ביטים של ברלין 2015: מבשלת סטון (Stone Brewery)

[ראו רשימת אירועי מבשלת סטון למטה]

סדרת הפנטזיה האהובה עלי בכל הזמנים היא אמבר. הסרט שאני הכי אוהב הוא Mallrats.

העובדות האלה התקבעו לפני שנים. הן כבר כנראה לא ישתנו. שום סדרת פנטזיה חדשה, טובה ככל שתהיה, לא תתעלה על עשרים שנות אהבה לאמבר.

בטעימת בירות הבוטיק הראשונה בחיי טעמתי את הבירה 04.04.04 של מבשלת סטון מסן פרנסיסקו. זה היה גן עדן. התאהבות בוסרית בטעם חדש ומלהיב.

אחרי זה, דרך חברים, קיבלתי בירות של סטון באספקה כמעט-קבועה. לפעמים Arrogant Bastard האלוהית. לפעמים בירות מיוחדות מדהימות.

מהר מאד התקבע: המבשלה האהובה עלי בעולם היא מבשלת סטון. זה כנראה כבר לא ישתנה. אני עדיין מתרגש כל פעם שאני מקבל בקבוק שלהם.

בקרוב פותחת סטון סניף שני של המבשלה שלה בעולם. בברלין(!!).

סחבק הזמין עצמו, בתור עיתונאי-בלוגר, לסיור במתחם המבשלה הציורי. רגע לפני השקת הבירה הרשמית.

ביטים של ברלין 2015: מבשלת סטון (Stone Brewery)

הנה הידע הכללי שלי על מבשלת סטון. מבוסס על שמועות שקלטתי במהלך השנים.

הם הוקמו ב-1996, אבל ב-2004 עוד היו סוד של קהילת חובבי הבירה. בעשור האחרון הם חוו התפוצצות פופולריות, וכיום הם אחת המבשלות הפופולריות בחוף המערבי בארה"ב.

ב-2010 היו דיווחים לא-רשמיים בפורומים של חובבי בירות הבוטיק שסטון עומדים לפתוח מבשלה באירופה. שמות של הרבה מקומות נזרקו באוויר. ברלין לא הייתה אחד מהם.

באותה התקופה, בלי שום קשר, עמד במערב ברלין מתחם איכסון גז ישן (תמונה למעלה). הייתי רואה אותו מהאופניים בדרך לאוניברסיטה. הוא הכיל שני בלוני גז ע-נ-ק-יים(!!), ומתקן מוזר ענק שנראה כמו רכבת הרים. הוא גם היה נטוש, ותהיתי מה יקרה לו.

אחראי המתחם חיפשו יוזמה שתשמור על מראה האיזור, אבל תתן פוש מסחרי לשכונה הרדומה בו הוא נמצא.

ההצעה של סטון הייתה כזאת: לפתוח במקום את מבשלת הבוטיק הגדולה ביותר באירופה. היא תכלול מבשלת ענק, מסעדה עם 600 מקומות, גן בירה גדול, ומתחם לאירועים. אפילו בברלין זאת יוזמה אמיצה.

מבשלת סטון

מה שאתם רואים בתמונה למעלה זאת מבשלה בשלבי הקמה. בינתיים מסתובבים במקום בעיקר מהנדסים. הם מכוונים לפתיחה באפריל 2016, ומסיבת השקה רשמית ב-2 ליוני 2016.

מה שכן פועל בינתיים זה:

מבשלת סטון

זאת מבשלה קטנה. היא מיועדת לבירות ניסיוניות ושיתופי פעולה של סטון עם מבשלות אחרות. היא כבר פועלת, והבירות ששתיתי הגיעו ממנה. ההשקה הרשמית של הבירה הראשונה שלה תהיה השבוע בברלין.

—————————

כשטעמתי את הבירה של סטון (Pale Ale), בתחילת הטיול, נזכרתי כמה היא טעימה. כי עם כל הכבוד לבירות הבוטיק הגרמניות והישראליות, הן עדיין לא שם.

זאת הסיבה שאני מתלהב מההגעה של סטון לברלין. אני מצפה לעוד מהטעמים שלפני עשור גרמו לי להתאהב בבירות בוטיק.

השקת הבירה הרשמית שלהם תהיה בתחילת שבוע הבא (7.12.2015) ברחבי ברלין. כולל שני פאבים ליד הבית שלי. אני אהיה שם, ועם קצת מזל, מעמדי כפאן-בוי של מבשלת סטון ישמר.

תאריכים חשובים (רשימה מתעדכנת):
7.12.2015: מסיבת שיחרור בירה ראשונה.
אפריל 2016: פתיחת מסעדה וגן הבירה
2.06.2016: מסיבת פתיחה רשמית גדולה.

[מבשלת Stone ברלין. Lankwitzerstr. 48. מתחם גז נטוש במערב העיר. יפתח למבקרים באפריל 2016]

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting