יומיות 04.08.2015: לאין נעלמו הלינקים מהרשת? מוזיקה ואנימציה ישראלית ועוד

קבוצת הדיון של Symfony בברלין בוטלה אמש "עקב מזג האוויר הטוב". וזה בארץ שבזה לעצלנים היווניים שלא עובדים בגלל מזג האוויר המצויין באתונה.

לינקים: יש משהו שפייסבוק מפספסת בחווית האינטרנט. אני יודע את זה, אבל לא מצליח להסביר מה זה.

אולי זה ההצמדות המוחלטת ל"עכשיו"? איבוד היכולת של להתבונן במה שקרה לפני יותר מיומיים?

ניסיתי פעם לשחזר את פיד הפייסבוק שלי מימי המלחמה האחרונה. אעפס. אין מצב, אין סיכוי, כל הדיונים שהתנהלו אז הלכו לאיבוד בין מאות פרופילים ואין סיכוי שאמצא אותם.

חוסיין דרכסאן (Hossein Derakhshan) נחשב פעם ל"אבי הבלוגרים האירניים". זה הספיק כדי לכלוא אותו לשש שנים, ורק עכשיו הוא השתחרר. השתחרר, רץ למחשב, והתאכזב מהרשת שהוא מצא: תמונות, ממים ומעט מאד לינקים.

אז הוא כתב פוסט על מצב הרשת, על חשיבות הלינק ועל מה השתנה מאז שעברנו מבלוגים לרשתות חברתיות.

תמונה: Gaëtan Pencréac’h הוא אמן צרפתי, ואין פלא שהאמנות שלו נראית כמו שילוב בין קומיקס לאמנות גבוהה.

קומיקס זה השילוב בין תמונה למלל. אבל לא רק! קומיקס זה גם השילוב בין תמונה "קלאסית" לבין שלל טכניקות ציור שמדמות תנועה. לכן יש סיפורי קומיקס אדירים שמספרים סיפור בלי מילה אחת. Io9 מציג את עשרת הפאנלים הטובים ביותר של קומיקס שאין בהם מילים.

כבר ארבעים שנה רצה סדרת האנימה Gundam. אומרים שהיא האמ-אמא של סדרות "רובוטי הענק", אבל אחרי ארבעים שנה קצת מפחיד להתחיל להיכנס לעולם הזה. אז Io9 (שוב!) כתבו את המדריך האולטימטיבי לגאנדאם.

במלחמת העולם השנייה אימצה הבריגדה ה – 22 הפולנית, עם לצי שכזה, דב. לא דב כמו 'דב נבון', אלא דב אמיתי עם שיניים שאוכל דבש. קראו לו ווייטק, ומריאנה רסקין משנקר הכינה את פרוייקט הגמר באנימציה שלה עליו.

מיקס מוזיקה ישראלית של חודש יולי של מגזין קולומבוס פשוט מדהים. מזכיר לי ימים טובים בהם הכרתי כל צליל חדש שהתנגן בתל אביב ומצאתי המון פנינים. איך זה שבברלין אני לא מגלה כזאת מוזיקה טובה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting