נגנז בגנזך 22.01.2015: ארגוני תקנים, סטטוסים מצייצים, להקה קטנה מטיילת באירופה, הפיצה המושלמת ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

כמו שהעיר D!, כתבתי פשוט המון השבוע. ככה זה כשמרותקים לבית עם ברך שמחלימה מניתוח. הנה הסיכום:

נתחיל במד"ב: את פוסט סיכום 2014 במד"ב כבר קראתם? אם זה לא מספיק, יש גם חדשות מד"ב, ביקורת על סדרת המד"ב האיש במצודה הרמה, פיילוט מד"ב ל – Expanse ותזכורת למועדון הקריאה המדב"פי של הבלוג.

היה גם סרט מצויר מולדובי קטן על מלח שבורח מהמוות. זה הזמן שוב לקשר לסיפור על המוות שכתבתי מזמן: חיים ומוות.

מה עוד? שורת תמונות גרמניות מהממות.

1. כתבתי פוסט על המרת קבצי וורד לספרים אלקטרונים בעברית, ומפה לשם יצרתי קשר עם אורי עידן. עידן הוא הבעלים של הליקון: חברה שמתמחה בספרי epub בעברית (הפורמט הסטנדרטי לספרים אלקטרוניים). הוא חבר באחת הועדות שמחליטה על תקן ה – epub, וגם היה בעבר מנהל הסניף הישראלי של W3C.

שאלתי אותו מה זה אומר להיות חבר בארגון כזה? איך מתנהלות הישיבות? איך מחליטים על התקן? ובמקום לענות לי בפרטי, הוא כתב פוסט נהדר בתשובה. קבלו: כיצד עובדים ארגוני תקינה. קריאה מומלצת.

2. זו פעם ראשונה שאני קורא את נבחרת החודש של הגרגרן. ובואו'נה, הפוסט הזה עשה אותי רעב! סינייה ענקית, מרק יפני חם לחורף ו"גלידת "קרמלח" בין עוגיית גרנולה, מייפל ופקאן לעוגיית חמאת בוטנים"!. נום נום נום.

3. יש כאלה שילדי פלא, בספורט, מדע או שח, מקסימים אותם. אני לא אחד מהם, אבל עדיין הכתבה על ילדי פלא באלכסון מעניינת.

4.  Snow Byte & the Seven Formats: A Digital Preservation Fairy Tale  הוא גירסת הסמארטפון לאגדת שלגיה.

5. דוראנד סקוט מהפועל "בכה בסיום ניצחון של קבוצתו בגלל חבר שנרצח". זה הזכיר לרונן דורפן שהוא ראה את דוראנד ככדורסלן תיכוניסט לפני שש שנים בניו-יורק, עת כתב על הטרגדיה של השכונות השחורות.


[מקור. CC]

6. גורמים המקורבים לאינטרנט מוסרים הוא ביקורת חדה ומדויקת של יובל דרור על סטטוסים מצייצים, צביעות, ובעיקר: כתבי טכנולוגיה שחושבים שהם כתבים צבאיים.

7. הפוסט על סמי אל-ג'אער, בדואי שנהרג בפשיטה שערכה משטרת רהב שבוע שעבר, גורם להרגיש לא נעים בבטן על איך שדברים מתנהלים פה.

8. כתב הטכנולוגיה של יאהו פרסם טור השבוע על הטרנד החם החדש: שעמום. בלוג הפסיכולוגיה עיניים פקוחות השתגע מזה, ואחרי שכתב את דעתו על הטור, גם תרגם אותו לעברית.

9. סיבוב הופעות של להקה קטנה במקומות הזויים באירופה יכולה להיות אחת החוויות היפות בחיים. מן אוף נורת' קאנטרי נסעו כמעט שבועיים בין במות אירופה. שלושת הטורים שיצאו להם מזה נהדרים. אחת, שתיים, שלוש.

10. סביר להניח שרובכם, וזה כולל אותי כמובן, לא שמעתם על שבועון הילדים החרדי מרוה לצמא. בטח גם לא שמעתם על התפיסה המגדרית שלו, אבל קל לשער שהיא לא מי יודע כמה מתקדמת. דוד אסף סוקר את האשה במראת השבועון מרוה לצמא.

11. לא הספיק לכם לשמוע על סטטוסים מצייצים באייטם 6? תקבלו עוד באייטם 11! אבי לן מוביל מתקפה נגד מנכ"לית פייסבוק ישראל, בגלל <שקר כלשהו>. וואי וואי וואי כמה לכלוך וקיטש נהדר יש במכתב שהוא כתב.

12. מגוון הסיבות לחיסולו של ג'יהאד מורנייה מאת עוזי וייל. וזה לא בגלל הבחירות. נו, אתם מחרפנים אותי, זה לא בגלל הבחירות אני אומר לכם!

13. איזו אריזת משקה הכי ידידותית לסביבה? פלסטיק? זכוכית? קרטון? עור טרולים? אורן אבראשי מציג את המסע שלו לדו קיום עם כדור הארץ.

14. מה קורה כשקמפיין מימון המונים נעשה ויראלי? 2.5 מליון דולר לקלפים של חתולים מתפוצצים, זה מה שקורה. רויטל סלומון מרחיבה.

בקטנה:
1. איגוד הסטטיטיקה הישראלי מעניק פרס של 500 שקל למי שמוצא את סקר הבחירות המוזר ביותר. יש להם לופ הול בתקנון: אין מניעה שאותו אדם (ניימן, נגיד) יכתוב, יעלה את הסקר בבלוגו, ואז ידווח עליו.
2. יאי! עלתה אימת חודש ינואר של סריטה!
3. לתשומת לב הקוראת לא סוגרת ת'פה: מסעדות יוקרה עם כוכבי מישלן בברלין.
4. המדריך להכנת הפיצה של סלואו.
5. אני שוקל לראות אם איכשהו אוכל להאריך את השהות בישראל עד יריד הספרים הבינלאומי (8.2). בינתיים, קורא בספרים מציג את כל מה ששווה שם.
6. 15 דברים שעוברים לכם בראש כשאתם על הבר.
7. מזל טוב לבלוג תרבות אכילה, שחוגג היום את הלייק ה – 1000 בפייסבוק.

תגובה אחת

  1. אני רואה שאתה בודק את הערנות שלי והאם אני קוראת את הפוסטים שלך, ואפילו בחנת אותי כשנפגשנו. בסוף עליתי על זה…
    אבל עכשיו? חיכית שאני אבקר שם פעמיים ורק אז? לפחות יכולה לומר בגאווה שבאחת המסעדות מהרשימה ביקרתי (Pauly Saal), ומסעדת כוכב משלן אחת לביקור זה בהחלט מעל ומעבר ליכולתי הכלכלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting