חומוס אוסול, סניף אבן גבירול

צהריים, בית אריאלה, אני רעב.

האזור של בית אריאלה מושלם לחובבי תרבות גבוהה: מוזיאון תל אביב, בית האופרה או מכון גתה סמוכים אליו. אבל לאנשים רעבים? הרי הוא קדחת של ממש! שלל מסעדות יקרות מדי לצד ג'אנק פוד שמנוני ואוכל בתי קפה. קדחת!

למזלי זכרתי, מהמלצות של חברים ומהפוסט של שוקי, שלא רחוק משם, ברחוב אבן גבירול, נמצא חומוס אוסול.

הזמנתי מהמלצר 'חומוס טחינה' (26 ש"ח – יא-ואר-אדי!). היו גם חומוס-גרגירים, פול ופלאפל בתפריט הצנוע.

המלצר שאל 'רוצה ביצה?', אמרתי 'לא, רק חומוס'. הוא שאל 'רוצה פלאפל?', אמרתי 'לא לא, אני פה רק בשביל החומוס!'. הוא הפציר בי שאקח כי זה "על חשבון הבית". נראה לי שהופתע מכך שישראלי מוותר על אוכל חינם. אבל אני רציתי רק צלחת חומוס עם טחינה. בסוף הוא נכנע והלך. ניימן: 1, מלצר: 0.

על השולחן נחתו צלחת חומוס נאה, צלוחית חמוצים וזיתים ופיתות עבות בשרניות.

החומוס היה מצוין. באמת. חלק מאד, יציקתי – אם כי לא הכביד על הבטן בדיעבד, ומאד טחינתי. יכול להיות שהטחינתיות נבעה מכך שלקחתי 'חומוס טחינה', אבל נראה לי, עד כמה שהצלחתי להפריד את החומוס משכבת הטחינה הכסופה, שזו תכונה של החומוס. הפיתות, למי שרוצה לדעת, היו טריות וטובות.

כשביקשתי לשלם שאל המלצר אם ארצה קפה. עניתי 'לא לא, רציתי רק חומוס'. הוא משך בכתפיו, התעלם מדברי, חזר עם כוסית קפה טעימה, וכך איזן בדרדל'ה את התוצאה בדקה התשעים: ניימן: 1, מלצר: 1.

חומוס אוסול מגיע במקור מראש פינה. לא צריך להיות משכיל מדי כדי לדעת זאת, העובדה מצויינת בשלט שלהם. משוקי למדתי שהיה להם פעם סניף במלבורן, או אולי עדיין יש, כך שזו ממש רשת עולמית.

עם זאת, לא נראה לי שאחזור לשם שוב. למרות כל המחמאות לעיל, חומוס אוסול הוא פשוט מקום יקר מדי. 26 ש"ח למנה? הרבה הרבה הרבה. אפילו אם כלולים בה כדורי פלאפל שאני בכלל לא רוצה.

עכשיו, אני לא גר בישראל באופן קבוע, ומבין שהמחירים מאמירים מדי יום. בחומוס אוסול עצמו עלתה המנה לפני ארבע שנים 22 ש"ח בלבד! (שוקי כינה אותה אז 'מחיר מגוחך'). אני גם מבין שחומוס אוסול ממוקמים באיזור אולטרה-יקר והשכירות שלהם בשמיים.

אבל אותי, הלקוח הפשוט, זה לא מעניין. אני מעדיף לכתת רגליי עוד כמה מטרים לחומוס אבו דאבי ולשלם כמה שקלים פחות על חומוס לא פחות מוצלח. 26 ש"ח הוא מחיר של חמגשית עם עיקרית ושתי תוספות בשכונת נחלת יצחק. הוא לא מחיר של חומוס, הפשוט מבין המאכלים.

[חומוס אוסול, אבן גבירול 54, תל אביב. א'-ה': 9:00-23:00, ו': 9:00-17:00]

6 תגובות

  1. טליה הגיב:

    לו היה הישראלי צרכן נבון, כי אז היה נמנע,לתקופת מה, מצריכה של מוצרים יקרים מדי ואז,אולי, היו המחירים יורדים מעט. במצב הנתון, איש כרצונו, מעלה מחירים. אנו שה מובל במקום משכוכית מובילה. חבל.
    ביקור נעים ותודה.

    • ניימן הגיב:

      קשה מאד להימנע מצריכת מוצרים יקרים בארץ בה כמעט הכל יקר. זה המון אנרגיה וזמן לחפש פה תמיד את הזול.

      (קיבלת שתי נקודות, אגב, על השימוש במילה משכוכית!)

    • יעל ר. הגיב:

      צודקת, ואני לפחות מנסה ליישם. ובכלל, לצרוך כמה שפחות.

      ניימן, זה שאכלתי בוויטרינה היום באותו רחוב זה נחשב כמעט מפגש? (:

  2. אבי הגיב:

    בתור תושב האיזור אני רק אומר שבאבו דאבי עולה 24 למיטב זכרוני. הבדל של כולה 2 ש"ח…
    כך ש26 למי שכן נהנה מפלאפל עם החומוס (כמוני) יוצא מחיר בסדר. זה שיחסית לדרום העיר הכל במרכז יקר, זה כבר סיפור כואב אחר

    • ניימן הגיב:

      באמת? זכרתי את זה יותר זול (או שהיה יותר זול פעם אחרונה שהייתי שם). אין חומוסיות במחירים שפויים במרכז?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting