יומיות 05.10.2015: יום העצמאות הניגרי, ילד הפלא שהמציא את הסינתיסייזר, אתר לדירוג אנשים, ההיסטוריה של סדרות הפנטזיה האפית, אנימצית פלסטלינה צרפתית מקברית ועוד

ב-1 באוקטובר 1960 קיבלה נגריה עצמאות מבריטניה, כחלק מ"גל עצמאות" ששטף את אפריקה. ב-3 לאוקטובר 2015, חגגה הקהילה הניגרית יום עצמאות 55 בברלין.

סחבק ביקר שם, ועכשיו הוא ממש רוצה להשיג לעצמו את אחת החולצות המסורתיות המגניבות שלהם!

לינקים: מבחינה טכנולוגית, הסבנטיז היה הכנה לאייטיז. כל הטכנולוגיות ששלטון באייטיז: קונסולות משחק, מחשבים אישיים, סנטיסייזרים – היו תחביבים אזוטריים של חובבנים בסבנטיז. כך שלא פלא שעם גל האייטיז ששוטף אותנו, מגיעים המון סיפורי Origin מהסבנטיז.

הסיפור על דייב סמית', ילד הפלא ש"המציא" את הסינטיסייזר, הוא בדיוק סיפור Origin כזה. אגדה מודרנית על טיפוסים יצירתיים שניסו לפרוץ דרך קדימה. ואם תפעילו את הדמיון, תראו הרבה קווים משותפים עם החובבים שעובדים על Drones, מציאות מדומה או מדפסות תלת-מימד היום. האגדות של עוד שלושים שנה יגיעו משם.

תמונה: עוד לפני שהיה לי בלוג, עפתי על בארי ווין. זו סדרת קומיקס בת ארבעה ספרים, על ילד גאון. קלישאתי? אולי. אבל ג'אד וויניק, הקומיקסאי, השיג שם איזון מושלם של אמנות וסיפור, בדיחות, הרפתקאות ואפילו קצת רגש.

משם הוא עבר לעשות קומיקס גיבורי על, וכל פעם שאני חוזר לספרים של בארי ווין (עשיתי את זה איזה 20 פעם), כואב לי הלב שהסדרה לא המשיכה.

אבל בספטמבר הוציא וויניק קומיקס חדש: Hilo. על ילד-רובוט שמתרסק על כדור הארץ והרפתקאותיו עם חברו האנושי. לא קראתי, אבל הדמויות שם הן העתק בוטה של בארי וג'רמי מבארי ווין. מה שאומר: בעתיד תקבלו ביקורת על הסדרה. הנה הכריכה:

יומיות 05.10.2015: יום העצמאות הניגרי, ילד הפלא שהמציא את הסינתיסייזר, אתר לדירוג אנשים, ההיסטוריה של סדרות הפנטזיה האפית, אנימצית פלסטלינה צרפתית מקברית ועוד

יש אתר בשם Yelp, של דירוגי גולשים לעסקים (מסעדות, בתי קפה וכו'). כל האמריקאים שמגיעים לברלין מחליטים איפה לאכול על פיו. אני לא בטוח מה המקבילה הישראלית.

בנובמבר יושק Peeple: שזה כמו Yelp, רק לאנשים. מה שאומר שאתם יכולים לתת ציון לכל אדם שבא לכם בעולם – לא משנה אם הוא נרשם בעצמו ל-Peeple או לא. אם זה יתפוס, זה ישנה לגמרי את ראיונות העבודה ועולם הדייטים.

שלוש הערות: אלף, זה כמו הפרק App Development של קומיוניטי. שם היה ברור לכל הצופים שזאת פארודיה ורעיון נוראי במציאות. בית, לא ברור לי איך ימצאו אנשים: חיפוש ע"פ תמונה? או ע"פ שם פרטי, שם משפחה + מיקום? במקרה שלי לפחות, החיפוש עלי בין קהילות יהיה קשה למדי. גימל, אולי זה יתחיל להביא את כינויי האינטרנט למציאות? כדי להקשות על מציאת אנשים באתר?

—————————

HBO שוקלת לעבד את Watchmen של אלן מור לסדרת טלוויזיה. אני מאלו שעפו על הקומיקס, חשבו שהסרט היה נהדר (כן! נהדר!), ובטח ישמחו לראות גם סדרה, מחזמר, מופע בלט ומשחק מחשב טקסטואלי ע"פ הסיפור.

—————————

מה נותנים לסטודנטים בצרפת לאכול שהם מכינים כאלה סרטונים יפים? Tombes & manèges הוא סרט אנימציה קצר מקברי על חופר קברים שמנסה לשעשע את בנו בבית קברות.

גיליתי אתמול את סדרת ההיסטוריה של הפנטזיה האפית של The Wertzone. זה התחיל מכך שבאוגוסט פרסמו באזפיד את רשימת 51 סדרות הפנטזיה הטובות ביותר אי פעם. רק שהיא ממש לא הייתה כזאת. שלוש הסדרות הראשונות היו סדרות שטרם הסתיימו, והדגש החזק היה על *עכשיו* ולעזאזל העבר.

אז Wertzone לא נכנסים למשחקי דירוג מטופשים, אלא פשוט סוקרים את כל היסטורית הז'אנר. מתחילים בימים של לפני טולקין, וצוללים להתפתחות ההיסטוריה בסדרה של 15 פוסטים (שטרם הסתיימה).

—————————

לכבוד הסרט לבד על מאדים, Clarkesworld סוקרים את ההיסטוריה של מאדים בספרי מד"ב.

—————————

נאס"א שיחררה יותר מ-8,400 תמונות באיכות גבוהה מתוכנית אפולו. אתם יודעים, אפולו 11 שהנחיתה לראשונה בני אנוש על הירח, או אפולו 13 עם כל התקלות והסרט.

אסטרונאוט על הירח

תגובה אחת

  1. 1 באוקטובר 2022

    […] הראשונה והאחרונה בה כתבתי בבלוג על בארי ווין הייתה ב-2015. זה פשע של ממש, כי מדובר בסדרת קומיקס מדהימה. אחת […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting