יומיות 15.12.2015: המלצות פוסטים עבריים, Afrofuturism בברלין, סדרות המד"ב של Syfy, מאמר מהפכני של חישוב קוונטי ועוד

בעוד אנו מדברים נרקמות תוכניות קדחניות לשמור את נגנז בגנזך בחיים. בינתיים, שתי המלצות חמות שלי על פוסטים בעברית:

סיכום שנת אימה 2015 של סריטה הוא סיכום הקולנוע השני הכי אהוב עלי (אחרי עין הדג). מומלץ, אפילו אם אתם לא אוהבים קטשופ על המסך.

סיכום אלבומי השנה של ארז מאנטנות השמיימה הוא כנראה סיכום המוזיקה האהוב עלי בעברית (החל מהשנה שעברה). סופר-מומלץ.

לינקים: ראשית, היום יש הקרנה של Afrofuturism בברלין: אוסף סרטי מד"ב על אפריקה עתידית. לא מאמין שאצליח ללכת לראות, אבל אם מישהו מהקוראים בעיר כן יצליח, אשמח לקבל פיסקת ביקורת לבלוג.

עוד מד"ב: Syfy שיחררו אתמול את פרקי הבכורה גם של The Expanse (אני מעריץ ענק של הספרים) וגם של קץ הילדות של ארתור סי.קלארק (קראתי לפני עידנים ובקושי זוכר).

ראיתי את הפרק של The Expanse וכצפוי, אני לא מתרשם. בינוניות לשמה. הם גם איבדו לחלוטין את הרוח השמחה והבועטת של הספרים, והפכו את זה לדרמת מד"ב סטדרטית. רק גרם לי להתגעגע יותר לפיירפליי.

עוד יומיים מגיע פרק הבכורה של הקוסמים (שאני אוהב כמעט כמו The Expanse). אל דאגה, גם על זה אצליח להתלונן.

תמונה: מתוך הספר  Some Very Interesting Cats Perhaps You Weren’t Aware Of. לא רוצה להאשים אף אחד בשום דבר, אבל האמן שעשה את זה שרוט לאללה.

יומיות 15.12.2015: המלצות פוסטים עבריים, Afrofuturism בברלין, סדרות המד”ב של Syfy, מאמר מהפכני של חישוב קוונטי ועוד

Star Raiders של אטארי היה אחד ממשחקי המחשב המפורסמים והיפים ביותר בזמנו.

כמה שנים לאחר המשחק המקורי, יצא ההמשך: Star Raiders 2. הוא היה, ככה מספרים לי, מעפן ובכלל לא דומה למקורי. אבל זה לא פלא: Star Riders 2 היה בכלל משחק שנעשה לפי הסרט The Last Starfighter. רק שהסרט היה כשלון, וכדי לתת למשחק סיכוי, שינו את השם שלו ל-Star Riders 2 למרות שאין לו טיפת קשר למשחק המקורי.

השנים עברו, אטארי התפרקה ולאף אחד לא היה איכפת יותר מ-Star Riders 2.

עד עכשיו, כשקהילת משחקי הרטרו גילתה שאטארי עבדה על פיתוח המשך אמיתי ל-Star Raiders 2, והוא לא יצא לשוק פשוט כי החברה התפרקה! אחד מאנשי הקהילה מצא את מפתח המשחק, שיכנע אותו להוציא אותו לאור, ואתם יכולים להוריד אותו לאיזה אמיולטור שבא לכם.

—————————

נייצ'ר פירסמו מאמר פורץ דרך בן 146 עמודים על חישוב קוואנטי (בגירסא מקוצרת כמובן). סקוט אהרונסון מבאר אותו. נראה מרתק, אבל עוד לא הספקתי לקרוא.

—————————

אם כבר מדע: מסתבר שאלקטרונים לא חיים לנצח (כנראה). זמן החיים שלהם הוא רק 5 קווינטיליון שנים מגיל הייקום. בלי צחוק. הם כבר די זקנים.

—————————

נערה חובבת טיסה שעוזרת להציל טייסת קטנטנה. איזה סרטון אנימציה מתוק!

Music Theory for Musicians and Normal People הוא אוסף הסברים על תיאוריה מוזיקלית בקומיקס. המימוש שלהם כל כך יפה, מוצלח, ברור וכיפי שלא ברור לי איך איזה מוציא לאור לא עשה מזה ספר.

אם אי פעם רציתם ללמוד תיאוריה מוזיקלית אבל תמיד נראה לכם מסובך – זה המקום בשבילכם.

—————————

מקווה שכבר הבנתם שמדי פעם אני משתמש בבלוג בתור מקום לשמור מועדפים. ספריית Petrucci למוזיקה היא אוסף של מוזיקה בלי זכויות יוצרים. מחולק לתרבויות, כלים, זמנים וכל-מה-שתרצו.

3 תגובות

  1. מיס בוז'רסקי הגיב:

    אני מצטרפת בחום רב להמלצה על מצעד אלבומי השנה של ארז – מושקע ואיכותי בטירוף.

    נראה לי שאוותר על סדרת הטלוויזיה של האקספנס ואמשיך לקוות שמתישהו סדרת הספרים תתורגם לעברית ואוכל לקרוא אותם נקייה מספויילרים. לגבי הקוסמים אני מתלבטת, אני חוששת שהם יערבבו בעונה הראשונה אלמנטים מהספר השני, שעוד לא קראתי. אולי אחכה עד שתסתיים העונה ואבדוק עם מי שראו. ואז גם אדע אם היא שווה משהו או רק טובחת בספר.

    • ניימן הגיב:

      את בטח בקיאה ממני: יש איזו סדרה ממש טובה ש-syfy עשו אי פעם?

      • מיס בוז'רסקי הגיב:

        האמת שאני לא סופר מכירה את סיי פיי, אז הלכתי לחקור. קצת קשה להפריד בין סדרות שהם יצרו לבין סדרות שהם רק שידרו. יוריקה הייתה מאד חמודה ואני נהנית מ-12 קופים שהתחילה שנה שעברה אבל לא הייתי אומרת עליהן שהן סדרות ממש טובות. בטלסטאר גלקטיקה שלהם והיא מאד נחשבת. אני אישית התייאשתי איפהשהו באמצע העונה השנייה.

        אלה ממה שאני מבינה סדרות שהערוץ הפיק:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Syfy_original_programs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting