יומיות 10.02.2015: ספרי המדב"פ של פברואר, סטרימינג לטורנטים, האם עדיין שווה להיכנס למטבעות מוצפנים, ולאיזה? פרסי האנני ועוד

כבר חשבתי שהצלחתי להתחמק ממנו השנה – אבל לא! הנה הוא הגיע: הצינון השנתי. למות.

לינקים: החדשות הגדולות השבוע ברשת היו Torrent Time: תוכנה שמציעה לכל אתר טורנטים אפשרות להוסיף סטרימינג בדפדפן. לא לא, אני משנה את דעתי: החדשות הגדולות של השבוע ברשת היו ש-Pirate Bay אימצו את Torrent Time והוסיפו כפתור Stream It.

לכאורה חדשות מאד מרגשות. השנה היא 2016, ואני בהלם שעדיין שיש דברים שחייבים להוריד בשבילם תוכנה (וקובץ!) במקום שיהיה אתר שעושה את מה שאתם רוצים. סטרימינג של טורנטינג זה רעיון שבא והולך כבר כמה זמן. מתישהו הוא יתפוס.

רק לא ככה. ראשית, כי זה לא עבד לי. אולי לא חיכיתי מספיק להתחלת הסטרימינג (חמש דקות לסרט מגה-פופולרי זה לא מספיק?) או אולי כי אני על לינוקס – בכל מקרה, לא עבד.

שנית, כי גם Torrent Time עושים רושם של חברה מאד מפוקפקת. אנשים מתלוננים שהתוכנה שלהם נעלמת על מערכת ההפעלה אלוהים-יודע-לאיפה. הם לא מספקים הצהרות על איזה זה עובד ולמה ומדוע. גם Piratebay.se הפכו ברבות הימים למקום מפוקפק. אלה לא החבר'ה האידיאולוגיים הרציניים מהעבר, אלא חברה שכפתור ה-anonymous download שלהם מוביל אותי לפרסומת. פפפף.

תמונה: תחילה, סגנון אמנות מתחיל כאילוץ טכני: התמונות המפוקסלות מפעם נעשו בגלל הרזולוציה הנמוכה של המסכים בזמנו. אחרי זה הסטייל הופך לנוסטלגיה של הדור שגדל עליו. בסוף הוא פורץ למציאות בתור בחירה.

הפסלים המפוקסלים של טושיאה מאסודה כל כך יפים.

יומיות 10.02.2015: ספרי המדב”פ של פברואר, סטרימינג לטורנטים, האם עדיין שווה להיכנס למטבעות מוצפנים, ולאיזה? פרסי האנני ועוד

כשמקימים סטארטאפ, יש המון שאלות: באיזה נושא לעשות אותו? באיזה טכנולוגיות משתמשים? איזה כלים? פתרונות? מה שבדר"כ עושים, זה בודקים מה עושות רוב החברות, ואז מעתיקים אותן עם טוויסט קטן. מה שאומר, אם אני אהיה החברה הממוצעת אז תהיה לי הצלחה ממוצעת וזה סבבה לי לגמרי.

מייקל טימאן מדבר נגד הגישה הממוצעת, ואומר: תבחרו בפתרונות החכמים. הפתרונות שמתאימים לכם – אפילו אם הם לא מה שהרוב עושים. אם רוב חברות הסטארטאפ נכשלות, אז אולי הפתרונות של הרוב לא משהו?

—————————

לפני כמה ימים כתבתי ש

בעוד תשעה ימים יוצא Morning Star. הספר השלישי בסדרת Red Rising של פירס בראון. יאי! הנה ביקורות על הספר הראשון, והספר השני.

רק יש עוד ספרים שיוצאים בפברואר. לא מצאתי משהו שהלהיב אותי, אבל הנה סקירה מהירה.

השלישי בטרילוגיית Poseidon’s Children של אליסטור ריינולדס עטורת השבחים. קראתי רק את עיר הבקיע של ריינולדס (בעברית), והיה מ-עו-לה. אולי כדאי לתת צ'אנס לטרילוגיה? מועמד פוטנציאלי למועדון הקריאה? מישהו פה קרא?

יש שני ספרים שמערבבים את Lovecraft:

האחד הוא Lovecraft Country: A Novel, על אדם שחור שמטייל בארה"ב בשנות החמישים וחושד שמשהו מוזר מתרחש בעולם. השני הוא The Ballad of Black Tom, גירסא חדשה לסיפור The Horror at Red Hook של לאבקראפט, רק שכאן הגיבור הוא (שוב) גבר שחור.

אם נוסיף לזה את קרטר ולאבקראפט משנה שעברה, שגם שם יש גיבורה שחורה, נקבל גל יצירות לאבקראפט שכאילו באות לתקן את הגזענות של האיש. קרטר ולאבקראפט הוא אחלה בחלה ספר אגב, ואני בהחלט שוקל אותו למועדון הקריאה.

עוד יוצא החודש: דן וולס, שפעם כתב את טרילוגיית אני *לא* רוצח סדרת המדהימה, ואז המשיך ל-The partials המשמימה, יש ספר חדש: Bluescreen. נשמע סייברפאנק משעמם.

—————————

פרסי האנני הוענקו. והזוכה: פיקסר! כלומר, דיסני! כלומר, הקול בראש שזכה כמעט בכל פרס אפשרי (ואז גם כמה שהדינוזאור הטוב לקח). בשלב מסוים בערב התבדח שחקן מספונג'בוב ושאל, "מתי עומדים להתחיל לקרוא לפרס הזה 'הפיקסיז?'

פרסי האנני הם מופת לבאז ופופולריות. מה שמצחיק זה שלפני כמה שנים, דיסני עצמם התלוננן שקונג פו פנדה גורף כל פרס אפשרי, וניסו לשנות את שיטת ההצבעה לפרס. אבל עכשיו פתאום הם סבבה איתו. קואופרטיבים זה יותר גרוע מרשע בסרט מצויר של דיסני.

—————————

נכון שכשאתם חושבים על רובוטים, אתם חושבים על יצורים קשיחים ממתכת, ולא על יצורים ספוגיים תמנוניים? אז תחשבו שנית, כי רובוטים ספוגיים בדרך אליכם!

—————————

מישהו שאל בסלאשדוט, האם זה הזמן להיכנס למטבעות מוצפנים? ואם כן, איזה? שזאת שאלה שכמובן היה ראוי לשאול לפני שנתיים, ועכשיו יש מצב שהסירה כבר הפליגה.

…או שלא. התגובות בדיון מרתקות. מומלץ לקרוא לכל מי ששוקל לקנות ביטקוין או כל מטבע מוצפן אחר.

מקצת הערות שנחרטו לי בראש: ביקטוין אנונימי. הציבור אומנם יכול לראות את רשימת ההעברות (מי, לאיפה וכמה), אבל כל עוד לא גיליתם לאף אחד מה הכתובת שלכם, אי אפשר לדעת שאתם מעורבים בהעברות. מה גם שכל אחד יכול ליצור לעצמו מליון כתובות ביטקוין שונות, ולבצע מליון העברות בכובעים שונים.

כסף מזומן לא כזה אנונימי (לפי הטענות שם). הבנק שומר רשומות של המספרים הסידוריים של השטרות שהוצאתם בכספומט. אהמ, מעניין אם זה נכון.

ביטקוין עדיין המטבע השולט בשוק (רשימה פה). קשה לנבא אם יש מטבע שיחליף אותו, ואיזה, כי קשה לנבא את העתיד. מישהו יכל לנבא שפייסבוק יחליפו את myspace? לינוקס את וינדוז?;)

2 תגובות

  1. יואב הגיב:

    לגבי מעקב אחרי כסף מזומן, גם אם הבנק שומר מעקב אחרי משיכה של כסף אין באמת דרך לעקוב אחרי גלגול של שטר בעסקאות שונות במזוזמן – לא?

    • ניימן הגיב:

      צודק. הכוונה הייתה למצב בו אתה מוציא כסף מהבנק, קונה משהו בעסק במזומן – ואז העסק לא מפקיד את המזומן בבנק. הבנק כמובן לא יודע אם הכסף עבר ידיים נוספות בדרך, אבל זה כן נותן אינדיקציה מסוימת עליך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting