יומיות 07.08.2015: קבוצות פייסבוק בגנזך, כתבה היסטורית לכבוד שבעים שנה להירושימה, כל מה שרע בתל אביב ועוד

חשבתי להוסיף עדכוני חדשות של קבוצות פייסבוק לגנזך הרשת. מתגלעות שתי בעיות בנידון:

ראשית, טקסטים של קבוצות פייסבוק הם בלי כותרת – אז צריך להתאים את הפורמט הנוכחי לעניין.

שנית, כשמשתמשים בממשק לקבלת מידע של פייסבוק, GraphAPI, לא מקבלים את כל המידע על הפוסט. אם זה לינק, למשל, אז מקבלים רק את הטקסט שכתב משתף הלינק ולא את הלינק עצמו. קצת מוזר, בטח אני עושה משהו שגוי. עזרה ורעיונות יתקבלו בברכה כי אני עצלן ועסוק.

לינקים: נתחיל משניים עבריים. ישראלים אוהבים להתלונן על כמה שרע. ובטח על כמה שרע בת"א והכל פיכסה ובכל מקום אחר על הגלובוס יותר טוב מאשר בתל אביב עד שלא יוכח אחרת. בטיימאאוט שמעו את התלונות שלכם, ויצרו כתבה נהדרת: כל מה שרע בתל אביב.

אליפות אירופה מתחילה עוד כמה שבועות. עודד סלע עושה צדק וסוקר את *כל* אליפויות אירופה מההתחלה (1935) ועד האחרונה (2013). מרשים מרשים.

בינתיים עלו: 1935, 1937, 1939, 1946, 1949 ו – 1950.

תמונה: מה יש במקס העצבני שמביא השראה לפוסטרים יפים כל כך?

הטריילר של הסרט Unknown מבטיח תעלומה על מאדים. לא בטוח שהבנתי הרבה יותר מזה, אבל יש אנשים שמעריצים את הסרטים הקצרים של יוצר הסרט (הנהם לצפיה: SYNC, פרויקט קרונוס, I.R.I.S):

מאמר א': ברוב התחומים זנחו את ההנחה של "איש אחד משנה את ההיסטוריה". למרות שיש חברי כנסת בישראל שעדיין מחפשים את "האיש שהמציא את האינטרנט". אבל בתחומים מסוימים, כמו כדורסל או – למרבה הפלא – טכנולוגיה, עדיין יש את "האחד": סטיב ג'ובס או עכשיו: אילון מוסק. למה זה קורה?

מאמר ב': שבעים שנה לפצצת האטום על הירושימה. שנה לאחר מכן פרסם הניו יורקר את אחת הכתבות המפורסמות ביותר אי פעם: סיפור יום הפצצה מנקודות מבט יפניות שונות. השבוע, לראשונה אי פעם, הם שיחררו את הכתבה לרשת.

מלאמלא תמונות: אם אתם עושים פרוייקט ולא מוצאים תמונות בלי זכויות יוצרים, מעכשיו נגמרו לכם התירוצים! הספריה הבריטית הלאומית העלתה יותר ממליון תמונות(!) שנמצאות ברשות הציבור. אפשר לעלעל בזה שעות, ולמצוא כמה נהדרות. הממממ… רעיון לפוסט?

2 תגובות

  1. חוטהשני הגיב:

    מידע מקבוצות בפייסבוק באמת די בעייתי לאתר…

    האם אתה מציג בגנזך דברים שעולים בבלוגספוט?

    • ניימן הגיב:

      כן, כל עוד יש rss זה סבבה. במקרה שלך פשוט לא שמתי לב שעברת מתפוז לבלוגספוט. עדכנתי עכשיו.

      גם הממשק של פייסבוק סבבה – חוץ מזה שלא מקבלים שם את כל המידע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting