נגנז בגנזך 20.08.2015: כנס D23, החלפת מזוזות מול רופאי אליל, אירועי האמנות של השבוע הקרוב, מחרימים את סופר פארם ועוד ועוד

[נגנז בגנזך הוא טור שבועי שאוסף פוסטים ישראליים מהשבוע החולף. הוא נכתב בעזרת פורטל הבלוגים העבריים, גנזך הרשת. תעשו לבלוג לייק בפייסבוק?]

עסקים כהרגלם השבוע בבלוג:

ביקורת מד"ב על ספר מבריק עם ביצוע טוב (אך לא מבריק): תגידו שלום לחמש עשרה החיים הראשונים של הארי אוגוסט. עוד מדב"פ: הוכרז הספר הבא של מועדון הקריאה.

פגשנו את אגורה: אחד מבתי הקפה המושלמים ביותר ללפטופים בברלין.

דיברנו קצת על תרבות האקרים בברלין, האקרים של אוכל והאקרים בכלל.

יומיות: 15.08, 17.08, 18.08.

נגנז בגנזך 20.08.2015: כנס D23, החלפת מזוזות מול רופאי אליל, אירועי האמנות של השבוע הקרוב, מחרימים את סופר פארם ועוד ועוד

1. במולטיוורס החליטו "להתחרות" בי, ולפרסם את בקצרה: מקבץ לינקים מהרשת הישראלית.

2. התחילו לבנות את הרכבת הקלה. רחובות העיר חשוכים, יש שומרים בקווי הבניה כל הלילה (למה לכל הרוחות?), ואנשי תל אביב, אולי הקוטרים הגדולים בעולם, שמחים כי פעמיים כי טוב: אפשר להתלונן גם על החום – וגם על ההפרעות שגורמת הבניה.

ספרים ומה שביניהם מלין על כל המתלוננים.

3. דורון פישלר מסכם (כמעט) את כל מה שקרה בכנס D23: הכנס בו האימפרייה הגדולה מדי של דיסני\פיקסר\מארוול\מלחמת הכוכבים\כל פרנצ'ייז מצליח אחר מציגה את החידושים שלה.

4. בלוגרית אמריקאית בשם ואני הארי פירסמה את תוצאות מחקרה בתחום השפעת גלי המיקרוגל: "מים שהוקרנו במיקרוגל יצרו מבנה פיזיקלי דומה למתי שהמילים "שטן" ו"היטלר" נחשפו שוב ושוב למים".

כתבה מתורגמת ארוכה במדען על למה פסאודו-מדע ותיאוריות קונספירציות הן לא פשעים בלי נפגעים.

5. פעם משחקי קצב היו "מיינסטרים": רוק בנד ומשחקי ריקוד וכאלה. אבל מאז הז'אנר די מת. רגע, מת? מפתאום! בתעשיית משחקי האינדי הוא חי בועט ויצירתי מאי פעם. גיימפאד סקרו את משחקי הקצב של היום.

6. הפנקס מבקרים את ספר הילדים 'למרבה המזל, החלב' של אחד: ניל גיימן.

7. נחשון שוחט סוקר את האירועים המעניינים ביותר באליפות העולם באתלטיקה קלה שתפתח בקרוב. אם עד לפני שתי דקות התעלמתי מקיומם באלגנטיות, הרי שעכשיו פתאום ממש בא לי לשבת ולהקדיש יום לצפיה בהם!

8. לאחרונה חזר המנהג של כל מיני קבוצות כדורגל להחליף מזוזה כדי להילחם ב"מזל הרע". רונן דורפן לא לועג לזה. ממש לא. הוא נזכר בסיפור דומה, בו ראיין את רופא האליל של נבחרת דרום אפריקה. פוסט על דת, אמונות תפלות ופסיכולוגיה.

9. ראיון עם פרופסור שמעון לביא על ההיסטוריה של השמן זית. מה זה פה, עיתון הארץ או בלוג?

10. אתה יודע שמישהו מטריל את העם הישראלי כשאנשים מחרימים את סופר פארם בגלל הבדלי מחירים בינה לבין ברלין, אבל יושבים בשקט לעומת הבדלי המחירים השערוריתיים בין סופר פארם ישראל לחברות המקבילות בדרום תאילנד.

11. אלכסון מספרים מה חושב המדע על קריאת מחשבות.

בקטנה...
1. ניקו טין מציגה את חמשת המקומות האהובים עליה בירושלים, מלווים בחמשת שירי אנדרגראונד מתאימים. חלק מיח"צ לפסטיבל החזית למוזיקה מחתרתית בירושלים (עד יום שישי).
2. סריטה סוקרים את הסרט הגנוז של ארבעת המופלאים מ – 1994.
3. פסטיבל איור וקומיקס בנחלת בנימין מחר.
4. מתי שמואלוף מספר על כנס הדיאלוג העברי-גרמני בעידן הרב-לשוני.
5. המדריך של ערב רב יספר לכם איזה תערוכות נפתחות ונסגרות השבוע, ובכלל נותן רשימה אדירה של אירועי אמנות בשבוע הקרוב.
6. פרופסור יעקב בקנשטיין, חתן פרס ישראל לפיזיקה, הלך לעולמו. הידען מספרים ש"תגליתו המרכזית (בשיתוף עם סטיבן הוקינג) הינה שחורים שחורים שהם גופים חמים ומקרינים הודות לאפקט קוונטי".

3 תגובות

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    אוף!
    מלא לינקים טובים ואני צריך ללכת!
    וגם חם בחוץ!

    (לא תל-אביבי. אבל כן סופר את הימים עד לשקט והקור הבווארים. יאיי).

  2. יעל ר. הגיב:

    זכותנו להתלונן (ואני לא תל אביבית)! אנחנו תקועים עם דרכון ישראלי!

    אני לא אוהבת ספורט, כדורגל עושה לי פריחה, אבל תענוג לקרוא את נחשון שוחט, ומאז אולימפיאדת לונדון וקריאה בבלוג שלו במקביל אני ממש נהנית מכל אליפות עולם באתלטיקה קלה. Let the games begin!

    • ניימן הגיב:

      טוב, אני מניח שאת לא מתלוננת על הרכבת הקלה (בתור לא תל-אביבית?). אבל אם את חושבת שהישראליים בברלין מתלוננים פחות מהישראליים פה, אז טעות מרה מאד בידך:)

      נחשון הוא שוחט הוא הדוגמא לכך שמורה טוב גורם לתלמיד לאהוב את המקצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting