יומיות 14.11.2015: ספרי השנה של אמזון, הזוכים בפרס הפנטזיה העולמית, ארצות וירטואליות, פרס נובל לכלכלה לביטקוין, ג'ורג' מרטין ממליץ על מועמדים להוגו ועוד ועוד

אין לי מילים הבוקר על הזוועה בפריס. אני יכול להציע רק אסקפיזם.

לינקים: רשימות סוף השנה ממשיכות לזרום, כשבינתיים אנחנו מקבלים דברים בעיקר מהאתרים הגדולים. על Goodread כבר דיברתי – אז הנה עכשיו עוד שתיים.

אמזון שיחררה את רשימת ספרי השנה שלה. הנה הרשימה של כל הז'אנרים. הנה רשימת המדב"פ. אין שם המון הפתעות. ג'ורג' מרטין, טרי פראצ'ט (הספר האחרון שלו), ניל גיימן (אוסף סיפורים קצרים), ניל סטיבנסון, ג'ים בוצ'ר או אן לקי.

מבין השמות הלא מפורסמים יש שם את The Golden Son (שאהבתי) Uprooted של נעמי נוביק שיהיה בעתיד במועדון הקריאה שלנו (מה שמחזק את הבחירה שלי בספר).

אם אני כבר בשוונג של רשימות סוף שנה: גם ל-Publishers Weekly יש אחת. וכן, גם שם Uprooted מופיעה!

תמונה: יום אחד Dan LuVisi יהיה שם מפורסם וכולכם תזכרו איפה קראתם עליו לראשונה. בינתיים, הוא מריץ קיקסטארטר לספר האיורים שלו. Popped Culture: גיבורי תרבות פופ עם טוויסט מחוספס.

יומיות 14.11.2015: ספרי השנה של אמזון, הזוכים בפרס הפנטזיה העולמית, ארצות וירטואליות, פרס נובל לכלכלה לביטקוין, ג’ורג’ מרטין ממליץ על מועמדים להוגו ועוד ועוד

גזרת ה-Sad Puppies מתחממת שוב. שזה אומר, הכלבלבים התחילו את רשימת ההמלצות השנתית שלהם להוגו.

אבל או-או, הפעם יש להם יריב גודזילה במשקל שני טון: ג'ורג' מרטין החל את רשימת ההמלצות *שלו* להוגו. משהו שהוא לא עושה בדר"כ, והשנה הוא מריץ כצעד אנטי-פאפיז.

הוא עובר קטגוריה-קטגוריה. בינתיים יש סרטים וסדרות. אני לא יכול לחכות עד שהוא יגיע לקטגורית הרומן.

—————————

אני מאמין גדול במטבעות וירטואליים (כמו ביטקוין), רק לא בתצורה הנוכחית שלהם. בעולם מושלם מטבע וירטואלי היה מחליף את המזומן: הוא אנונימי, ואין עליו (כמעט) עמלה. בעולם המעשי, הביטקוין (המטבע הוירטואלי הפופולרי ביותר) לא יציב, ואף אדם שפוי לא יחזיק את חסכונותיו בביטקוין.

יש כמה עסקים באיזור שלי שמקבלים מטבע וירטואלי. משיחה מהירה עם הבעלים שם, הם לא ממש מבינים מה זה, אלא בעיקר רוצים להיות מגניבים\מחתרתיים. להרגשתי? מתישהו יחזרו מטבעות וירטואלים עם מימוש שונה שיתפוס.

עם זאת, אני בעד היוזמה להעניק את פרס נובל לכלכלה ל-סטושי נקאמוטו: ממציא הביטקוין. כי הוא בהחלט עשה 'בום' בעולם הכלכלה. אממה, נקאמוטו אנונימי לגמרי. הדרך היחידה לתקשר איתו היא בהודעות אונליין. אם במקרה הוא יזכה בפרס, הדרך היחידה לשלם לו תהיה לחשבון הביטקוין שלו. ואני לא רואה את ועדת פרס הנובל מגלה כזאת חדשנות. פשוט לא.

—————————

ממטבע וירטואלי למשהו וירטואלי אחר: ארצות וירטואליות.

אם נקח לרגע את הדעות שלי צעד מד"בי קדימה, נגלה שאני הכי תומך בעולם בקונספט של ארצות וירטואליות. יש לי אפילו תיאוריה ענפה בנושא ורעיונות של איך להקים אחת כזאת, אבל נשמור את זה לפעם אחרת.

היו כמה כמה נסיונות, ספורים נורא, להקים ארצות וירטואליות בעולם. יש את Wirtland שיצרה דגל, ודרכון והכל – רק מה, אזרחים מעולם לא היו לה. יש את Atlantium, שמבוססת על אי קטן באוסטרליה או משהו כזה. ויש את Elgaland-Vargaland, שהיא ניסוי מחשבתי של שני אמנים שוודיים.

כל אלו הן סוג של ארצות שלא מוכרות ע"י האו"ם. אבל הן לא היחידות בעולם. יש את כריסטיאנה בקופנהגן, ארץ על אי בריטי קטן, והמון מקומות מוזרים באפריקה. ה-BBC כותב על ארצות שלא קיימות.

—————————

ב-2013 יצא סרט האנימציה הקצר Goutte D'or וזכה בשבחים מפה ועד הודעה חדש. עכשיו, ב-2015, הוא עלה לצפיה חינם אונליין:

פרס הפנטזיה העולמית הוענק. הזוכה בפרס הגדול: דיוויד מיצ'ל על The Bone Clocks. אוסף של שש נובלות שמתחברות לסיפור אחד גדול. ואם הקונספט נשמע לכם מוכר, אז כן – זה אותו הבחור שכתב את Cloud Atlas.

————————

פינלנד הוציאה סט אמוטיקונים משלה למען אזרחיה המצ'וטטים! יש שם אמוטיקון של סאונה, ואחר של Head Banger (בהופעת מטאל), או טלפון נוקיה. תרשו לי רגע? חחחחחחחחחחחחח!!1 ענק!!!

————————

אנחנו חיים בעידן חדשני של academic publishing, וטים גאורס לוקח על עצמו לסקור את כל החידושים.

————————

בתחילת הניינטיז התרחש שילוב פעולה ש"כמעט" קרה: נינטנדו-פלייסטיישן יצרו אב-טיפוס לקונסולה שמקבלת גם מחסניות משחקים קלאסיות, וגם דיסקים. Engadget סוקרים את הצעצוע שלא-היה.

2 תגובות

  1. ההוא הגיב:

    משהו שלא הבנתי (כנראה כי אני לא עוקב אחרי ההוגו ואין לי שמץ איך הולכות הקטגוריות שם):
    למה גרררררר מרטין שם את העיבוד הפושר של ג'ונתן סטריינג' ומר נורל ביחד עם הסרטים? זו הרי סדרה! (חוץ מזה שהיא הרבה פחות טובה מהסרטים שיש שם. מצד שני היא הדבר הכי טוב ביחס לסדרות).

    • ניימן הגיב:

      לא בקיא בחוקי ההוגו של הדברים המוסרטים, אבל לקטגוריה קוראים Long Form ואני מניח שכוללים בה גם מיני-סדרות עם פרקים ארוכים או משהו כזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting