יומיות 12.08.2015: מחשבים מצחיקים, צ'ארלי בראון פוסט אפוקליפטי, אמוטיקונים מלחמת הכוכבים, אנימציה רקומה לפסח ועוד

בניו יורקר נערכת תחרות קריקטורות מדי שבוע: העיתון מפרסם תמונה, הקוראים צריכים למצוא לה כיתוב מצחיק. הם מקבלים איזה 5000 הצעות בשבוע, ועורך הקריקטורות והעוזרים שלו צריכים לעבור על כולן ולבחור את ההכי מצחיקה.

התוצאה? העוזרים מתחלפים כמו גרביים כי זו עבודה סיזיפית וכבר עדיף לאסוף זבל.

אבל לא עוד! פרוייקט חדש של מיקרוסופט מלמד את המחשב 'מה מצחיק'. חוקרי החברה אימנו את התוכנה בעזרת ארכיון ההצעות שקיבל הניו-יורקר לאורך השנים. התוצאות מצויינות: ביותר מחמישים אחוז מהפעמים בני האדם מסכימים עם בחירת המחשב.

אבל מה שהכי משמח אותי זה שהחוקרת שהייתה אחראית על הפרוייקט, דפנה שחף, היא אולי הידידה הטובה ביותר שלי אי פעם – עוד מימי התיכון. מחמם את הלב לראות שמות של חברים מקבלים את הכותרות.

תמונת היום: באיחור אדיר גיליתי את הספר של דמויות הקומיקס הפוסט אפוקליפטיות. התמונה של צ'ארלי בראון שם פנטסטית (תמונות פוסט-אפוקליפיטיות של צ'ראלי בראון זה תמיד קטע).

צ'ארלי בראון מדוכא

האמת היא שכל התמונות שם פנטסטיות. הנה אחת אחרת של m7781.

אופטימוס פריים

אהמ, יש משהו חשוד בכך שברשימת חמשת מפלצות הפנטזיה הקריפיות ביותר מופיע The Wood מהספר המאד חדש Uprooted של נעמי נוביק. קצת מוקדם מדי, לא?

הקליפ המאויר של חג גדיא של נינה פאלי (שיצא ביולי, ממש בעיתוי מושלם לפסח 2016) יוצא דופן בכך שכל התמונות בו רקומות. אנימציה רקומה זה באמת משהו שטרם ראינו. בתכל'ס? מתאים לה להיות יהודית.

מה שהכי מסקרן אותי זה שהאנימציה נעשתה ב..מתמטיקה!? כלומר, התוכנה Mathematica שהשתמשתי בה במהלך הדוקטורט בשביל חישובים. איך עושים את זה? פרטים בפוסט הזה.

בתחילת השנה הציג טראק טורנס תערוכה שכללה בתוכה את יצירת מלחמת הכוכבים הבאה (המון תמונות היום בבלוג):

מלחמת הכוכבים

לוקאספילם, שעשו את הטרילוגיה המקורית, התפלצות מהפרת זכויות היוצרים ותבעו אותו בסכום של שבע ספרות. סתם סתם, הם מתו על זה, ובאו אליו בהצעה: פרוייקט סודי לקראת הסרט החדש.

התוצאה תהיה עוד מעט בסמארטפון שלכם: אמוטיקונים מלחמת הכוכבים. יש מצב שזה ישנה את איך שאני כותב הודעות.

אייקונים מלחמת הכוכבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting