הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 1 לאוגוסט 2015: לבד על מאדים – אנדי וייר

הספר החדש שהתווסף לרשימה הוא Station Eleven. החלטה קצת "אמיצה"; זה לא ספר מד"ב קלאסי, אלא יצירה מאד מיוחדת. ספרות יפה בעולם דיסוטופי. קראתי כבר חמישית ממנה ואהבתי כל מילה ומילה.

אחרי הרשימה המעודכנת נציג את הספר במפגש של הראשון באוגוסט.

א. 1 באוגוסט 2015: לבד על מאדים – אנדי וייר [אמזון][ידיעות ספרים]. 369 עמודים (אנגלית), 442 עמודים (עברית), 2014. פירוט לאחר התמונה.
ב. 1 באוקטובר 2015: The Girl With All the Gifts – מ.ר קארי [אמזון]. 460 עמודים, 2014. מלאני היא ילדה קטנה וטובת לב. כל בוקר מגיע שומר לחדר הנעול שלה, וקושר אותה לכסא בעודו מכוון רובה לראשה. משם היא מובלת לכיתה, ונקשרת לשולחן בזמן שגברת קאלדוול מעבירה עוד שיעור. הנערה עם כל המתנות הוא שילוב בין סיפור אימה לסיפור ילדים מלבלב. מהספרים הבולטים של 2014, ואפילו ג'וס ווידון עף עליו.
ג. 1 בדצמבר 2015: Station Elevent – אמילי סנט ג'ון מנדל [אמזון]. 336 עמודים 2014. ג'ורג' מרטין, בעל הטעם המשובח, אמר שזה הספר שהוא מעמיד להוגו. סיפור המד"ב הדיסוטופי הכי מיוחד שתקראו אי פעם, לפעמים מתוק, לפעמים מצמרר. צעד נוסף בהתקרבות המד"ב לספרות היפה.

עכשיו אני צריך להציג את לבד על מאדים? כאילו, *צריך* להציג את לבד על מאדים? הרי עוד מעט יצא סרט לפי הספר, ובעין הדג כבר מדסקסים את הטריילר שלו למוות (אם לצטט את דורון פישלר, "זה נראה טוב").

אז מה אני אמור להציג בדיוק?

לבד על מאדים הוא סיפורו מרק ווטני. בוטינקאי, מהנדס, וכנראה אדם בלי המון נוכחות, כי החברים שלו מהחללית עוזבים את הכוכב האדום ושוכחים אותו שם לבד. אופס. רק מלדמיין איך הם מגלים בפניה שמאלה בדרך לכדור הארץ שהם לקחו בטעות אבן ממאדים במקום את מרק נעשה לי מצחיק.

בעזרת הרבה הומור ויוזמה, מרק מנהל מאבק שרידה מול כוכב מאדים. מה שאומר שכשיצא הסרט נזכה להמון כתבות בסגנון 'איך באמת יכול אדם לשרוד על מאדים?'. והרבה יותר מזה אני לא יכול לספר כי לא קראתי את הספר עדיין.

אז אספר על יצירת הספר: הוא התחיל כסדרת פוסטים בבלוג, עבר לפרסום עצמי באמזון ומשם עף על פופולריות הקהל לחוזה פרסום יוקרתי (וסרט שבטח יהפוך לסדרה). מליוני הקוראים של Goodreads בחרו בו בתור ספר השנה שלהם, ומרגע שתורגם לעברית הוא יצר גם פה חתיכת באז.

לבד על מאדים נראה כמו ספר שצריך לקרוא: אהוב הקהל, ספר מד"ב שחדר למיינסטרים ועוד מעט יהיה בלוקבאסטר.

יותר מזה, לבד על מאדים נשמע כמו ספר שכיף לקרוא, וזאת הסיבה הכי טובה שיכולה להיות.

סיכום המפגש הקודם: מפגש נחמד מאד שסבל מבעיה אחת גדולה: הוא תפס אותי בעיצומה של העבודה הקשה על הדוקטורט, ולא התרכזתי בו כמו שצריך. הפוסט עלה ביום איחור, ולא פיתחתי חלק מהדיונים שם בגלל בעיית זמן.

מבחינת הספר עצמו: חצי מהאנשים (כולל אני) חשבנו שהוא בידור פנטזיה מוצלח. חלק אחר לא התחבר לכתיבה, דמויות או שפה – ואז קשה להנות מיצירה שלא באמת מציעה הרבה מעבר לזה. אני עדיין חושב שהוא היה בחירה מוצלחת למועדון: משהו קצת שונה משאר הספרים שנכחו כאן.

9 תגובות

  1. נוגס הגיב:

    לבד על המאדים ספר חזק! למדתי ממך שיוצא סרט ועכשיו אני בציפייה.
    תודה

  2. רוני הגיב:

    כדאי לך לקרוא אותו עכשיו. הוא ספר נורא כיפי, וממש מושלם לתקופת המנוחה של אחרי עבודה קשה.

  3. kenny הגיב:

    על וייר כתבתי, אבל אחכה עם הקישור למועדון הקריאה. "הנערה" הוא אחד הספרים שהכי נהניתי מהם השנה, והצליח להפתיע אותי שוב ושוב. "תחנה 11" מחכה בסבלנות שיהיה לי זמן לקרוא אותו.

  4. Athaclena הגיב:

    את לבד על מאדים קראתי בתחילת השנה ומאוד נהניתי, קניתי לאבא שלי ליום הולדת וגם הוא מאוד נהנה. ספר שהיה לי כיף לקרוא.
    והבעיה העיקרית שלי עם המפגש האחרון היה הספר, שגם עכשיו שסיימתי אותו לא אהבתי. חלק היה בסדר אבל פשוט לא הסתדרתי ולא זרם לי בכלל.

  5. melquiades הגיב:

    כבר היו מפגשים שחשבתי להשתתף בהם אבל בסוף שכחתי ולא הספקתי לקרוא את הספר.
    הפעם קרה בערך ההיפך 🙂
    בכלל שכחתי שלבד על המאדים צפוי להיות במועדון קריאה. אבל במקרה יצא שבדיוק השבוע אני קורא אותו (ההייפ מהטריילר, והמלצה מחבר הקפיצו אותו לראש רשימת הקריאה שלי)

    בהחלט ספר כיפי 🙂
    ואת שאר הדעות שלי אשמור למפגש…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting