הקונגרס הבינלאומי למתמטיקה 2014 בסיאול: מגוון לינקים צנוע

השבוע נערך לונקון, הידוע גם כ'וורלדקון', הידוע גם ככנס המד"ב והפנטזיה העולמי מספר 72. השבוע נערך גם קונגרס המתמטיקה העולמי ה – 27 בסיאול. זה שידוע בשם היותר סקסי: ICM.

למה החליטו לערוך את שני האירועים העיקריים בתחומי העניין שלי באותו השבוע? לא יפה ולא נאה. בעצם, מה זה משנה? לשניהם אני לא מגיע בין כה וכה.

על וורלדקון עוד אין המון מה לספר. השמועות בפייסבוק אומרות שאדיר שם (תראו את הקבוצה הישראלית!). פרס ההוגו עוד לא הוכרז (אם כי שיא ההצבעות אליו כבר נשבר). פרס הרטרו הוגו (לשנת 1939) הוענק כבר. בפרס הרומן זכה ספר שכמובן מעולם לא קראתי: The Sword in the Stone – T. H. White.

טרם מצאתי בלוג מוצלח שמדווח מוורלדקון. המלצות? גם פיד פייסבוק פופולרי יתקבל בברכה!

לקונגרס המתמטיקה אין את הבעיה הזאת. יש להם את טים גאוורס. מתמטיקאי בריטי, זוכה מדליית פילדס, ואחד האנשים שאחראים לצמיחת הפעילות המתמטית ברשת.

גאוורס מדווח מהקונגרס ללא הפסקה. החל מפוסט הכרות, דרך פוסט רשמים ראשונים, טקס הפתיחה וכמובן: פירוט על כל אחד מהזוכים במדליית פילדס. גאוורס עושה עבודה עיתונאית ראשונה במעלה. פשוט לקרוא, ולהרגיש שאתם שם.

מתמטיקאי נוסף שפעיל ברשת הוא טרנס טאו. הוא גם כותב על זוכי מדליית פילדס: ארתור אווילה, מנג'ול באהארגאווה, מרטין האיירר ומרים מירזאחאני (אין אחראיות על תעתוק השמות) . טיפה יותר בקצרה מאשר גאוורס.

מרים מירזאחאני  היא האשה הראשונה שזוכה במדליית פילדס! שזה פשוט מדהים. יש כל כך הרבה מתמטיקאיות אגדיות. למה הם חיכו שם בוועדה?

בינתיים, מרים גנבה את הפוקוס לשאר הזוכים. הראיון איתה הפך ללהיט פייסבוק בקרב מתמטיקאיים. הוא מספר את סיפורה, ואת סיפור אהבתה למקצוע.

2 תגובות

  1. אני עוקבת אחרי כמה פרופילי פייסבוק של חברים שנמצאים בוורלדקון ומזילה ריר וירטואלי:-) נראה ממש כיף. מוזר שבכלל נשאר מישהו מקהילת המדב"פ בארץ לנוכח גודל המשלחת השנה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting