חדשות מד"ב 11.10.2014

פוסט ארוך עם ים של חדשות מד"ב.

———————–
ג'ון סקאלזי בדיוק סיים מסע קידום מכירות ל – Lock In, ספרו האחרון. איך הלך? יותר טוב מזה סקאלזי ישתגע. לא רק שהספר אוסף שלל ביקורות חיוביות, גם עומדים להפיק סדרת טלוויזיה על פיו!

האמת היא שהייתי הרבה יותר מתרגש אם הייתי קורא את הספר. מה שיקרה בחודשים הקרובים. אבל ג'ון סקאלזי נורא מתרגש. הנה, תראו.

——————————-

ב – 2009 הצטרף משתמש סיני לפורומי המד"ב של sffworld. בפוסט הראשון הוא סיפר על רומן מד"ב של "סופר המד"ב הסיני מספר 1: סישין ליו (Cixin Liu)".

הוא סיפר קצת על הספרים שלו. אבל בסופו של דבר הדיון מת אחרי ארבעה עמודים כי כמה אפשר כבר לדון על ספר שלא תורגם לאנגלית?

בנובמבר הקרוב יוציאו Tor ספר מתורגם ראשון של סישין ליו באנגלית! The three body problem. יש שם פרויקטי צבא סודיים, חייזרים ומשחקי מציאות מדומה. על פניו הוא נשמע מדהים (וגם Tor מקדמים אותו כמו מטורפים). במילים אחרות: נכנס לרשימת הקריאה שלי.

באותו הנושא: מגזין Clarkesworld התחיל (וסיים, בהצלחה) פרוייקט מימון המונים לתרגום סיפורי מד"ב סיניים בולטים. כדאי לכם ללחוץ על הלינק. יש שם חמישה סיפורי מד"ב סיני שכבר תורגמו בשנים האחרונות.
———————————-

גם לנו יש מד"ב\פנטזיה מקורי. וגם אנחנו יודעים לתרגם. ואפילו יותר מהסינים למה-מי-הם-שילכו-לנגן-על-כינור.

במילים אחרות: Zion's Fiction: שלושה כרכים של ספרות ספקולטיבית עברית בתרגום לאנגלית. אירוע ההשקה מחר (יום א') ב – 20:00 בפסטיבל אייקון.
———————————–

אהמ, אייקון. אני אהיה שם. לא בטוח מי, כמה, מתי ולאיזה הרצאות אלך בדיוק. אבל אשתדל להיות הרבה. פנוי לקפה אם מי מקוראי הבלוג נמצא שם. פרטים באימייל.
——————————–

קצת באיחור, אני צריך להלקות עצמי ולבקש מחילה: כבר המון זמן שהוצאת טרה מתרגמת סינגלים (נובלות וסיפורים קצרים) לעברית, ואני מזניח אותם.

הם תרגמו בעבר כבר שני סיפורים קצרים של אליל הבלוג ג'ון סקאלזי: סיפורה של הזדונית והשופט סן משחק גולף.

בספטמבר הם הגיעו לתותח הגדול באמת: טד צ'יאנג. גדול כותבי סיפורי המד"ב הקצרים כיום. הסיפור שלו 'נשיפה' תורגם לעברית. פרטים לקניית כל הסיפורים תמצאו באתר ההוצאה.

אז למה לא שמעתם על זה למרות בחירת הסיפורים הנהדרת? די פשוט: אני בקושי קורא סיפורים קצרים. אני רוצה לקרוא, ומתכוון לקרוא, אבל בסופו של דבר, לא ממש קורא. תמיד העדפתי רומנים של אלפי עמודים עם דמויות מפותחות ועלילות סבוכות על פני סיפורי זבנג-וגמרנו.

עד שאקרא את הסיפור (ודי, אל תציקו, אני מתכוון לקרוא אותו!) – תסתפקו בביקורת של רמי שלהבת עליו.
—————————-

הפוכה קומית. באטמן ורובין הדב. חזרתו של באטמן, ורובין הדב. זה ממש מצחיק בקטע ילדותי מודע לעצמו.


—————————-

לא תאמינו כמה ספרים הופכים לסדרות טלוויזיה פתאום. לא רק Lock In מפתיחת הפוסט. אלא גם 22/11/64 של סטיבן קינג (הביקורת שלי). ויותר חשוב: טרילוגיית מאדים של קים סטנלי רובינסון. מטרילוגיות המד"ב שהשפיעו עלי הכי הרבה אי פעם.
————————–

מאלו שבדרך להיות מופקות לאלו שעולות ממש עכשיו על המסך הקטן:

מדריך Tor לסדרות ז'אנריות לעונת הסתיו הטריה. המדריך המלא לעונת הסתיו של האנימה.
————————–

[תודה לארז] משעמם? מחפשים מה לקרוא? יש המון ספרים אבל לא ברור מה מתאים לכם?

פוסטר המדריך לניווט ב – 100 ספרי המד"ב\פנטזיה הטובים ביותר של NPR יעזור לכם לבחור את הספר הבא. בכנות? אין לי כוונה להשתמש בו. אבל הוא אינפוגראפיקה כל כך יפה שפשוט קראתי בו בכיף במשך כמה דקות.
———————–

ב – Tor מתחילים קריאה מודרכת בספר פנטזיה אחר שבעל הבלוג מאד אהב: ג'ונתן סריינג' ומיסטר נורוול. הנה הביקורת המאד ישנה שלי עליו.
———————–

ב – 1990 כתבו טרי פראצ'ט וניל גיימן ספר מקסים: בשורות טובות. ספר שקראתי כבר שלוש פעמים, האחרונה הייתה השבוע (ביקורת חיובית מאד תעלה בשבועות הקרובים).

עשרים וארבע שנים לאחר מכן החליט גיימן לפרסם בגארדיאן אפיזודה לא-נעימה שהתרחשה במהלך מסע יחסי הציבור של הספר. היא מציגה את טרי פראצ'ט כבחור זועם שמתעל את הכעס שלו לכתיבת ספרים, ולא כקשיש חביב, מצחיק וחייכן.

לא ממש ברור לי למה לפרסם את האפיזודה הפרטית כל כך הרבה שנים אחרי, כשהשותף השני לאפיזודה (פראצ'ט) חולה מדי באלצהיימר מכדי להגיב לה. מצד שני, זוהי בהחלט כתבה מלאת הערכה ואהבה לפראצ'ט.


[מחווה של יעקב רוזלסקי לוויטק. דב המלחמה של הצבא הפולני במלחמת העולם השניה]
———————–

וגם זה קורה: ארצ'י נגד הטורף זה קומיקס אמיתי שעומד לצאת בקרוב ב – Dark Horse.

שאלה ראשונה בראיון עם כותב הקומיקס אלכס דה-קאמפי:
– מה עושה את השילוב הזה כל כך מעניין עבורך?
– כי זה פשוט לא שפוי לחלוטין.
———————-

io9 מתייחסים למהדורה החדשה של מבוכים ודרקונים (מהדורה 5) בתור קרן שפע של מפלצות קלאסיות. פוסט כיפי כיפי כיפי לכל חובבי היצורים עם שבע ידיים ושלוש עשרה חרבות.


———————–

פאנל אקדמאי של מומחים דן בערימת תחזיות מד"ב לאורך ההיסטוריה. מה התממש, מה הופרך, מה יכול עוד לקרות?
———————

נסיים בפינה האהובה על בעל הבלוג. רשימת קריאה עתידית.

1. ספר חדש בסדרת ולאד טאלטוס: Hawk. קורי דוקטורוב אהב אותו, אבל קורי דוקטורוב אוהב הכל. אני טרם קראתי אפילו את הספר ה – 13 (ביקורת על ה – 12: יוריך). זה בכוונה: את ספרי ולאד טאלטוס אני שומר לימים קשים בהם צריך ספר שיודעים שהוא טוב. ואם זה לא ברור לכם: המלצה חמה לכל הסידרה.

Horrorstör הוא סיפור רפאים אמריקאי בחנות רהיטים דמוית איקאה. נראה מקסים.

לורי ר. קינג כתבה ב – 1994 ספר ראשון בסדרת ספרים על שרלוק הולמס המזדקן. כיום יש כבר 11 מהם. הם לא מד"ב או פנטזיה – אבל אני יודע כמה כולם פה אוהבים את שרלוק הולמס. אז אולי מישהו מכיר ויכול להמליץ\להשמיץ? ביקורת חמה על הספר הראשון.

4 תגובות

  1. אורי הגיב:

    יופי, עד שמכינים סדרת טלויזיה על בסיס ספר של סקאלזי, בוחרים בחדש והדי בינוני, במקום במלחמת האדם הזקן (שכבר מחולקת בצורה נפלאה לפרקים טלוויזיונים)?

    מבאס.

    לגבי מאדים האדום (והירוק, והכחול – שלא הצלחתי לסיים) – ממש מקווה שזו תהיה הפקה ברמה, שתכבד את המחקר המטורף שהושקע במדע מאחורי הספרים, ולא הפקה בסגנון סייפיי-יו-תראו-שיפרנו-את-האפקטים…
    נחכה ונראה.

    • ניימן הגיב:

      מה שמצחיק זה שאת שני הספרים האחרונים של מלחמת העולם הזקן (The human Division וההמשך שלו) סקאלזי כתב בפורמט של סדרת טלוויזיה: פרק כל שבוע או משהו כזה.

  2. D! הגיב:

    ג'ונתן סריינג' ומיסטר נורוול נהדר. שמחתי למצוא משהו מוכר ברשימה כזו ארוכה ומבטיחה.
    הלוואי שב-2016 או 17 תעלה אותה שוב, כשיהיה לי זמן לקרוא.

  3. עודד הגיב:

    מצחיק*, אני בדיוק מסיים שוב את Good Omens השבוע (נדמה לי שזו פעם רביעית או חמישית, אבל הקודמת היתה לפני חמש שנים לפחות). What are the odds?

    * אותי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting