המלצת סיטקום: Other Space

וידוי: מדי פעם אני חוזר הביתה, אחרי כמה משקאות יותר מדי, צופה בסיטקומים ומתגלגל מצחוק. צחוק משוחרר כזה של שתוי קלות חסר דאגות שנהנה מהחיים. צחוק שבלתי אפשרי לשחזר בלי אלכוהול.

השבוע צחקתי כך מ – Other Space בלי טיפת אלכוהול אחת בדם. זאת ההמלצה הכי חמה שאני יכול לתת לסיטקום.

Other Space ('חלל אחר' מעתה והלאה) הוא סיפורם של שני אחים. האחד גיק חמוד וחסר בטחון; השנייה אשה אסרטיבית דומיננטית שנולדה מוכנה לפקד עם אחרים. מסיבות יח"צ מקבל את הפיקוד על הספינה האח הגיק, ומפה..

מפה אני לא יכול לספר לכם כלום. כל פרט מעבר לחמש הדקות הראשונות של הפרק הראשון הוא ספויילר. וזה בעצם הכוח של חלל אחר.

פול פייג, יוצר הסדרה (שגם יצר את פריקים וגיקים לפני יותר מעשור) אמר, ובצדק, שרוב קומדיות המד"ב נהפכות לפארודיות מהר מאד. רק שהוא לא רצה פארודיה. הוא רצה סיפור מדע בדיוני שהוא גם קומדיה. יצירה בה הבדיחות מגיעות כי הדמויות מצחיקות, ולא כי "אוי חייזר גדול בואו נצחק על זה שיש לו קשקשים חה חה חה".

ברוח ה – zeitgeist המודרנית, שוחררו כל שמונת הפרקים של העונה הראשונה בבת אחת ל – Yahoo TV. מנהג מקולל. במקום שאהנה מהסדרה חצי שעה בשבוע למשך חודשיים, "נאלצתי" לבלוע אותה בבת אחת תוך חודשיים. כמו לאכול תבשיל צרפתי מעודן בשני ביסים בלי להנות מתחכום הטעמים.

רוב הפרקים הם פרקי Bottle Neck. כלומר, פרקים שמתרחשים על במה אחת והעלילה מקודמת רק על ידי אינטרקציה של הדמויות. במקור זו גישה "חסכנית" לטלוויזיה: נחסך תקציב בלי שינויי תפאורה. אבל כצופה, אין דבר שמתעלה על פרקי צוואר בקבוק. כשהם כתובים היטב הם מנקזים לתוכם את כל היופי שיש ביצירה.

אם יש חסרון אחד בסדרה, זה שאין בה כמעט נופך רגשי. יש עלילה, יש דמויות מצחיקות, אבל הן טיפל'ה קיצוניות מדי. זה לא סקראבס או המשרד שצריך למחות דמעה אל מול סיפורי החיים של הגיבורים.

רק שזה טיפה בים. בסופו של דבר, חלל אחר מרגישה כמו יצירה שמישהו באמת רצה ליצור. בניגוד לסדרה מסחרית כמו המפץ הגדול שמכילה בדיחות שנכתבו על פי מחקרי פסיכולוגיה על 'מה מצחיק'.

זה לא מפליא: פול פייג נלחם במשך שמונה שנים על הזכות להפוך את התסריט שלו למציאות. כשעושים דברים מהלב, יוצאות תוצאות מיוחדות.

פרט טריוויה: שתיים מהדמויות הן אב בית ישנוני ורובוט סרקסטי שאוהבים לצפות באנשים דרך מצלמת אבטחה וללעוג להם. אם זה עדיין לא מזכיר לכם משהו, נציין שהם משוחקים על ידי אותם השחקנים מ – Mystery Science Theater 3000.

7 תגובות

  1. טוב, פעם אחרונה שהמלצת על סידרה קומית זו הייתה הצלחה מסחררת, ככה שאין לי ברירה אלא ללכת ולראות במה מדובר.

  2. מיס בוז'רסקי הגיב:

    לא שמעתי על הסדרה הזו עד עכשיו, סקרנת 🙂

  3. אורן הגיב:

    נשמע מעניין מאוד! אבל למרבה הצער לא זמין בישראל. זו הבעיה עם מרבית סדרות הרשת האלו, נכון להיום.

    • ניימן הגיב:

      תשמע, מבלי להיכנס לפרטים טכניים (הדי פשוטים), אנו חיים בעידן בו אפשר לצפות ברשת גם בדברים שלא זמינים בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting