חדשות מד"ב 24.02.2015: סיפור שרלוק הולמס חדש התגלה, המשך לשחקן מספר אחת, סדרת טלוויזיה ע"פ זלדה ועוד מלנתלפים אייטמים

אוסף חדשות מד"ב רנדומלי לגמרי שאגרתי בשבועות האחרונים. חדשה שעלתה פה השבוע ולא מופיעה בפוסט: הוכרזו המועמדים לפרס הנבולה.

השאר? אחרי התמונה.

התגלה סיפור חדש של שרלוק הולמס מאת ארתור קונן דויל! הסיפור הראשון מזה שמונים שנה. הוא שכב כל הזמן הזה בעליית הגג של היסטוריון ומשורר סקוטי.

הסיפור, "Sherlock Holmes: Discovering the Border Burgs and, by Deduction, the Brig Bazaar", נכתב כדי לאסוף כספים לשיקום גשר מקומי (הגשר מופיע בסיפור). אתם יכולים לקרוא אותו חינם.

יש לציין שמומחי שרלוק הולמס מפקפקים (מאד) בכך שקונן-דויל כתב את הסיפור. יש לכם זמן לקרוא 1300 מילים ולראות האם זהו סגנונו של המאסטר או לא?

————————–
יש פה חובבי פטריק רות'פוס? כאלה מברלין אולי? הסופר של אחד מטרילוגיות הפנטזיה האהובות עלי בשנים האחרונות (שטרם הושלמה), מגיע העירה במרץ. אני מתכוון להיות שם.

————————–
ארנס קליין עובד על ספר המשך לשחקן מספר אחת. כזכור, ספר השנה של הבלוג. למרות שהדיווח בא מזק פן, שכתב תסריט על פי הספר, ולא מפיו קליין עצמו.

עם כמה שאהבתי את שחקן מספר אחת, הוא סיפור מאד סגור. קשה לראות איך ההמשך יכול להמשיך באותה הרוח. מצד שני, זק פן אומר שהרעיון של ספר ההמשך הוא "אחד הרעיונות האדירים האלה שיש להם אינסוף אפשרויות".

————————–
קבוצות פייסבוק זה חדשות פנטזיה?  הקבוצה של מוטרפיי טולקין בישראל מדברת על *הספרים* של טולקין, למען הדור החושב ששר הטבעות מבוססת על תסריט של במאי ניו-זילנדי.

————————–
מעריץ כתב לניל גיימן שהוא "מודאג מכך שחמישים גוונים של אפור מכר יותר עותקים ממספר העותקים שמכר ריי ברדבורי במשך כל ימי חייו. אז ניל ענה לו, שיש ספרים שמוכרים עשרה מליון עותקים בשנה אחת ואף אחד לא זוכר אותם חמישים שנה אחרי, ויש ספרים שמוכרים מאה אלף כל שנה במשך חמישים שנה, והוא אישית מעדיף את הסוג האחרון.

————————–
עשרה דברים שכל סופר פנטזיה צריך לדעת, לא יעזור לכם להיות סופרי פנטזיה (ממש לא). אבל הוא נורא נורא מצחיק!

————————-
כשסופר מד"ב או פנטזיה חותם על חוזה עם הוצאה, הוא מקבל מקדמה (Advance). אם הספר מכר מספיק עותקים, הוא "מרוויח את המקדמה" (earns out) ומתחיל לקבל אחוזים מהמכירות. אם הספר לא מכר? המקדמה הבאה תהיה הרבה יותר נמוכה.

קמרון הארלי, כוכב עולה בשמי המד"ב, פותחת את חשבונותיה לציבור. כמה מרוויחים על כל ספר, כמה סופרי מד"ב לא עשירים, ואיך פרסים (כמו ההוגו) חשובים לכיס.

————————-
משחקי מחשב שמועברים לקולנוע\טלוויזיה הם היסטורית סמטוחה אחת גדולה. אבל מתישהו יהיה עיבוד מוצלח, לא? ולמה שזה לא יהיה של זלדה באמת? רק בשביל לשמוע את נעימת המשחק על המסך הקטן אני מוכן לצפות בשתי עונות.

ב – Tor מציעים תבנית עלילה לשש עונות (+סרט) של סדרת טלוויזיה על פי זלדה.

————————-
אתם מתחילים בספרות פנטזיה? מתקדמים? מומחים? הנה רשימת הספרים שחובב פנטזיה חייב להכיר – מחולקת לשלוש רמות.

————————-
כבר כתבתי שהטרנד העיקרי במדב"פ כיום זה דמויות שהן לא-גברים-לבנים (בסיכום השנתי למשל, ועוד שלוש מליון פעם). מה שנקרא Diversity.

All Our Worlds שם לעצמו מטרה לאגור את כל אלו. מלבד מאגר נתונים עם 774 ספרים, שזה כנראה יותר ממה שתקראו בכל החיים, יש גם עמוד עם ספרים בולטים\מומלצים.

————————
איזה יופי זה שכריכת ספר בעברית מקשטת פוסט של ג'ון סקאלזי, אה?

אל תצפו למצוא המון בפוסט אגב. הוא כולה מתלהב מ"כריכות ספרים בשפות שהוא לא מכיר".

——————————-
מאז תומאס קובננט(?) גיבורי הפנטזיה שלנו לא חייבים להיות מושלמים. המגמה כיום היא בכלל הפוכה: כמה שיותר פגום, יותר טוב. כי להיות אנושי זה להיות פגום. אם כי יש מצב שבפנטזיה המודרנית קצת מקצינים את עניין הפגמים והופכים את כולנו למפלצות מהלכות על שתיים.

חמישה ספרים שמציגים דמויות נהדרות שהן גם אנשים מלאי פגמים. כולל סאנד דן גולטקה, הגיבור הבלתי מעורר והמגניב ביותר של טרילוגיית החוק הראשון.

————————-
אם יש תת ז'אנר של מד"ב שאני אוהב יותר מהשאר זה מסע בזמן. ולא, זה לא (רק) בגלל חזרה לעתיד. למרות שבעיקר בגללו.

כל סרטי המסע בזמן (ההוליוודיים) אי פעם מדורגים מהטוב ביותר לרע ביותר.

יש גם ספרי מסע בזמן כמובן. ב – io9 ערכו רשימת עשרת ספרי המסע בזמן שצריכים לההפך לסרטים ויפה שעה אחת קודם.

יש שם את היפריון הנהדר, ואת ספר יום הדין האפל (מדי). אבל מה שבאמת מדאיג זה שיש שם המון ספרים שלא קראתי. וזה לא טוב רבותי. לא טוב בכלל.

———————–
כן, גם השנה לא יצא The Winds of Winter, הספר השישי בסדרת שיר של קרח ואש. האם יש אמיצים בקהל שמוכנים לשים כסף על שנת 2016?

———————–
אחרי כמעט ארבעים שנה של יצירה, קל ללכת לאיבוד ביקום של מלחמת הכוכבים. אני לא מדבר רק על ששת הסרטים, אלא גם על קומיקסים וספרים. המון המון ספרים. לכן io9 מציגים: המדריך הקצר להיסטוריה של מלחמת הכוכבים.

———————
Tor ממשיכים במשימתם לכסות את מצב המדב"פ בכל העולם. טור קבוע חדש שם יציג לנו את מה שקורה באוסטרליה. בתזמון מושלם לספר האוסטרלי לקסיקון שבדיוק היה במועדון הקריאה. כבר עכשיו למדתי שבאוסטרליה, כמו בישראל, יש ייצוג ממש לא רע לסופרות ז'אנר נשיות.

לא מספיק לכם? Tor סוקרים ספרי ז'אנר אמריקאים-לטיניים.

————————
גם לוקוס מסכמים את השנה. באיחור משהו הם העלו החודש את רשימת המלצות הקריאה של לוקוס לשנת 2014. בלי דירוג ובלי כלום הם פשוט זורקים שם את כל הספרים שעשו באז השנה. בלי נימוקים אפילו. אני לא רוצה להיות אחד מהקוטרים האלה, אבל המון השקעה לא נראה שהייתה שם.

—————-
Finalreel מביאים את רשימת סרטי המד"ב-פנטזיה של 2015. מה שהם מכנים בתור "שנת דגל למדב"פ".


רשימת קריאה קצרה הפעם בעלת אייטם אחד. פשוט נשארו עוד הרבה פריטים מ – 2014 להשלים וחבל להעמיס על הקינדל שלי.

The visitors הוא "טוויסט מודרני על אגדת דייגים ישנה" ו"תעלומת נעדרים שתשאיר אותכם מנחשים בעלטה" ואז עוד כמה קומפלימנטים. נשמע כמו משהו מעניין להניח עליו את העיניים.

4 תגובות

  1. melquiades הגיב:

    באייטם על "דמויות נהדרות שהן גם אנשים מלאי פגמים" חסר לינק

  2. D! פה הגיב:

    אוי, הלוואי והיה לי זמן לחזור ולקרוא המון המון המון

    ואפרופו מד"ב ומסע בזמן וכל זה

    http://www.fisheye.co.il/predestination_trailer/

    אני נהנתי מהסרט מאד
    (וגם מהסיפור)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting