פינת היצירה הגרמנית: יואכים ויטט – Dom. דרמטיות פופולרית

אני לא חושב שאדם כמוני אמור לאהוב את יואכים ויטט. הוא פופולרי מדי, קיטשי מדי ופשוט מדי. מצד שני, הוא גם נורא דרמטי – מוזיקה ומילים. אני אוהב מוזיקה דרמטית.

ויטט היה אחד האמנים הבולטים בתקופת הגל הגרמני החדש באייטיז. אחרי זה הוא נעלם, ועשה קאמבק בסוף הניינטיז עם הדואט (יחד עם פיטר הפנר) 'הגאות'. השורה החוזרה שם היא 'מתי תבוא הגאות?' והיא נאמרת בשיא הדרמטיות.

משם ויטט המשיך לככב. הוא הוציא את טרילוגיית ביירוית (על שם עיר בצפון בוואריה), וכשהיא הסתיימה הוציא ב – 2012 את Domm. אלבום שזכה להצלחה סבירה אם כי לא היסטרית: הגיע עד למקום השישי במצעד המכירות הגרמני.

Domm זכה לביקורות מעורבות. היו שהאשימו אותו במלודרמטיות מיותרת שמזכירה זמנים חשוכים. היו שאמרו – איזה יופי! זה אלבום ממש מלודרמטי שמושלם להאזנה בסתיו! אני, כמובן, עם המשקפיים הוורודות התמידיות שלי משתייך לזרם השני.

הנה השיר Licht im Ozean האהוב עלי מהאלבום האחרון. שורה מנצחת? 'הם אומרים שהעזרה בדרך, אבל איני רואה דבר מלבד צללים'. לא דרמטי? לצערי הקליפ לא זמין בגרמניה. לרוב הקוראים זה לא שינה. מי שכן איכפת לו, יכול להוריד מסוף הפוסט.

[הורדה: Joachim Witt – Licht Im Ozean]
[הורדה: Joachim Witt and Peter Heppner – Die Flut]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting