ביטים של ברלין 2014: K-Fetisch. בית קפה של קולקטיב

גרמנים עושים דברים ביחד.

בתור ישראלי אינדיווידואל, "הביחד" הזה יכול לשגע לפעמים. בעבודה, אי אפשר לקבוע עם מישהו לאכול צהריים לבד. בדרך החוצה הוא ידפוק על דלתות כל המשרדים, ובסוף תמצא עצמך מנהל סמול-טוק נבוב עם עשרים אנשים. כי ככה זה, גרמנים עושים דברים ביחד.


[תמונת אילוסטרציה. CC]

ההקדמה התרבותית הזאת נועדה להציג את K-Fetisch (משחק מילים: פטיש ה – K או "קפה טיש", שזה 'שולחן קפה' בגרמנית). K-Fetisch הוא בית קפה ופאב של קולקטיב. יש עוד רבים כמוהו בעיר, כמו Tristeza שנמצא לא רחוק ממנו. כן, גם בת"א יש אחד כזה (בר קיימא). לא צריך לתת לעובדה הזאת להפריע לתמה התרבותית שלי.

מיזמים של קולקטיב הם שמאלניים מעצם הגדרתם. ב – K-Fetisch זה מתבטא בעיקר בספרים ומגזינים שתמצאו שם, מודעות על הקירות ואירועים. בקהל עצמו זה דווקא פחות מתבטא; הוא טרנדי להחריד. לא רק שמאלנים באים לשם.

למה טוב K-Fetisch? להכל בערך! לעבודה הוא נהדר! (אם כי אסור לפטופים על חלק מהשולחנות). אומרים שיש להם ארוחות בוקר מעולות (כולל שלוש אופציות טבעוניות). הוא טוב גם לקפה או בירה עם חבר בערב. בכלל, זה מקום מאד לא מתיימר ונעים מבחינת ההרגשה. יוצא דופן בין שלל מקומות שמנסים להיות אולטרה-מגניבים בברלין.

[K-Fetisch. כתובת: Wildenbruchstraße 86. פתוח ג'-ראשון, 10:00-חצות]

תגובה אחת

  1. נעמה הגיב:

    הפיספוס הכי גדול שלי בברלין הוא שלא יצא לי לשבת בבתי קפה.
    איכשהו היתה לי הרגשה שברלין היא לא עיר של בתי קפה כל כך, נניח כמו וינה.
    בפעם הבאה אתמקד בהמלצות שלך 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting