נגנז בגנזך 04.09.2014: טיול בכורדיסטאן העירקית, קונדיטורים בפריז, דליפת תמונות העירום, עשור לסצינת בירות הבוטיק ועוד ועוד

זה היה מהשבועות הללו בהן ברור למה בעל הבלוג מכנה עצמו גרפומן.

הפוסט האהוב עלי השבוע היה סיפור רוסי ששמעתי במוסקבה. סיפורון נוסף היה המטבע של מריו שלקח 18 שנה לאסוף.

קצת עפתי על אנימציה השבוע. היה פוסט על animated gifs מתמטיים ועל animated gifs שהם תמונה חיה.

היו גם שני סרטוני אנימציה. אחד, שהיה מועמד לאוסקר ב – 2008, מציג קברנים חסרי מזל. השני, ממש מהבוקר, הוא סיפור אהבה בשבעה פרקים.

וכמובן, ביקורת מד"ב. העסק המשפחתי הוא ספר שמתיימר להיות אמבר, אבל הוא לא אמבר.

1. כורדיסטאן העירקית מכניסה ישראליים לשיטחה. תמר ברס טיילה שם, צילמה ודיווחה. פוסט מרתק. כולי קנאה.

2.
עשור לסצינת בירות הבוטיק בארץ. אורן אבראשי, שליווה אותה לאורך כל הדרך, סוקר היסטורית ומסכם.

3. אבנר שחר קשתן ביקר בוורלדקון בלונדון. לכבוד המאורע הוא קרא את כל המועמדים להוגו. עכשיו, קצת אחרי שתם הטקס, הוא מסכם אותם בבלוגו. הנה החלק הראשון, על הסיפורים הקצרים.

4. בלוג דיי 2014, היום בו בלוגרים אמורים להמליץ על חמישה בלוגים אהובים, עבר די בשקט. אני, שממליץ על בלוגים כל שבוע, התעלמתי ממנו באלגנטיות. גם שאר הבלוגספירה הישראלית כבר לא חוגגת אותו מסתבר.

חוץ מדברים בעלמה. שכתבה פוסט המלצות מצוין. כל בלוג מלמילאן. במיוחד The Sweetest Thing: בלוג של סטאז'רית קונדיטוריה בפריז. הוא עשה אותי רעב למתוק.

5. גם הכלכלה האמיתית וגם העין השביעית מזהירים מפני ניסוי השמן באזור שפלת יהודה. לפי מיטב המסורת בישראל, מעורבת שם עצלות, חפיפניקיות, נזק סביבתי ותאבת בצע בשילוב אינטרסים כלכליים.


[מקור. CC]

6. הפנקס, שכותבים בדר"כ על ספרי ילדים, מדברים לשם שינוי על דיסק לילדים. לדיסק קוראים "אף על פיל", והוא שירי ילדים ביידיש. ברשותם, אעתיק את פתיחת הפוסט שלהם

אחד הדברים היפים בתרבות היידית הוא החוכמות שלה. כאלה שניתן לשים במירכאות כפולות ("חוכמות") או להשאיר בלי מירכאות, כי מדובר מצד אחד בהלצות מקושקשות, וכאלה שיש בהן, מצד שני, הרבה חכמה אמתית. אפשר גם לקרוא להן פשוט חכמעס, כי ביידיש זה נשמע יותר טוב.

7. לא עובר שבוע בו אני לא מקשר לרביב דרוקר. השבוע דרוקר אומר לנו, חכו, חכו מה יתגלה בפרשת אשכנזי.

8. עשרות תמונות עירום של סלבריטי דלפו לרשת. בתור חסיד פרטיות אין צורך לאמר שזה מעשה נוראי לדעתי. אני בספק אם מישהו, חוץ מנערים חרמנים, חושב אחרת. יהונתן קלינגר, שדברים כאלה הם לחם חוקו, מדבר על ההדלפה האחרונה והחוק למניעת הטרדות מיניות.

9. דברים בבלוגו סוקר את ספרה של ד"ר לאם: הג'נטריפיקציה של חיי הלילה.

10. בית המשפט העליון מתכוון להעביר חלק מדיוניו בשידור ישיר. גימיק? מהלך שיווקי או מהלך דמוקרטי? הטרקלין דנים בנושא.

בקטנה:
1. ביקורת על חומות של תקווה בעין הדג. הסרט הכי טוב בכל הזמנים לפי דירוג הגולשים של imdb.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting