נגנז בגנזך 06.02.2014: אריאל זילבר, מיקרוסופט, חוק הפקסים, הופעות 2014, אולימפיאדת החורף בסוצ'י ועוד ועוד

היה לנו שבוע עם מד"ב ובירה בעיקר.

המפגש השישי של מועדון הקריאה סבל מהשתתפות נמוכה במיוחד. נדון בזה וננזוף בקוראים בקרוב! בכל מקרה, היה שם יופי של ספר לטעמי.

אתמול עשינו יום בירה: ראשית היה משלוח בירות 2014. אחרי זה היה פוסט פנטום שלא דווח למנויים, כדי לא להפציץ את תיבת המייל שלהם, עם פרסי רייטביר 2014.

מה נשאר? פוסט על מסעדת פועלים טורקית בברלין, ומפת האינטרנט של xkcd בסגנון נאשיונל ג'אוגרפיק.

1. אריאל זילבר קיבל פרס ל"מפעל חיים בתחום המוזיקה" או פרס ל"תרומה למוזיקה הישראלית" או משהו. בינינו, בשלב מסוים הפסקתי לעקוב אחרי המינוח המדויק, כי מהזהמשנה, אה?

מנקודת המבט החיצונית שלי נדמה שזילבר ירד באיזשהו שלב מחייו מהפסים, והפך לאחד המבוגרים האלה שצועקים "המלך הוא עירום", אפילו כשהמלך לבוש בטוקסידו, וצריך להנהן בנימוס למשמע שטויות גזעניות והומופוביות (לפחות לא אנטישמיות, אה?) שהם אומרים.

את הפרס קיבל זילבר על חלק הארי של חייו, בו היה נדמה שהוא שפוי יותר, או שאולי הוא הסתיר זאת טוב יותר. אף אחד לא חולק על כך שמגיע לו פרס על אותה תקופת זמן, השאלה היא האם ראוי לשלול לו את הפרס על דמותו הנוכחית?

רוב הדיון בנושא רץ לי בפייסבוק, בעסה לאללה, אבל הנה פוסט של קומפרס ששואלים כהנא צדק?

2. יובל אראל כתב פוסט נהדר שמסכם את כל ההופעות הבינלאומיות שצפויות לנו ב – 2014.

3. העולם מלא באנשים שמסבירים לי כל הזמן כמה רע פה. וכמה הולך ונהיה יותר רע, ויש יותר פער ופחות חוסר צדק בעולם. באלכסון שואלים, האמנם? ועונים בכתבה על מיתוסים שמפריעים לעניים להתקדם.

4. כשקבלן מקבל פרוייקט גדול, מגדל נגיד, הוא נדרש לתת גם זיקת הנאה. מה זה זיקת הנאה? מין משהו בפרוייקט שמיועד לציבור הרחב ולא רק לבעלי הממון שמשתמשים במגדל.

בת"א זיקות ההנאה הללו הן בדר"כ רחבות קטנות ומאד לא שימושיות, שנראה שעיקר התכנון נעשה כדי שאף אחד לא יהנה מהן. אז מה עושים? נהנים בכוח! מפגשי הנאה בזיקה: מפגשים חברתיים בזיקות ההנאה השונות של העיר.

5. יונתן אבידן עובד בבית קפה. לא משנה איזה (אבל זה ארומה. נראה לי שזה ארומה). הוא לא ממש אוהב את הלקוחות, מסתבר, וכתב 51 כללים לאיך לקוח צריך להתנהג בבית קפה! חלקם קטנוניים, אבל בתכל'ס, זו רשימה מצחיקה.

ברשותכם, נתעקב רגע על סעיף 17, שמתחיל כך: " כאשר העובד קְשה היום עובר לידך במסעו לנקות שולחן או לסדר את השירותים או איזושהי מטלה משפילה אחרת". לא אוהב את ההתייחסות לעבודות האלה כמשפילות. ממש לא. כל עבודה מכבדת את בעליה, וההתייחסות לעבודות פשוטות כמשפילות עושה עוול לכל מיני אנשים שעובדים בעבודות כאלה – בין אם כצעירים או בין אם כל החיים. עניין של גישה.

6. ביום שישי נפתחת אולימפיאדת החורף בסוצ'י. עובדה מזעזעת כי סוצ'י היא מקום בלי חורף אמיתי שבלי שום ספק לא מתאים לאירוח האולימפיאדה, וגם כי רוסיה היא מקום, איך לאמר, קצת בעייתי בימים אלו.

מה אתם יודעים על האולימפיאדה? לא הרבה, נכון? סדרת כתבות של משה יחזקאל תכין אתכם.


[מקור. CC]

7. פתאום, באמצע השבוע, צץ לו סינמסקופ בגנזך הרשת. וזה מוזר, כי לא הוספתי אותו. כלומר, כן הוספתי אותו, לפני איזה שלוש שנים, אבל ה – רסס של סינמסקופ לא תיפקד ורק השבוע הוא לפתע תוקן. מאד משמח כי זה אחד הבלוגים האהובים עלי כבר שנים.

לכבוד זאת, פוסט נבחר מסינמסקופ השבוע: חמשת הסרטים הטובים של ינואר 2014.

8.  חץ בן חמו מסביר בצורה מרתקת על מצב מיקרוסופט, ההנהלה החדשה שלה ומה הם צריכים לעשות.

9. אנימטורית העלתה פוסט שדן בסרטי האנימציה הקצרים של האוסקר.

10. משהו צורם לי בהצעת חוק הפקסים של סתיו שפיר, שאומר שנותני שירות יחויבו לקבל אימיילים ולא רק פקסים.,אך קשה לי להצביע מה בדיוק. בכל מקרה, נדב לזר כבר רשם נצחון ראשון לחוק הפקסים, וזה עוד בכלל לפני שהלה אושר!

בקטנה:
1. בחורה יהודיה לא אוהבת את השיער היהודי שלה, אז היא נוסעת לישראל, איפה שלכולם יש שיער יהודי. היא כותבת מאמר על תדמית הגוף שלה, לא מזכירה את הפלשתינאיים במאמר על תדמית הגוף שלה, ומותקפת ע"י מגזין היפסטרי רדיקלי.

3 תגובות

  1. יעל ר. הגיב:

    פתאום נפל לי האסימון מה מעצבן אותי ב"אלכסון" – הוא מעוצב כאילו הוא מוכן לקריאה בסמארטפון או קינדל, וזה כל כך לא נוח לקריאה במסך מחשב. אני לא מצליחה לקרוא שם יותר מפסקה, וחבל, כי נראה שיש להם חומרים מצוינים.

    לגבי זילבר – הוא תמיד היה תמהוני. בצורה אחרת, אבל תמיד עוף מוזר. ממליצה לחפש ברשת את הפרק על להקת תמוז מתוכנית הרדיו הישנה של קוטנר "למרות הכל" – הסיפורים שם ידהימו אותך. בכל זאת, מדובר באדם שבשלב כלשהו הגיע לכל הופעה עם שקית על הראש כי הוא לא רצה שיראו אותו כחלק מהלהקה (עוד סיפור שחביב עלי הוא שבסיבוב הופעות הסולו הראשון שלו הוא דרש שהצוות יפרק את הציוד תוך כדי השיר האחרון כדי לא לתת הדרנים…).

    תודה על הלינק על סוצ'י. אני מתגעגעת לאולימפיאדה, אם כי אולימפיאדת חורף זה לא קרוב בכלל לדבר האמיתי (בלי יוסיין בולט? בלי MAG? ואיפה הטרמפולינה המופלאה?). לפחות שיא עולם אחד כבר נשבר – כמות מיליוני הדולרים שאפשר להוציא על סלילת כביש באורך 45 ק"מ.

    • ניימן הגיב:

      לא ממש שמתי לב לבעיות באלכסון, וגם לא בטוח למה את מתכוונת. הוא נראה לי אתר די נורמאלי, לא?

      נראה לי שאם נכנסים לעובי הקורה, אז אולימפיאדת החורף לא פחות מעניינת מאולימפיאדת הקיץ. אבל זה לא חלק מהתרבות שלנו, אז לא באמת מתחברים לזה.

      מה הסיפור עם הכביש?

      • יעל ר. הגיב:

        ניסיתי לאחרונה לצפות בהחלקה אומנותית, אבל זה מתיש. ארוך נורא. אני גם לא מצליחה להתחבר לרוב הספורט חורף. קרלינג יכול להיות מצחיק, במיוחד כזה נוגע למכנסיים של הנבחרת הנורבגית, שכבר מפורסמים יותר מהנבחרת עצמה.

        לגבי הכביש, סוצ'י היא הרי האולימפיאדה המושחתת בהיסטוריה עוד לפני תחילתה, וגם היקרה ביותר (בכל זאת, היה לא מעט "קומישן" לשלם). הסמל המרכזי לטירוף הזה הוא כביש שנסלל בין שניים מאתרי התחרויות, באורך של 45 ק"מ, ועלותו הסתכמה בכמה מיליארדים(!) – הבדיחה ברוסיה אומרת שאפשר היה לחסוך ופשוט לסלול אותו מזהב או מקוויאר וזה היה עולה פחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting