני מתרשמת שזו השיטה כאן. שיקול דעת הוא או הדבר השנוא ביותר על הגרמנים, או פשוט לא מוכר.

        • ניימן הגיב:

          אה, זה נכון עקרונית. אם כי בהקשר של המקרה המדובר אני מאמין שהגרמני הממוצע היה מתנהג דומה לישראלי הממוצע.

          בדברים קטנים כמו נסיעה במטרו זה מאד בולט. אנשים עושים בדיוק מה שמותר, בלי להפעיל טיפת שיקול דעת. לפעמים זה מאד מרשים.

  2. טליה הגיב:

    השתגעת לשלוח מייל למשטרה?? בחיים לא הייתי עושה שטות שכזו…אם אתה עושה זאת בארץ ישר השוטרים מספרים לגנבים(אם ייתפסו) מי הלשין עליהם…ואם הם גרים בבניין שלך…לא רוצה לחשוב על התוצאה. די מפחיד. העיקר שלא גנבו את הטרקטור שלך!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting