יומיות 02.03.2016: מועמדי פרס נבולה, שיטה חדשה ויעילה לכריית ביטקוינים, קלווין ומואדיב, סרטוני לגו מלחמת הכוכבים ועוד

נתחיל בהתנצלות על מיעוט היומיות לאחרונה. הצינון\שפעת הזה מסרב לעזוב אותי.

לינקים: מועמדי פרס הנבולה הוכרזו, משמע, עונת הפרסים החלה. מה שאומר שעוד מעט רשימות הקריאה של כולנו – ובעיקר שלי – יתארכו.

ממועמדי פרס הנבולה היחיד שקצת קראתי הוא עקורה (שגם יהיה במועדון הקריאה שלנו).
לגבי שאר המועמדים:
– The Grace of Kings הוא פנטזיה אפית שמתבססת על סין במקום על אירופה. לא יכול לומר שהביקורות שקראתי עליו נורא הלהיבו אותי.
– Updraft של פראן ווילד נשמע מעניין, כי זה על עיר שמרחפת לשמיים מאיזשהי סיבה. אני אוהב כשדברים עפים לשמיים.

שאר הספרים לא מסקרנים אותי (אן לקי, נ.ק ג'סמין) או שלא שמעתי עליהם. אבל אולי שם מתחבא היהלום מהשנה החולפת שאני מחפש?

תמונה: מה שיש בתמונה למטה זה פסל "מודפס" (במדפסת תלת-מימד) מחומוס. יאפ, מחומוס. שזה החידוש האחרון מתחום שנקרא 'אוכל דיגיטלי'. אוכל די-גי-טלי! על מה יחשבו המופרעים האלה בהייטק?

יומיות 02.03.2016: מועמדי פרס נבולה, שיטה חדשה ויעילה לכריית ביטקוינים, קלווין ומואדיב, סרטוני לגו מלחמת הכוכבים ועוד

ההיכרות המציאותית שלי עם דרור ניר קסטל היא אפיזודה מאד קצרה מלפני יותר מעשור. אבל ההיכרות הוירטואלית עם דברים שהוא כותב – פייסבוק, בבלוג ילדי הקומדיה או במקומות אקראיים אחרים – יותר ארוכה. הכתיבה שלו זכורה לי תמיד לטובה.

עכשיו הוא פצח בפרוייקט מימון המונים לספר. תעיפו מבט – ובעיקר – תחפשו ברשת דברים אחרים שהוא כתב. בתקווה שתתחברו ותשתפו בקמפיין.

—————————

הגענו לזמן הזה בשנה בו יש סיכומים מתערוכת הצעצועים הגדולה בניו-יורק. זה מזכיר לי כמה בר מזל אני שאני בן 12 (מנטאלית) ועדיין יכול לשחק בכל הדברים האלה.

להעתיק לפה את כל הרשמים שקראתי קצת גדול על הבלוג. אז רבאק, לכו תקראו את הסיכום בעצמכם.

אבל הנה כמה איזכורים בכל זאת: רובוט-קוף (במקום רובוט הכלב\חתול המשעמם), Go-kart חשמלי, וגם משהו שנראה כמו מסיכת מציאות מדומה, והוא באמת מספק את אותה החוויה, אבל בשילוב משחק אמיתי.

—————————

הראשון בסדרת סרטים קצרים על לגו מלחמת הכוכבים עלה לרשת. הנהו:

המוזיאון לצלילים נכחדים מחזיק מוצגים עתיקים כמו צליל ההתחלה של חלונות 95.

מוזיאון ה-Malware נותן לחוות את כל ההנאה שבוירוסי מחשבים, בלי הסכנה של להרוס את המחשב שלכם. אבל בכל זאת, אל תגיעו לשם עם לפטופ, אוקי?

—————————

הלינק הזה מחכה לי כבר מליון שנה לחלוק אותו: מאמרים אקדמאיים להורדה חינם. בלי המונופול של המגזינים והאוניברסיטאות. בחסות מדענית רוסיה. סחטיין וח"ח וכל הכבוד לה.

—————————

קלווין ומואדיב הוא ת'אמבלר, לא חדש (מ-2013) שמשלב בין הסטריפ קומיקס הגדול בכל הזמנים, קלווין והובס, לבין ספר סביר מינוס בשם חולית. כמו כל עב ודה שמפרה זכויות יוצרים, קלווין
ומואדיב קיבל פקודה לרדת מהאוויר עקב הפרת זכויות יוצרים.

רק שיוצר הקומיקס לא נכנע. אין לו גרוש רווח מהעסק. הוא לא מוכר מרצ'נדייז, אין שם פרסומות, או אפילו בקשות תרומה. הוא הרגיש שיש לו קייס טוב ללגיטימיות העסק. ואכן, אחרי מאבק ארוף, הסכימו עורכי הדין של ביל ווטרסון (יוצר קלווין והובס) לתת לבחור אישור להמשיך. בארנס ונובלס בכתבה על האיש היחיד בהיסטוריה שקיבל אישור להשתמש בדמויות קלווין והובס.

—————————

סין בונה טלסקופ ענק כדי למצוא חייזרים. אם אתם עוקבים אחרי ספרי המד"ב החמים ביותר, זה עלול להישמע לכם מוכר.

—————————

כריית ביטקוין היא תהליך מתיש בו מנסים למצוא קלט לפונקצית הצפנה שהפלט שלה הוא ביטקוין (הסבר על רבע-רגל). זה לוקח המון זמן, חשמל וכוח חישוב, ובתכל'ס לאדם הממוצע כמוני התמורה לא שווה את הטירחה.

מאמר חדש מציע דרך לשפר את הביצועים: אל תחפשו את הקלט המדויק – אלא תרשו לתוכנה שלכם גם להחזיר תוצאות שגויות. תוכנות לא-מושלמות כאלה עובדות הרבה יותר מהר ומחזירות קלטים במהירות שיא. מה שצריך אחרי זה לעשות זה לבדוק שהתוכנה לא טעתה – אבל היות וזה תהליך ממש מהיר, הרעיון נראה כמו גן עדן לכורי מטבעות מוצפנים.

 

3 תגובות

  1. ארז הגיב:

    איזה כיף, מזמן לא הייתי פה.

  2. זיוויטיס הגיב:

    גם אני בהחלט לא התלהבתי ממועמדי הנבולה.
    את Grace of Kings קראתי ומאוד (מאוד) לא אהבתי: https://www.goodreads.com/review/show/1255810235

    את Fifth Season אני קורא עכשיו, ונהנה מאוד. הכתיבה מאוד חזקה. תאר לך איזה וריאנט על ה-X-Men, "עולם ששונא אותנו ומפחד מאיתנו," אבל עם המון משקל על "כל מוטנט באשכרה יכול להשמיד את העולם בטעות אם הוא מאבד ריכוז."
    הבעיה היחידה היא שהספר מתארת דמויות ואירועים ממש מעניינים, אבל אין תחושה של *יעד*, אז כל פעם שאני סוגר את הספר אין לי הרבה דחף להרים אותו שוב חזרה. אבל, נו. לא הכל יכול להיות מושלם.

    מבחינתי ספר השנה הוא The Just City, של ג'ו וולטון. כתבתי עליו קצת כאן: https://www.facebook.com/notes/ziv-wities/the-just-city-by-jo-walton-for-best-novel/10153303175829537
    הרעיון הוא שהאלה אתנה אוספת אנשים מכל מרחב הזמן כדי להקים את הרפובליקה הפילוסופית של אפלטון. בעיקר, זה ספר נהדר על איך בונים חברה, society, community. שאיפה לאוטופיה, ביחד עם אילוצי המציאות והאנושיות. ממליץ בחום.

    • ניימן הגיב:

      ואללה? Fifth Season? מאד לא אהבתי את ספר הבכורה של ג'סמין, ולכן התרחקתי מהספר הזה. אבל אולי כדאי שאנסה אותו. זה פנטזיה או מד"ב?

      ג'ו וולטון היא אחת הסופרות האהובות עלי. גם אהבתי את The Just City (למרות שהוא לא ספר השנה שלי, ולצערי לא מתקרב לקרסולי Among Others שלה). הנה הביקורת שכתבתי עליו:
      https://www.neiman.co.il/2015/08/10843

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting