יומיות 20.12.2015: אולימפיאדת הסייבר הראשונה, WebAssembly מביא אתרים מקומפלים לדפדפן, ביטלס ביוטיוב, סדרות האנימה הטובות של 2015 ועוד

השקט של חג המולד מתחיל לחלחל לברלין.

לינקים:
באוקטובר 2016, תערך אולימפיאדת הסייבר הראשונה. רוב המתחרים יהיו נכים שמשתמשים בטכנולוגיות עכשוויות כדי לרכב על אופניים, לרוץ או לעשות מליון דברים אחרים. ההבדל בין אולימפיאדת הנכים הרגילה לאולימפיאדת הסייבר, היא שבעוד שהראשונה אוסרת על עזרים מכניים, השניה מחבקת אותם באהבה.

אולימפיאדת הסייבר נולדה מצורך: יש מליון טכנולוגיות חדשניות כיום לנכים, ושום מקום להתחרות איתן. שזה פשוט טיפשי. הדגש החזק על טכנולוגיה יוצר עוד שני אלמנטים: האחד הוא שלמתחרים לא קוראים אתלטים, אלא "טייסים" (pilots). השני הוא שגם ללא-נכים יש מוטיבציה להתחרות.

ואתם יודעים מה? עם המיצוב הנכון ותחרויות מגניבות מספיק, אין סיבה שאולימפיאדת הסייבר לא תהיה המקום העתידי בו נכים ולא-נכים מתחרים ביחד.

תמונה: לכבוד זה שהספר החדש שנוסף לרשימה של מועדון הקריאה הוא סטימפאנק, חשבתי שתמונה של מכונת כתיבה ויקטוריאנית תהיה הולמת.

יומיות 20.12.2015: אולימפיאדת הסייבר הראשונה, WebAssembly מביא אתרים מקומפלים לדפדפן, ביטלס ביוטיוב, סדרות האנימה הטובות של 2015 ועוד

אנדי וייר כותב ספר חדש.

זה לא נורא מפתיע, כי "לבד על מאדים" שלו (ביקורת ספר) היה להיט ענק. מה שכן מפתיע זה שהספר לא יתרחש על מאדים. הוא יתרחש על עיר עתידנית על הירח. הגיבורה תהיה אשה, והפרט היחיד הנוסף הידוע עליו, זה שהוא יצא בסוף 2016 או תחילת 2017.

—————————

Mozilla Hack העלו מדריך ל-WebAssembly (שאין טעם שתקראו אם אתם לא מפתחי רשת) וזה זמן נהדר לדבר על זה קצת.

כשאתם ניגשים לאתר כיום, הדפדפן שלכם מקבל בעצם קוד html ו-javascript, ומקמפל אותו בעצמו. למה הכוונה 'מקמפל'? שהדפדפן הופך את הקוד של האתר לתוכנה שאתם רואים על המסך.

יש לזה יתרונות וחסרונות. היתרונות הם שהכל ברשת זה קוד פתוח. אתם תמיד יכולים לקרוא את הקוד המדויק שמריץ הדפדפן שלכם. וקוד פתוח זה נחמד. למשל, כל פעם שאני רוצה לכתוב אתר כלשהו, אני ניגש לאתר דומה, קורא את קוד המקור שלו, ומיישם את הרעיון שם בעצמי.

החסרונות הן שהתהליך איטי. הדפדפן צריך ל"תרגם" כל פעם את הקוד של האתר מחדש, וזה לוקח זמן.

יש גם עניין חסרון מסחרי: חברות מסוימות לא רוצות לעבוד בקוד פתוח (וזכותן). יישומי רשת קצת מגבילים אותם (אם כי אפשר לעקוף חלק מהמגבלה בצד השרת, אבל לא ניכנס לזה).

Webassembly, שהוכרז ביוני האחרון, יאפשר לאתרים להיות מקומפלים מראש. זה אומר: הם יעבדו יותר מהר, אבל גם לא יהיו קוד פתוח.

בינתיים עוד אין דפדפן שתומך ב-Webassembly, אבל כבר יש קומפיילר. מוזילה, גוגל ומיקרוסופט עובדים על הטכנולוגיה ביחד, וסביר שבקרוב יגיע גם דפדפן מתאים. תשובה מלאה לשאלה 'למה אנחנו צריכים Webassembly' תקבלו פה.

—————————

The Beatles Vevo מעלים וידאו קליפים של הביטלס באיכות מעולה ובצבע ליוטיוב. עשה לי טוב על הלב.

נסיים בכמה רשימות "הטובים ביותר ב-2015":

סדרות האנימה הטובות ביותר של 2015. לא ראיתי אף אחת מהן.
הרגעים הטובים והגרועים ביותר של הטלוויזיה השנה. רשימה גיקית במיוחד. ראיתי רגע אחד (דרדוויל).
סיפורי המדע הטובים ביותר של 2015. לא גיליתי אף אחד מהם.

תגובה אחת

  1. D! פה ועכשיו הגיב:

    הביטלס מעולה – מלא תודות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting