הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 1 לאפריל 2015: Lock In – ג'ון סקאלזי

[חדשים למועדון הקריאה? פרטים פה]

הספר במפגש הבא (פרטים אחרי התמונה) הוא אחד הספרים להם הכי ציפיתי שנה שעברה. אבל קודם, נציג את רשימת הקריאה המעודכנת לחודשים הקרובים:

א. 1 באפריל 2015: Lock In – ג'ון סקאלזי [אמזון]. 336 עמודים. 2014. פרטים אחרי התמונה.
ב. 1 ביוני 2015: הבטחה של דם – בריאן מקללן [אמזון][הוצאת קוראים]. 545 עמודים. 2013. מה היה קורה אם בארץ התיכונה (שר הטבעות) או בווסטרוס (שיר של קרח ואש) היה אבק שריפה ורובים? שילוב של מערבון פנטזיה – זה מה שהיה קורה. וזה מה שיש ב – Promise of Blood. ספר סוחף ומהנה, עם מערכת קסמים מקורית ודמויות מצוינות. זוכה פרס Morningstar לספר הביכורים הטוב ביותר.
ג. 1 באוגוסט 2015: לבד על מאדים – אנדי וייר [אמזון][ידיעות ספרים]. 369 עמודים (אנגלית), 442 עמודים (עברית), 2014. סיפורו של אדם שמוצא עצמו נטוש על מאדים. הספר התחיל כסדרת פוסטים בבלוג, עבר לפרסום עצמי באמזון ומשם עף על פופולריות הקהל לחוזה פרסום יוקרתי וסרט שבדרך. מליוני הקוראים של Goodreads בחרו בו בתור ספר השנה שלהם, ומרגע שתורגם לעברית הוא יצר גם פה חתיכת באז.

כרהכרזת מועדון קריאה מועד ה – 1 לאפריל 2015: Lock In – ג’ון סקאלזי

Lock in הוא ספר מד"ב ביולוגי. ויקיפדיה בכלל מכנה אותו מד"ב פרוצדורה משטרתית. הוא היה בכמעט כל רשימות הספרים הטובות של 2014, זכה בכמה פרסים, עושים סדרת טלוויזיה על פיו ובגדול? הוא ספר ממש מצליח.

אבל זאת לא הסיבה שאני רוצה לקרוא אותו.

הסיבה שאני רוצה לקרוא אותו היא ג'ון סקאלזי. כבר טחנתי פה את רשימת ההישגים הסטנדרטיים של סקאלזי עשרות פעמים. ספר שלו נבחר לספר המד"ב הכי טוב של המילניום הנוכחי, הוא זכה באינסוף פרסי הוגו, הבלוג שלו כל כך משפיע שהוא הפסיק להמליץ שם על ספרים מתוך חשש לנצל כוחו לרעה, וחצי מהספרים שלו פשוט מעולים (מלחמת האדם הזקן, חולצות אדומות והמושבה האחרונה – מבין אלו שאני קראתי).

בשנה האחרונה אני עוקב קבוע אחרי הבלוג של סקאלזי. ומה אני אגיד לכם, האיש מרשים. הוא פשוט לא נח לרגע. מצמצתם? הוא הוציא רומן גראפי. מצמצתם שוב? משחק מחשב שסקאלזי כתב! לא. נח. לרגע. (אגב, מומלץ לבדוק את בעיית המצמוץ שלכם אצל רופא עיניים).

מה שלא פחות מרשים זה מה שסקאלזי עושה ב – reddit. רדדיט, למי שלא יודע, זה המקום בו עשרות מליוני גיקים שפייסבוק לא נאה להם, מנהלים דיונים (מישהו רוצה להקים איתי אגב משהו דומה בעברית?).

סקאלזי פעיל ברדדיט. מאד פעיל. כשמישהו שואל מה עם מיני הסדרה ע"פ חולצות אדומות, סקאלזי ישר מגיב: עדיין עובדים עליה.

כשמישהו אחר שאל, אני היחיד שחושב שסקאלזי לא מצחיק? סקאלזי ענה: נופ. יש הרבה אחרים. והמשיך משם לדיון ארוך כמו אחרון הגיקים. כל פעם שמישהו מזכיר 'סקאלזי', ג'ון סקאלזי קופץ ומגיב.

רוצים פיקנטריה? כשאני פרסמתי ידיעה על יציאת משחק המחשב שלו, לקח לסקאלזי חמש דקות לכתוב לי: "לא! זה בכלל הרומן הגראפי! אבל תודה שהזכרת את זה בכל אופן".

הכתיבה של סקאלזי מתאפיינת בדמויות שנונות, עלילות מפתיעות, קטעי אקשן נהדרים ותיאורים מינימליים עד לא קיימים. כשהוא טוב, הוא סוחף יותר מכל סופר אחר מאז היינליין.

אני מתכוון לקרוא את כל הספרים של סקאלזי. הייחוד של Lock in זה שהוא לא חלק מסדרה, ולכן מתאים למועדון הקריאה.

חוץ מזה, תגידו, לא יהיה לכם כיף להרים את האף ולהשוויץ לכולם ש"כבר קראתם את הספר?" כשסדרת הטלוויזיה תצא?

סיכום המפגש הקודם: אם תשאלו אותי, אז לקסיקון הוא מותחן מד"ב על בלשנות. ספר מלא אקשן עם לא מעט חורים, אבל אחרי שמסספנדים אותם הוא מאד מהנה. אם תשאלו לא מעט אנשים אחרים, תשמעו שלקסיקון הוא ספר סתמי, לא מד"ב בכלל, ושמרוב חורים לא רואים בו את הגבינה.

כמו רוב הספרים המפלגים התפתח יופי של דיון במועדון.

6 תגובות

  1. לפני יציאתו לאור של Lock In, פירסם סקאלזי נובלה חינמית בשם Unlocked: An Oral History of Haden’s Syndrome שהיא למעשה פרולוג לספר. הנובלה מתארת את התפרצות המחלה, ההשלכות שלה ואת החיים בעקבותיה ואמורה לתת הרבה בסיס לעולם שמתואר בספר, בסיס שיש האומרים שהוא ממש חסר. אפשר לקרוא את הנובלה האתר של הוצאת Tor. מי שיש לו קינדל יכול להשתמש בתוסף לדפדפן הרשמי של אמזון כדי להעביר את הנובלה לקינדל.
    התחלתי כבר לקרוא את Lock In, אחרי שני פרקים, הספר עושה רושם מעניין וזורם עם דיאלוגים טובים, אבל כבר אז הייתי מבולבל למדי מכל מיני מושגים. בגלל שידעתי על הנובלה ומה שאנשים חושבים, ויתרתי על הניסיון של להיות סבלני ולהמשיך לקרוא ופשוט עברתי לקרוא את הנובלה. אחרי החלק הראשון שלה, זה דווקא מעניין בינתיים (קראתי דעות של אנשים שחשבו שזה משעמם) ומאוד זורם לי. התגעגעתי לכתיבה של סקאלזי (למרות שנשארתי עם טעם לא טוב מהספר האחרון שקראתי ממנו, השני בסדרת מלחמת האדם הזקן, שהיה מפלה וגם הכתיבה לא הייתה מוצלחת לדעתי).

    אני ממש שמח ש"לבד על מאדים" נכנס למועדון. ספר שאני מאוד סקרן לגביו, ועכשיו עשית לי חיים קלים יותר בכך שאני לא אצטרך למצוא מקום לדחוף אותו בין מפגשי המועדון. הספר של המפגש של יוני נשמע מעניין, אבל אני שוקל לוותר עליו כי אני צריך קצת פסק זמן כדי לקרוא ספרים שלא קשורים למועדון. אבל אני עדיין שוקל את העניין.

    • ניימן הגיב:

      המפגש של יוני זה קצת בחינה לראות אם יש קהל לקוראי פנטזיה פה.

      יאללה, מעביר את הנובלה גם לקינדל שלי. למרות שקראתי את הפרק הראשון ב – lock in ולא הייתי מבולבל מהמושגים. מצד שני, אני מומחה בלהתעלם ממושגים שאני לא מכיר בזמן קריאת מד"ב.

      • "הבטחה של דם" נשמע מעניין מאוד, וזה שאתה כותב שזה ספר סוחף ומהנה עם דמויות מצוינות, באמת מושך אותי לקרוא (למרות שיש לציין שזה גם די מה שכתבת לגבי לקסיקון…). הבעיה שלי איתו זה שהוא הספר הכי ארוך מבין הספרים הבאים והיחיד שלא שמעתי עליו לפני כן.
        אגב, זה שהוא פנטזיה זה בכלל לא שיקול עבורי, לפה או לשם.

        • ניימן הגיב:

          ואני עדיין מאמין במה שכתבתי על לקסיקון:) טעם וריח..

          בימים אלו בדיוק יצא הספר שסוגר את הטרילוגיה של הבטחה של דם – ופתאום התחילו לדבר עליה יותר. נתקלתי בלא מעט ראיונות, אזכורים ושבחים לטרילוגיה (כולה) בשבוע החולף. זה באז שנבנה לאט.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    המלצה מעולה!

    תודה, ממש נהניתי לקרוא את הספר (:

  3. חן הגיב:

    שלום, אולי אתם יודעים.
    מוכרים בארץ (אנגלית או עברית) את אחד הספרים הבאים:
    Lock in
    City stairs- Robert Jackson
    Cibula burn- James s.a Corey
    חפשתי ולא מצאתי בינתיים
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting