יומיות 10.08.2015: סיפור חדש לטולקין, תסכיתי BBC של אסימוב, הפאשלה של פיקסלים, זוכי פרס גמל ועוד

מחוויות החיים בברלין:

אתם עומדים בתחנה עם חבר ישראלי ומדברים בעברית בסבבה שלכם.

אדם בן 50-60, שתוי *מאד* מתחיל לומר "זו גרמניה! דברו גרמנית!". בחור צעיר לידכם צועק אליו "שתוק! אנחנו לא צריכים את החרא הרדיקלי שלך פה!", ומפה לשם מתפתחת תחרות צעקות בזמן שאתם חומקים בשקט הצידה.

לינקים יומיים: פרס דיוויד גמל לפנטזיה הירואית או אפית חולק אתמול. והזוכה הוא… איזו הפתעה! Words of Radiance של ברנדון סנדרסון מלך הז'אנר (הספר גם זכה בפרס האמנות הטובה ביותר).

לאחר בדיקת התקנון, הסתבר שהיות וזה הספר המליון של סנדרסון, לא ניתן להעניק לו גם את פרס ספר הביכורים הטוב ביותר (למרות שהוא ראוי לו). על כן הוענק הפרס ל – The Emperor's Blades של בריאן סטבלי. ספר שאני בהחלט מתכוון לקרוא.

תמונה:
מיוחד להורים גיקיים: למדו את ילדיכם את ה – ABC עם תמונות של מפלצות מיתולוגיות.

בטח שמעתם על הסרט פיקסלים: אדם סנדלר נלחם ביצורי משחקי מחשב (הנה אבא ישראלי מתעצבן על תרגום הכתוביות לסרט בפייסבוק).

ברגע שהוא יצא חברת קולומביה עשתה את הטריק הרגיל של חברות ענק: לתבוע את כל מי שרק אפשר שאי פעם השתמש במילה pixels. אממה, pixels היא מילה ותיקה ושימושית, שהמון אנשים השתמשו בה בתמימות בלי לדעת שיום אחד תנכס אותה חברת ענק לעצמה.

התוצאה היא ש – Vimeo, שבצדק לא רוצים להסתבך – הורידו מהאתר המון סרטים של יוצרים עצמאיים וארגונים שבכלל לא קשורים לסרט. ולך תמצא עם מי לדבר.

אבל זה לא נגמר: הסרט החדש של סנדלר מבוסס על להיט אינטרנט מ – 2010. סרט שהופץ בחינם ונתן את ההשראה לפיקסלים (הם קנו את הזכויות). בגל התביעות, הם גם הורידו בטעות(?) את הסרט הקצר מהאינטרנט.

בסלאשדוט אמרו ש'מסכן היוצר פטריק ג'ין: תחילה הוא "זכה" לראות איך הם [=קולומביה] חיללו את הסרט שלו, ועכשיו הם בכלל טוענים שהסרט שלו מפר את זכויות היוצרים של הסרט שלהם!'.

(עוד) חדשות מד"ב: סיפור חדש לטולקין?! הסיפור The Story of Kullervo, אחד הסיפורים המוקדמים של טולקין, יפורסם לקהל באוקטובר.

זה סיפור שטולקין כתב ב – 1914 בזמן שהיה סטודנט. הרבה לפני שר הטבעות. אבל הוא עצמו רמז בהמשך שהסיפור הזה סלל את הדרך ליצירה המפורסמת שלו.

שמונה פרקים של תסכיתי טרילוגית המוסד של אייזיק אסימוב עלו לרשת. אלו לא סתם תסריטים קאקאמייקה, אלא הפקה של ה – BBC מ – 1973. שמונה פרקים, כמעט שמונה שעות של האזנה. ת-הנו!

Feet Up הוא שיר חביב עם קליפ מעולה על החיים באין-כבידה. סינגל ראשון מתוך אלבום חלל שאמור לצאת בשם SPACE SESSIONS: Songs From A Tin Can.

התאכזבתי מהספר Horrorstör אז אולי קצת מפתיע שאני מתלהב מכך שפוקס עושים סדרה שמבוססת עליו. אבל בסיס מצוין יש שם (חנות איקאה רדופת שדים), אחלה דמויות יש, ועם קצת מזל נקבל משהו דומה לצ'אק – רק עם יצורים על טבעיים.

6 תגובות

  1. פשוט יעל הגיב:

    יוווו זה שיר של קומנדר האדפילד! איזה איש מגניב.

    • ניימן הגיב:

      ידעתי שיהיה לך משהו לומר על זה:) הבחור הזה האדפילד מפורסם…?

      • פשוט יעל הגיב:

        קומנדר כריס האדפילד? כן, יחסית. נראה לי שהוא אחד האסטרונאוטים הכי פופולריים שהיו בשנים האחרונות, הוא היה משדר ניסויים מגניבים מתחנת החלל וכל מיני כאלה, וגם עשה גרסת כיסוי של Space Oddity לפני שחזר לכדור הארץ. וגם מאז הוא עושה דברים מעניינים מדי פעם (הרבה דברים שקשורים למדע וכד', אבל יש למשל שיר ממש חמוד על קנדה שהוא שר עם אחיו). איש מגניב כאמור.

      • פשוט יעל הגיב:

        …או שזו הייתה שאלה סרקסטית? יכול להיות שאני סתם עייפה.

  2. D! פה ועכשיו הגיב:

    עשית לי את ההרבה זמן עם אסימוב

    וכל הכבוד לטולקין שהוא ממשיך לפרסם אחרי ההצלחה הגדולה שלו בשנים האחרונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting