תמונות מהיום הלאומי של ליכטנשטיין 2014

פרנץ יוזף השני, היה הראשון מבין נסיכי ליכטנשטיין שמרכז חייהם היה בנסיכות.

הוא היה האהוב בנסיכי ליכטנשטיין. תחת הנהגתו הפכה המדינה ממדינת איכרים ענייה לאחת המניות העשירות בעולם. הזמן שלטונו גם קיבלו נשים בליכטנשטיין זכות הצבעה לראשונה (1984!!).

לכן נחגג היום הלאומי של ליכטנשטיין כל שנה ב – 15 לאוגוסט, יום הולדתו של פרנץ יוזף השני (שנולד בעצם ב – 16 לאוגוסט. החגיגות הן בערב קודם).


[הנסיך אלואיז ואזרחית ליכטנשטיינית]

בטירת ודוז, בירת ליכטנשטיין, גרים הנסיך ומשפחתו עד עצם היום הזה. הטירה סגורה לציבור במשך כל ימות השנה, חוץ מיום אחד: היום הלאומי של ליכטנשטיין.


[הרבה מהאנשים באו בגדים מסורתיים]

ביום הלאומי מוזמנים כל מאן דבעי לטירה בין 11:30 ל – 15:00. ההזמנה כוללת שעה של נאומים, ואחריה אוכל קל (חינם!). אבל אנשים באים בשביל האטרקציה האמיתית: לראות את חצר הטירה הנהדרת, ולדבר עם הנסיך.


[הנסיך שוב]

אחרי הנאום מסתובב הנסיך בחצר. הוא מלווה כולה ב – 2-3 אנשי אבטחה. זו לא ישראל ואין סכנה אמיתית לחייו. כל אחד יכול לבוא ולהחליף איתו כמה מילים.

רבים מתושבי הנסיכות הקטנה (שלושים אלף תושבים) מכירים אותו אישית.

השנה הייתה אחת השנים המעניינות בפעילות הנסיך בליכטנשטיין. המדינה איימה לנשל אותו מכוח החקיקה שלו. בתגובה הוא איים לעזוב את המדינה וללכת לחיות במקום אחר. האיום הוסר.

אחרי הטירה מתחיל יום שלם של פסטיבל בעיר. הוא כולל במות, אוכל גרמני (יקר), בירה (יקרה). חגיגה מרכז אירופאית רגילה.

עיקר כוחה של החגיגה הוא ביכולת לפגוש כמות עצומה של פוליטיקאים ולנהל איתם שיחה. מהשגריר הניגרי ועד חברת פרלמנט של הקאנטון המקומי שסבא שלה היה שר ההגנה השוויצרי במלחמת העולם השנייה.

יש שאומרים ששיא החגיגה הוא בעשר בלילה. זמן זיקוקי הדינור.

ליכטנשטיין, כיאה למדינה עשירה, מזמינה תמיד את הטובים שבאמני זיקוקי הדינור שבעולם. השנה פיקח עליהם Armin Lukasser, מי שהיה סגן אלוף העולם בזיקוקי דינור.

הייתי רוצה לאמר לכם שהיה מדהים, אבל פשוט לא הצלחתי להגיע לצפות בהם. לא נורא, שאר התמונות מספיקות.

[הצלמים הם המארחים שלי]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting