ספרי הקומיקס-היסטוריה האהובים על מקס ברוקס

אחד הדברים שהכי הרשימו אותי כשהתחלתי ללמוד פולנית, הייתה הבגרות של תעשיית הקומיקס. היא התאפיינה, בין השאר, בשלל קומיקסים המספרים חלקים שונים של ההיסטוריה הפולנית.

בחוסר בגרות אופיינית, רכשתי דווקא את Pierwsza brygada (הברגידה הראשונה): קומיקס המשלב סטים-פאנק והיסטוריה אמיתית של תחילת המאה ה – 20.

גם בגרמניה יש קומיקסים היסטוריים. נגיד, Deutschland-Bilderbuch (גרמניה – ספר תמונות), המספר את ההיסטוריה המודרנית של גרמניה. בישראל אני מכיר את ההיסטוריה של חולון כספר קומיקס, וזהו בערך. פספסתי משהו? בטח פספסתי משהו. אני לא מבין גדול בקומיקס ישראלי.

מה שמוביל אותנו למקס ברוקס. מקס ברוקס אוהב ספרי היסטוריה. את מלחמת העולם Z הוא כתב בהשראת ספר ההיסטוריה המפורסם 'ההיסטוריה שבעל-פה של מלחמת העולם השניה'.

ברוקס מאמין שכל נושא היסטורי צריך להילמד תחילה בפורמט קומיקס, ורק אח"כ לעבור לטקסטים מתוחכמים יותר. לכן, הוא הכין את רשימת ספרי הקומיקס ההיסטוריים האהובים על מקס ברוקס. בכנות? לא הכרתי משם כלום, ויש כמה ספרים מסקרנים; בעיקר סדרת The Cartoon History of The World.

מכירים משהו משם? מכירים עוד קומיקסיים היסטוריים? בעדיפות לכחול לבן? עזרו נא לניימן הסקרן!

7 תגובות

  1. אני חולונית במקור, ולא ידעתי על הספר הזה, ענק…

  2. ענת הגיב:

    נתקלתי לפני שבוע בספר של Jens Harder הגרמני – BETA
    https://www.carlsen.de/hardcover/beta-civilisations/37576#Inhalt

    ספר שני בטרילוגיה שמתיימרת לתאר את תולדות המין האנושי.
    מעלעול קצר בספר ראיתי שאין הרבה מלל אבל הציורים הו הציורים… כבר הרבה זמן שלא ראיתי כזה תענוג לעיניים. הפרטים והדיוק מרהיבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting