נגנז בגנזך 26.03.2015: נסורת של תוצאות הבחירות והרבה תרבות

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

שבוע לא נעים עבר על בעל הבלוג. אבל לפני שהוא נהפך ללא נעים, הספיקו לעלות פה כמה פוסטים.

פוסט המלצה על הסיטקום החדש של טינה פיי: Unbreakable Kimmy Schmidt.

בתחום המד"ב פנטזיה היה ניתוח של מועמדי פרס גפן, ביקורת על הספר החדש והמוזר מאד של פטריק רות'פוס, וכן – גם תזכורת למפגש מועדון הקריאה עוד כמה ימים.

למי שרוצה להתבטל מול המרקע: סרט אנימציה מועמד לאוסקר עלה לצפיה חינם ברשת.

1. שארית פוסט-בחירות בסקר רע: על מרחק הסקרים מתוצאות האמת.

2. ובאותו ההקשר, פוסט מבריק של רונן דורפן בשם הליכודניק שיקר במדגם. הוא בודק ומסביר איך קרה שסוכנויות ההימורים חזו את התוצאות הנכונות, בעוד שמכוני הסקרים פישלו?

3. סדרת פרידיין הייתה אחת מסדרות הפנטזיה האהובות עלי ביותר בתור ילד. כיום אני לא זוכר ממנה כמעט כלום, וקצת מפחד לקרוא אותה שוב ולגלות שה – הפיה המעפנה טיפלה בה (פיה שעוברת על ספרי ילדות אהובים והופכת אותם למעפנים).

שני הספרים הראשונים של הסדרה יצאו עכשיו בהוצאה מחודשת. גלי קראה וביקרה.

4. מיקרוסופט רואה במשחק מיינקרפט כלי חינוכי עתידי, ובחדר 404 כותבים על היום בו תשלחו את הילדים שלכם ללמוד במכרה (וירטואלי).

5. מאמר נהדר באתר האגודה למדע בדיוני על ספרות המד"ב בעולם הערבי. וכן, מסתבר שיש לא מעט מד"ב בהיסטוריה הערבית.


[מקור]

6. זו הייתה מערכת הבחירות הגרועה ביותר שאני זוכר. מפלגות לא התמקדו במצע (אלו מביניהן שבכלל יש להן מצע), אלא במותג. סרטוני הבחירות לא היו אינפורמטיביים, אלא הומוריסטיים. הדגש היה על בידור בידור בידור. ועם כמה שאני בעד בידור, אני גם בעד פוליטיקה רצינית.

בהעוקץ משווים את יום הבחירות ליום הקניות שהוא נעשה.

7. הסרט התיעודי גיבור העל העברי מספר על ההיסטוריה של גיבורי העל בישראל מ – 1936 ועד היום. לצערי, אי אפשר לצפות בו מחוץ לישראל (בוווז!), כך שתאלצו לספר לי מה אומרים שם.

8. ביקורת בפנקס על הסרט הכי הרבה אני אוהב אותו. סרט דוקומנטרי שמתחקה אחרי מהפכת ספרי הילדים שהייתה בישראל בעקבות יציאת הספר הכבש השישה-עשר.

9. יש טענה, קצת מוזרה, "שהגעת הפליטים אל דרום תל אביב מחלישה את שכונות דרום תל אביב". מוזרה כי הטענה על חולשת דרום תל אביב הייתה הרבה לפני תופעת הפליטים. דברים בבלוגו על תיזת החלון השבור, היחס העוין לפליטים והרבה הגיגים.

10. פעם בכמה זמן מגיעה סדרת אנימה שחובבי האנימציה היפנית לא יודעים איך לאכול אותה. Animeok מספרים על אחת כזאת חדש: –Parasyte -the maxim.

בקטנה:
1. פה שם מראיינים את פרופ' אילנה גומל על מדע בדיוני ופנטזיה בימינו.
2. יומולדת שבע לעכברוש העיר, וכרגיל, הוא מזמין את הקוראים לשתות עימו.

2 תגובות

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    7. פייק אי פי וכל זה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting