חדשות מד"ב פנטזיה: Ancillary Justice ועוד שלל חדשות ועדכונים נוספים!

Ancillary Justice זכה בהוגו! בעצם, סימן הקריאה בסוף המשפט הקודם מיותר. זוהי הזכייה הכי צפויה בהיסטוריה.

אן לאקי, הסופרת, כבר זכתה בכל כך הרבה פרסים השנה שהיא אפילו לא העמידה פני מתרגשת. נאום הזכיה שלה הלך בערך כך: "אני יודעת שאתם כבר קצרי רוח לצאת למסיבה הערב, אז לא אאריך". מרגש.

ואתם, אתם זוכרים שנדבר על Ancillary Justice במועדון הקריאה ב – 1 לדצמבר? ושעוד לפני זה יש מפגש ב – 1 לאוקטובר על מועמד אחר להוגו: Parasite של מירה גרנט? פרטים על הכל פה.

אפרופו, ידעתם שלמועדון הקריאה יש באנר חדש? תראו:

צפיתי אתמול בטקס ההוגו בשידור חי, וגיליתי שהוא משעמם באופן מעורר השתאות. הקראת רשימת זוכים, ואז שם הזוכה.

בניגוד לאוסקר, המנחים הם לא בדיוק בילי קריסטל והזוכים הם לא שחקנים מפורסמים שמומחים באמנות הנאום.

אם כי היו כמה קטעים משעשעים. לפני הכרזת פרס ה'רומן הטוב ביותר', מתחו המארגנים את הזמן עם משחק חברה גיקי בקהל. הוא כלל תחנות מטרו בלונדון ויצירות ז'אנריות בהן הן מופיעות.

גם חלק מהתלבושות הגיקיות של המועמדים ראויות לציון. בייחוד קורי דוקטורוב, שעלה על הבמה לובש teleyeglasses. משקפי טלוויזיה שהמציא הוגו גרנסבאק, האיש עליו קרוי פרס ההוגו.

הוגו אגב, טען שהמציא את הקונספט ב – 1936, אבל לא דיווח עליו לציבור עד שנות השישים כי הוא חש שה"קרקע לא בשלה לטכנולוגיה". מזכיר לכם משהו?

בונוס: ג'ון סקאלזי מנתח את זוכי פרס ההוגו.
——————————–

מעתה, אל תאמרו Ready Player One. תאמרו, שחקן מספר אחת. למה? כי הספר תורגם סוף סוף לעברית! יצא לאור החודש ממש חם מהתנור. צריך עוד לציין עד כמה אני ממליץ עליו?

ברכות לעם עובד על ההוצאה, ברכות לדידי חנוך על התרגום, ברכות לרינת קורבט שהביאה זאת לתשומת ליבי.
——————————–

אמזון ממשיכה לריב עם.. כולם בערך. הם רוצים להכריח את המולים להוריד את מחיר הספרים. המולים ממש ממש לא רוצים. הסופרים, עושה רושם, גם לא רוצים. והשמחה גדולה.

אפשר למלא פוסט שלם בלינקים שקשורים למגה ויכוח הזה. אבל שניים יספיקו לנו. הראשון (בעברית!), על איך אמזון סילפה את דבריו של ג'ורג' אורוול. השני היא דעתו הנרחבת של ג'ון סקאלזי על כל הנושא.
——————————-

ג'וס ווידון כתב… שיר! אוקי, אולי זה לא לחלוטין מפתיע לאדם שאחראי על יצירות אלמותיות כמו המחזמר של באפי ו – Dr. Horrible's Sing-Along Blog. רק שהשיר הפעם הוא שיר פולק, ולא שיר מד"ב. הסיפור מאחוריו מעניין.

אחד מפרוייקטי הצד של ווידון בזמן העשייה של אוונג'רס 2, היה תרומה לקמפיינים של מימון המוני. ספציפית, הוא התאהב בקול של הזמרת Shawnee Kilgore, ותרם סכום גדול מאד לקמפיין שלה. הסכום היה כל כך גדול, שהיא קיבל את הזכות לכך שתכתוב שיר מיוחד עבורו.

כשהגיע הזמן, וקילגור התחילה לכתוב את השיר, שאל ווידון בביישנות אם זה בסדר שהוא ישלח לך מילים שהוא כתב? היא הסכימה, והשאר היסטוריה.

את הסיפור המלא אפשר לקרוא פה. את השיר אפשר לקנות באייטונז, או, להאזין לו ממש פה בבלוג.

——————————————–

בנובמבר נקבל פרק קרוסאובר של הסימפסון ופיוצ'רמה. הראשונים נוסעים לעתיד? (הניחוש שלי), האחרונים באים לעבר? מי יודע. מה שכן, אני ממש בעד סשן השתכרות של הומר ובנדר. ממש ממש בעד.


——————————————

Tor העלו טור מצוין עם רשימת שמונה בלשי מדע בדיוני היסטוריים. יש שם את אלייז'ה ביילי אהוב ליבי של אסימוב, דירק ג'נטלי של אדאמס, קפטן ג'ון אנדרטון מ – minority report ועוד כמה נוספים.

אפרופו בלשים, יצא לכם לשמוע פעם על הבלש שרלוק הולמס? הוא דמות די זניחה מסוף המאה ה – 19. בדיוק עכשיו עומד לצאת הספר Sherlock Holmes: The Spirit Box. תעלומת סטימפאנק של שרלוק הולמס.

אני לא מצפה ממנה להמון. בימי התיכון ניסיתי לקרוא כמה סיפורים מודרניים של שרלוק הולמס, נגד ערפדים וכאלה. הכל היה בררה, כי מעטים האנשים שיודעים לכתוב כמו ארתור קונן דויל.

אבל אולי הפעם יהיה יותר טוב, מי יודע. אולי?

4 תגובות

  1. kenny הגיב:

    עקבתי אחרי הטקס בטוויטר, והזכיות היו צפויות עד כדי שיעמום (גרביטי! גשמי קסטרמיר! א"ג'! מי היה מצפה?!). אני לא אומר שהן לא היו ראויות (הנובלטה של קוואל הייתה מעולה) אבל יותר מכל הן העידו על הרוחות החברתיות-פוליטיות הנושבות בקהילת המדע הבדיוני היום, ויעידו הזכיות של קמרון הרלי).

    • ניימן הגיב:

      זה בדיוק מה שאני הרגשתי. אם כי אשמח לביאור ההערה על קמרון הרלי.

      • kenny הגיב:

        הרלי זכתה פעמיים, פעם כ-Fan Writer ופעם על יצירה הקשורה לז'אנר. הזכייה השנייה הזו הייתה על המאמר:
        “We Have Always Fought: Challenging the Women, Cattle and Slaves Narrative”

        המאמר הזה (שבעקיפין תרם רבות לזכייה שלה גם בקטגוריה האחרת) הוא אחד המייצגים הבולטים ביותר השנה של הדיון בתפקיד הנשים בז'אנר. שוב, זה מאמר טוב וחשוב ונושא שמזמן הגיע הזמן לדון עליו לעומק, אבל עצם הנושא של המאמר והפופולריות של הנושא הזה העניקה לו יתרון פתיחה שלא היה למאמרים אחרים, שלא עסקו בנושא הזה. נשים ו"גיוון" הם הנושאים הפופלריים בדיון בז'אנר היום (וראה ההכרזה הזו לגבי השנה הבאה: http://skiffyandfanty.com/2014/08/17/announcement-our-2015-theme/), והרלי הייתה אחד הקולות הבולטים ביותר בדיון הזה בזמן האחרון. במובן זה הזכיות שלה מעידות לא רק על האיכות של הכתיבה שלה, אלא גם על הרוחות הנושבות בז'אנר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting