ביטים של ברלין 2014: פארק טמפלהוף

בשנת 2008, אם זכרוני אינו מטעני, ההורים של השותף שלי דאז טסו מבלגיה לברלין. הם סיפרו שבמהלך הטיסה המאד קצרה הייתה מסיבה. בלונים, טקס, מוזיקה, אוכל ובירה בלגית איכותית.

הסיבה? זו הייתה הטיסה האחרונה של חברת התעופה הבלגית לברלין טמפלהוף. לא, הם לא פשטו את הרגל. פשוט שדה התעופה, שהיה אחד משלושת שדות התעופה המפורסמים באירופה לפני המלחמה, נסגר.

אחרי זה היה קצת מאבק ציבורי מה לעשות עם השטח של שדה התעופה. בישראל בטח היו מביאים אותו לאיזה מסכן טוב לב, יצחק תשובה למשל, ונותנים לו רשיון לבנות שם דירות במחיר שווה לכל נפש. בברלין החליטו בסוף לעשות מזה פארק.

פארק טמפלהוף הוא עכשיו אחד הפארקים המפורסמים בברלין.

הרבה זמן בקושי ביקרתי בו. הוא שטוח, רחוק לי מהבית, וגם פארקים מודרניים לא טובים בעיני.

החודש, מכל מיני סיבות, מצאתי עצמי מסתובב לא מעט באיזור. אז הגעתי לפארק. בהתחלה סתם להליכה. אחרי עם אופניים, ובסוף לראות את השקיעה.

זה פארק מיוחד עם עיצוב מינימליסטי. מסלול המראה ענק חוצה אותו. אפשר להתאמן בו על ספרינטים באופניים או למדוד ריצת קילומטר בלי עיקולים.

ערימות חציר מפוזרות בפארק. אנשים יושבים עליהם ושותים בירה. זה נראה כמו שדה אורבני. הרבה אחרים עוסקים שם בספורט. מגלישת רוח על נגזרותיה השונות, דרך ג'וגינג, אופניים (אני!), פינג פונג (גם אני!) וכו'.

יש גם גן בירה כמובן. יש אווירה מאד ברלינאית. והכי הכי שווה להגיע לשם בשעות בין הערביים, כשהשמש כדור ענק גדול. מחזה נהדר.

[פארק טמפלהוף. הקצה הדרומי של האיזור התיירותי של ברלין. הפארק גדול ויש הרבה תחנות שמגיעות אליו. ראו רשימה פה]

7 תגובות

  1. ירון חיימסון הגיב:

    הרפרור למשינה הוא בר משמעות או שסתם יצא לך? 🙂
    ואני מזמין אותך לפינג פונג….

  2. . הגיב:

    רק תיקון בקטנה – הטיסות לשדה הופסקו בשנת 2008. בשנת 2010 נפתח הפרק לרווחת הציבור, לא לפני שהיו בו מחאות ע"י מאות פעילים לא לפתח את הפארק לפי התכנון שהיה קיים אז. מאז כבר הספיק להיות משאל עם נוסף לגבי עתידו של השדה.

  3. קפה הגיב:

    מקווה שיום אחד יצא לנו לשתות שם בירה ביחד 🙂

  4. D! הגיב:

    השבוע יצא לי לראשונה לעבור בברלין ליומיים.

    הפארק היה אחד המקומות היותר נחמדים שהייתי בהם
    והביקורת הקצרה על מה היו עושים איתו בישראל – במקום ומדכאת – זה כנראה יותר מדי נכון

    • ניימן הגיב:

      בישראל שכחו שהמטרה של הרגולציה של המדינה על הדירות, היא שלאזרחים יהיו דירות, ולא שהקבלנים יוכלו למקסם את הרווח מהדירות..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting