יומיות 10.10.2015: סין מדרגת אנשים, קטלוג של חפצים שאי אפשר למצוא, פרל 6 שוחרר, 100 ספרי המדב"פ ע"פ אמאזון, שרלוק חוזר בחג המולד ועוד

הידעתם? בגרמנית מבחינים בין Nerd ל-Geek.
גיקים הם החבר'ה המסכנים שהחבר'ה לועגת להם. נרדים הם ההאקרים המסוכנים המגניבים. הגירסא המודרנית לגנב נינג'ה.

הם לוקחים נורא קשה את ההבדל הזה, אז אנא ממכם: אל תטעו!

לינקים: אני יודע שאנחנו מלאים בבעיות ומה איכפת לנו מכאלה של אחרים, אבל סין בונה מערכת דירוג אנשים?! כלומר, כל אזרח סיני יקבל ציון אוטומטי בהתבסס על מידע מרשתות חברתיות, חיפושים ברשת, אלגוריתמי דירוג כלשהם וכו'?! מה, לחוץ להם נורא לעשות מחווה ל-1984?

אני מוכרח להודות שזה נראה לי מוזר. מרושע מדי. לא הצלחתי לקבוע אם המקור אמין – אבל בינתיים המידע הזה מתרוצץ חופשי ברשת, וקשה לדעת אם זה אמיתי או לא.

תמונה: אני לגמרי קונה את החולצה של באגס באני והמפלצת מלוני-טונס-שאני-לא-יודע-איך-קוראים-לה מחופשים להאן סולו וצ'ובקה. אם היה לי קצת יותר כסף כמובן.

יומיות 10.10.2015: סין מדרגת אנשים, קטלוג של חפצים שאי אפשר למצוא, פרל 6 שוחרר, 100 ספרי המדב”פ ע”פ אמאזון, שרלוק חוזר בחג המולד ועוד

פרל 6 שוחרר! אחרי שנים של פיתוח שבהם גירסא 6 הפכה לבדיחה סטייל הספר השישי של שיר של קרח ואש.

ההיסטוריה שלי עם פרל מסתיימת ביומיים תכנות של איזה פרוייקט רשת לפני 13 שנה (בלי צחוק). אז אני לא המומחה הכי גדול בעולם לספר על גירסא 6. למזלנו, הרשת מלאה במומחים כאלה, ותמצאו אותם בסלאשדוט.

—————————

מישהו שראה את האתרים שאני בונה, הביא לי מתנה עותק של The Design of Everyday Things. תסיקו מזה מה שאתם רוצים. בכל מקרה, זה ספר נהדר, שקוטל עיצוב של תשעים אחוז מהדברים שעוצבו אי פעם, ומנתח את העיצובים המוצלחים בעולם.

אחד מהדברים שהוזכרו שם זה Catalog of unfindable objects. ספר מ-1969 של ז'ק קרלמן הצרפתי. במקום להסביר על מה הוא – הנה כמה חפצים משם. נכון גאוני?

שלושה חפצים מיוחדים

—————————

כשאמאזון עושה את רשימת 100 ספרי המדב"פ שאתם חייבים לקרוא בימי חייכם, אי אפשר להתעלם ממנה. זה שילוב של להיטים מודרניים (שחקן מספר אחת!) עם קלאסיקות (ז'ול וורן) כמה בחירות אמנותיות. בגדול: כמה שיותר ספרים אהובי קהל. זו אולי הרשימה הטובה ביותר לבחור ממנה ספר כיפי באקראיות.

מבין ההפתעות שם, אותי הכי מעניינת: How to Live Safely in a Science Fictional Universe מ-2011. ספר ששמעתי עליו כבר יותר מביקורת חיובית אחת. מועמד פוטנציאלי למועדון הקריאה?

—————————

ה-BBC מציג: דרמטיזציה לסיפור Understand של טד צ'יאנג. זה מעניין אתכם כי בדיוק עכשיו ביקר צ'יאנג בארץ כאורח הכבוד של איקון (וגרר פתילפלצת כועס בפייסבוק). וגם כי טד צ'יאנג הוא מלך.

—————————

טריילר חדש לספיישל חג המולד של שרלוק הולמס. יאייייי!!! שרלוק חוזר!!!!

הג'וקר, אחת הדמויות הקריפיות במאה ה-20, מעולם לא נראה קריפי יותר:

תגובה אחת

  1. D הגיב:

    The monster is called Gossamer.
    Are you sure about geek vs. nerd? In the US it's (almost) exactly the other way around.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting