ביטים של ברלין 2015: Szimpla Kaffeehaus. פאב בירות בוטיק מזרח אירופאיות

מי שביקר בבודפשט ובדק את חיי הלילה בטח שמע של סימפלה (Szimpla). זה פאב מיתולוגי בסצינת חיי הלילה ההונגריים.

לפני כמה שנים פתחו סימפלה שני סניפים בברלין. הראשון הוא פאב\מועדון הופעות: Szimpla Badehaus (נדבר עליו בפוסט אחר). השני הוא בית קפה\פאב\מסעדה (עם אוכל הונגרי): Szimpla Kaffeehaus (בית קפה סיפמלה).

בית הקפה של סימפלה תמיד היה מקום נחמד לשבת בו, ולא יותר.

עד שלאחרונה הם שודרגו לפאב. ולא סתם פאב – פאב בירות בוטיק. ולא סתם בירות בוטיק – פאב בירות בוטיק מזרח אירופאיות.

ביטים של ברלין 2015: Szimpla Kaffeehaus. פאב בירות בוטיק מזרח אירופאיות
[תמונה מאתר המקום]

מדינות הגוש המזרחי לשעבר, פולין, הונגריה, צ'כיה, סלובקיה או אחרות, כבר מזמן לא פרימיטיביות. יש שם חבר'ה צעירים שנדבקו בחיידק בירת הבוטיק ולקחו אותו לקיצוניות. האמת היא שבפולין מוצאים הרבה יותר בירות בוטיק בסופרמרקט מאשר בגרמניה.

בסימפלה תמצאו ברזים מתחלפים. ממבשלות בוטיק הונגריות עם IPA מעושן (Xmoke של Brewdapest Brewers ), דרך פולניות (Browar Widawa – סטאוט קיצוני), דניות (Black Octopus של  Ghost Brewing), אמריקאיות (IPA של סטון!) וכמובן: גרמניות.

אם אתם בעיר תעקבו אחרי הפייסבוק שלהם. אולי תיפלו על אחד מאירועי הבוטיק הרבים שהם עושים. יש שם גם קונצרטים (של מוזיקה מזרח אירופאית ובלקנית בעיקר).

העיצוב ברלינאי קלאסי: כמו הסלון של סבתא שלכם אם אתם אשכנזים. המוזיקה מצוינת, האווירה נינוחה, והמלצרברמנים מביני עניין ובירות.

[Szimpla Kaffeehaus. כתובת: Gärtnerst. 15 (על Boxhagener Platz) שעות פתיחה: א'-ב': 9:00-חצות. ג'-ד': 9:00-1:00. חמישי-שבת: 9:00-2:00]

3 תגובות

  1. הייתי בפאב המקורי בבודפשט (לעכברושית אפילו נשרף שם השיער), השאלה היא אם עקב הפרסום הרב והקהל שנוהר בעקבותיו זה כבר לא מיינסטרים מדי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting