נגנז בגנזך 26.02.2015: הימין הקיצוני בגרמניה, רביב דרוקר ומסמכי ביבי, אופירה מול ROSK, סדרות טלוויזיה צרפתיות ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

הבלוג מנומנם לאחרונה ויש בו בעיקר מד"ב. נתחיל בפרסום עצמי, ואז למטה יש המון לינקים לבלוגים אחרים.

פוסט חדשות המד"ב היה פופולרי בצורה יוצאת דופן. אולי בגלל הסיפור "החדש" של שרלוק הולמס.

הכרזנו על רשימת הקריאה של מועדון הקריאה. ב – 1 לאפריל יש לנו את מלך המד"ב: ג'ון סקאלזי.

שלוש(!) ביקורות מדב"פ: הספר הרביעי של מלחמת האדם הזקן. אוסמה של לביא תדהר הישראלי (שזכה בפרס הפנטזיה העולמית!) ובים האפלה. מה מבאס ששלושתן לא חיוביות.

עוד? סרט אנימציה מפלסטלינה מקסים על זומבי. הוכרזו המועמדים לפרס הנבולה.

1. זה קורה לכל מוזיקאי ובלוגר. מישהו שולח לך את המוזיקה שלו ורוצה שתחווה דעתך. רק שהרבה פעמים הוא לא באמת רוצה את דעתך, אלא מחפש גושפנקא לכך שהוא הביטלס החמישי.

דויד פרץ בפוסט נוגע ללב: אם אתה טוב אני כבר אשמע עליך.

2. אני לא נתקל בימין הקיצוני בגרמניה, אבל אני שומע עליו הרבה. זה לא שקשה למצוא אותו, רק שאני מספיק חכם כדי לא לחפש. שפיץ מספרים למה ואיך התעצם הימין הקיצוני בגרמניה?

3. יובל דרור בסאטירה(?) מושחזת על כל יורם שפטל. רק שלא ברור אם זו סאטירה או המציאות – וזה עצוב בכל אופן.

4. מבקר המדינה פירסם דו"ח קצת מוזר על ביבי נתניהו. דו"ח שממנו עולה שנתניהו יותר קטנוני מפלילי, ובעיקר מתעסק בכל מיני קטנות שראש ממשלה לא אמור להתעסק בהם.

את רביב דרוקר זה לא הפתיע כמובן (כי מה מפתיע את רביב דרוקר, אה?). כבר שנים שוכבים אצלו מסמכים ברוח דומה על השולחן, הוא רק לא חשב שיש בהם עניין לציבור. אז עכשיו הוא פרסם כמה בבלוג שלו, כדי להראות שמה שמתואר בדו"ח הוא דפוס פעולה של שנים כבר.

5. זאב אברהמי זורק את שני הסנט שלו על גמר הגביע. לא ראיתי אותו בעקבות תוכניות ישנות לבקר באחת המסעדות התאילנדיות המהוללות בברלין. לרגע חשבתי לבטל כדי לראות את המשחק. אבל לאור התבוסה של ירושלים, כולי שמחה שלא ביטלתי. געגועי לעדי גורדון ומאיר טיפרו.


[מקור. CC]

6. העולם האינטרקטיבי שובר את הקיר הרביעי בין הצופים ליצירה. גם באנימציה לילדים זה קורה. יוני שלמון כותב על הנושא. מבאגס באני ועד דורה.

7. אבק דיגיטלי עם סדרת שאלות ותשובות חשובות לעידן המודרני על פייסבוק ומוות.

8. עוד פייסבוק: גורם בכיר בפייסבוק ישראל החליט לשתף את האומה בדעותיו על הישראלים. "אני נדהם מחדש לראות כמה קופים, בהמות, חזירים ופראי אדם ניאנדרטלים יכולים הישראלים להיות". וזה לא שהוא ניסח את דעותיו בלשון יפה או משהו.

9. בפריק יש כתבה אחוש-מעניינת על סדרות טלוויזיה צרפתיות. כולל כמה קומדיות שמה-זה-בא-לי-לראות אבל סביר להניח שלעולם לא אגיע אליהן.

10. אופירה אסייג ניצחה בתביעה מול כותבי הבלוג ROSK לאחר שבע שנות מאבק. יש שיתקוממו על נצחון עורכת אתר ידוע לשמצה מול בלוגרים שרק רצו לבקר אותה. אבל רונן דורפן לא ממש בטוח שההרשעה לא מוצדקת. ואתם יודעים מה? אני איתו.

11. ברוך גיאן משתפך על שוק הצורפים בעיר העתיקה בירושלים. עם תיאורים מהמאה ה – 13 ועד ימינו אנו.

בקטנה:
1. כותבים סיפורי מדב"פ קצרים? יש לכם עד ה – 15 במאי לשלוח לסיפור למהדורת 2015 של היה יהיה.
2. גם אהוד מימון סקר את מועמדי הנבולה.
3. אימת חודש פברואר בסריטה עם שאריות מ – 2014.
4. האתגר הגדול ביותר לחיינו עתה הוא ההתחמשות של איראן. (כן, אני מקשר לעמודי פייסבוק סאטירים עכשיו)

תגובה אחת

  1. D! פה הגיב:

    הפוסט של דויד פרץ משובח וגם התגובות (ורק פה אני יכול להתלונן שאני לא מוצא שום דרך להגיב שם בלי פייסבוק. זו הסיבה שאני לא קורה בד"כ במקום הכי חם).

    מסכים עם המסר שלו. אם כי לפעמים, בעיקר בגלל שכבר כלכך הרבה מציפים את השוק, לא רק בסינגלים אלא גם בהופעות, קשה למצוא דרך לעבור.

    יצא לי פעם לכתוב במייל לנציג באירופה של חברת מוזיקה לא גדולה אבל טובה מאד, לדעתי, ממריקה. המלצתי לו על חבר והייתי בשוק הגדול בעולם כשהוא חזר אלי, ביקש עוד פרטים כדי ליצור איתו קשר. אז החלטתי שעדיין יש ניסים ועדיין יש אנשים בעולם שאשכרה קוראים מה שמגיע אליהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting