נגנז בגנזך 12.03.2015: בחירות, קמיעות, קרנבל של אנימציה, דמויות נשיות בקומיקס ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

זה היה שבוע בסימן מלא פוסטים בבלוג. קודם נתחיל במה שהלך פה. אחרי האייקון יש רשימת פוסטים מהבלוגספירה.

מה שיפה בשבוע העמוס הנוכחי, זה שכל הפוסטים בו התרכזו בשני נושאים. לכן נסתפק בשני לינקים בלבד.

ביום שבת העליתי המלצה חמה (מאד מאד) על היצירות הקצרות של טד צ'יאנג. ביקורת כללית יש פה. לינקים לביקורות על היצירות עצמן תמצאו בפנים.

אחרי זה השתלטה על הבלוג סדרת פוסטים על מקומות אוכל בברלין. קוראים לה הגרגרן – ואת הרשימה כולה יש פה.

1. בין שאר ההכרזות של אפל השבוע, יש גם סמארטווץ' זהב ב – 10,000 דולר. ובמילים: עשרת אלפים דולר. לסמארטווץ'. מכשיר שעוד אף אחד לא ממש יודע בשביל מה צריכים אותו. וכל זה בזמן שפבל מוכרים את שלהם ב – 169 דולר. לכו תבינו.

החיבור מספרים לכם עוד חמישה דברים שאתם צריכים לדעת על ההכרזה של אפל.

2. אני מזמן החלטתי לא לקחת עמדה בכל הויכוח העדתי הזה, ומי שרוצה להכניס ראשו לקלחת, שיהיה לו לבריאות. אז במקום זה אני מפנה לפוסט של העוקץ. על פרסומת שהיא אולי אנטי-מזרחית. ואולי לא.

3. דובי קננגיסר אומר, לא בטוח שברצינות, שמפלגת כולנו היא אולי בעצם קונספירציה של הליכוד? ככה כותבים פוסטים מקוריים על מערכת הבחירות.

4. בקונכיה יש פוסט שהדרך הטובה ביותר להגדיר אותו היא קרנבל של אנימציה. מלא מלא מלא לינקים, כולם קשורים לאנימציה.

5. רציתי לשים איזה פוסט מאיר על הנאום של יאיר גרבוז. רק שכל הפוסטים החכמים כנראה עברו לפייסבוק ובבלוגיה לא נשאר כלום. כך נותרתי עם פוסט אחר על קמעות: הקמעות המוזיקליים של שאטוק. גם פיטר האמיל שם, אז אני מרוצה.


[מקור. CC]

6. הסופרת ק. טמפסט ברדפורד האיצה באנשים לקרוא, למשך שנה אחת, רק ספרים שלא נכתבו על ידי גברים סטרייטים לבנים. מי שעשה את זה כבר מזמן, הוא דאלאס טיילור. ועכשיו הוא בא לספר על זה.

7. בכלכלה האמיתית כותבים על הדבר הכי פחות מתוקשר במערכת הבחירות: מצעי המפלגות.

8. מולטיוורס מציגים: עשרת הדמויות הנשיות החזקות ביותר בקומיקס העצמאי. אם נתעלם מכך שההגדרה שלהם לעצמאי מאד מוזרה (קומיקס "שלא משתי החברות הגדולות"), אז הרשימה נהדרת.

9. בהארץ טענו השבוע ש"המשטרה מעבירה לעיריית ירושלים 'רשימות שחורות' של תושבי מזרח ירושלים החשודים בעבירות ביטחוניות לצורך התנכלות מכוונת". את יונתן קלינגר זה הדאיג, והוא כתב על מה קורה כשהמשטרה לא יודעת לנהל מאגר מידע.

10. בתחילת התקופה התעשייתי טענו שעבודה קשה מבטיחה הצלחה. זה כבר מזמן לא ככה. כי "כולם" עובדים קשה, ואי אפשר שכולם יצליחו, ולכן כיום – בטח בישראל 2015 – עבודה קשה הפכה תנאי לקיום. וגם זה בלי דירה ובטח ירדו עוד פריטי קיום הכרחיים בעתיד.

דברים בבלוגו כותב בחוכמה על צמיתות מודרנית.

בקטנה:
1. בשבוע הספר אומרים שהרבה יותר קל לקנות ספרים מראש, ומציגים את רשימת ההוצאות שמאפשרת זאת.

2 תגובות

  1. פשוט יעל הגיב:

    6. דאלאס טיילור הוא דווקא גבר. הוא מציין את זה במפורש בטור שלו, וגם מתייחס לזה בהקשר של הרגלי הקריאה.

    • ניימן הגיב:

      תודה, תיקנתי. האמת היא שכתבתי את זה במקור בגבר – ואז כשבאתי לערוך זה נראה לי מוזר אז הפכתי מהר לגוף נקבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting