יומיות 24.01.2015: עולם הפשע של ביטקוין, ג'ון רומרו חוזר לדום, FireFox OS, בשבחי הדחיינות ועוד

סחבק רכב שלשום חמש עשרה קילומטר במינוס שבע מעלות. איזו גאווה, אה?

לינקים: כל העסק הזה של מטבעות מוצפנים (ביטקוין ודומיו) זה טירוף מוחלט. הנה דוגמא: ביולי נגנבו 13,000 ביטקוינים ו-300 אלף Litecoins מאתר בשם Cryptsy. איך זה קרה אתם שואלים? המפתח של מטבע בשם Lucky7Coin שם במטבע שלו Backdoor שאפשר לו לגנוב המון המון המון כסף. שלל הגניבה הוא 5.7 מליון דולר!

את 300 אלף ה – Litecoins הוא מכר יומיים מאוחר יותר בבת אחת, מה שהוריד את המחיר של Litecoin מ-9 ומשהו דולר ליחידה לשני דולר.

בינתיים Cryptsy מציאים 1000 ביטקוינים (400 אלף דולר) למי שיספק להם פרטים על הפושע. יותר מזה: הם מציעים לו להחזיר את הביטקוינים שהוא גנב בשושו, ומבטיחים לא לרדוף אחריו אם זה יקרה.

למרבה האירוניה, אגב, Cryptsy היו מעורבים בחקירה עם סוכן בולשת באותו הזמן: סוכן שון ברידג'ס. ומה האירוניה פה אתם שואלים? ברידג'ס הזה נידון לא מזמן לכמעט שש שנים בכלא לאחר שהתגלה שהוא גנב סכומים גדולים של ביטקוין במהלך חקירת Silkroad.

טירוף מוחלט. זה כאילו שכל מי שקצת מעורב בביטקוין מאבד את השפיות שלו ונעשה גנב ברגע האפשרי. או שאולי זה בגלל שההצפנה של ביטקוין נותנת כל כך הרבה אפשרויות לפשע המושלם. מתי יהיו סרטי פשע עם ביטקוין?

תמונה: ראיון עם במאי האימה הבריטי רוברט מורגן, שעושה סרטי אימה באנימצית עצירת-תנועה (פלסטלינה וכו'). הנה יצירה שלו:

יומיות 24.01.2015: עולם הפשע של ביטקוין, ג’ון רומרו חוזר לדום, FireFox OS, בשבחי הדחיינות ועוד

בגלל שאי אפשר לקשר בדה-באזר ישירות לתגובות, אני מזמין את כולם לקרוא את התגובה של  גלעד בלום בדה-באזר. בחיי, זו הייתה יכולה להיות כפולה ראשית בספורט הארץ.

—————————

אנחנו חיים בעידן אגדות האינטרנט: Action Movie Kid התחיל בתור ילד חמוד בן 4 עם אבא עם כשרון באפקטים מיוחדים. ביחד הם עשו את הסרטון שאתם רואים למטה.

הוא הצליח (מאד. 100 מליון צפיות), אז הוא עשו עוד אחד. משם זה הפך לערוץ יוטיוב, ואז לספר – ועכשיו עושים סרט מזה. אך אל דאגה! אנחנו עוד רחוקים מהיום שסרטים מבוססים על ערוצי-יוטיוב יהיו הדבר הבא.

המדריך השלם לסדרות אנימה לחורף 2016. כמו תמיד, אתלונן שאני רוצה לראות את כולם. כמו תמיד, לא אראה אף אחת.

—————————

אני מקשר פה לכתבה של אנדז'יי מאזור על בניית משחקים לטלוויזית ה-Firefox OS, לא כי היא כתובה טוב (היא לא. היא הדוגמא המובהקת לאיך כותבים את המובן מאליו), אלא כי: תראו! יש פרוטוטייפ לטלוויזיה החכמה! ויש אנשים שעושים אליו משחקים. הוא השתמש באותו המנוע שהשתמשתי בו במשחק שכתבתי עליו אתמול – אז אולי יש פה רעיון לעסק?

—————————

ככל שהשנים עוברות אני נעשה פחות ופחות דחיין. לא רק שאני לא נשאר ער כל הלילה לסיים דברים, אני אפילו עושה את העבודה יומיים לפני הדדליין ויוצא לשתות בסבבה בירה.

אבל אולי אני מפסיד משהו? הפוסט הארוך יחסית בסלאשדוט בשבחי הדחיינות, גורם לחשוב שכל החושבים הגדולים בעידן המודרני הם דחיינים.

תקראו אם אתם מהדחיינים ואתם צריכים לגיטימציה, או סתם אם בא לכם לקרוא משהו טוב.

—————————

אם אתם באיזור גיל 30, ואהבתם משחקי מחשב כילדים, אתם מכירים את Doom 3D. אחד המשחקים האלה שקיבעו את האובססיה שלי למשחקים כילד.

למעצב המשחק קוראים ג'ון רומרו, ובעשרים השנים מאז שהמשחק יצא, הוא הספיק לעשות המון דברים שאף אחד מהם לא קשור לדום. רק שבזמן הזה קהילת דום המשיכה לשגשג, הוציאה ועיצבה אינספור שלבים חדשים משלה למשחק. רומרו היה עם חברי הקהילה בקשר, ועכשיו, עשרים שנה מאוחר יותר, הוא מוציא שלב חדש בעיצובו למשחק.

זוהי גירסא עדכנית ל-E1M8, השלב האחרון של דום המקורי. לא שיחקתי. מחכה שמישהו שהתקין את זה יקרא לי לשחק ביחד.

—————————

Bygone Behemoth יצא ב-2010, והיה אז להיט פסטיבלים קטן. מככבת בו לטאת ענק סטייל גודזילה, שנזכרת בערגה בימי תהילת העבר שלה. אנימציית עצירת-תנועה נהדרת ואחלה רעיון.

2 תגובות

  1. שגיא הגיב:

    ככה מקשרים ישירות לתגובה לפוסט מסויים בדה-באזר:
    http://debuzzer.com/dorfan/64966/#comment-795213

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting