יומיות 14.04.2016: אתרי מציאות מדומה, כסף תמורת צפיה בפרסומות בדפדפן, מפקד האוכלוסין הטורקי הודלף לרשת ועוד

יש בברנדנבורג מנהג אביבי נאה: האיזור שורץ חוות ובתים עם עצי פרי. הם מכינים מהעצים ריבות ביתיות, ואז מוכרים אותן בדרכים.

מחוץ לכל בית עומד שולחן קטן, ועל השולחן 10-20 צנצנות ריבה ביתית. אלא לא צנצנות מסחריות, אלא יותר צנצנות נוטלה שמישהו מילא בריבה. על כל צנצנת כתוב תיאור ומחיר. מוכר אין שם, אלא קופסת כסף. אתם אמורים לקחת צנצנת, ולשים כסף בקופסא.

קניתי ארבע קופסות משלוש חוות שונות. יאמי!

לינקים: מפקד האוכלוסין הטורקי הודלף לרשת. מזכיר לכם משהו? יאפ, מזכיר את אגרון: מפקד האוכלוסין הישראלי שהודלף לרשת ב-2006.

ההאקר המדליף כתב:

"מי חשב שאידיאולוגיות שגויות, פרוטקציות ומגמות פונדמנטליסטיות בטורקיה יובילו לבסיס טכנולוגי כל כך פגיע ורעוע?"

משם הוא המשיך איך הכל אשמת ארדואן וארה"ב צריכה ללמוד בזה ולא לבחור בטראמפ.

רק שיש בעיה בטיעונים שלו: בסיס הנתונים המודלף הוא מ-2009. אז נכון שארדואן כבר היה אז בשלטון (מאז 2003), אבל בכל זאת זה לא מעיד על אבטחת המידע של טורקיה כיום. מה גם שבישראל דלף מאגר המידע – וזה קרה לפני תקופת החושך של ביבי.

תמונה: צלבנים נגד קת'לוהו היא סדרת איורים שמפגישה בין צלבנים גרמניים מימי הביניים למפלצות של לאבקראפט.

יומיות 14.04.2016: אתרי מציאות מדומה, כסף תמורת צפיה בפרסומות בדפדפן, מפקד האוכלוסין הטורקי הודלף לרשת ועוד

חלק ב' של ספרי המדב"פ המדוברים של אפריל (חלק א' היה פה):

Asteroid Made of Dragons – ספר פנטזיה עם "טון שמזכיר את טרי פראצ'ט" ע"פ Publishers Weekly. נחיה ונראה.

The Everything Box של ריצ'רד קאדרי (מחבר Sandman Slim שאני עדיין צריך להשלים) מזכיר ל-Publishers Weekly את… טרי פראצ'ט וניל גיימן בספר בשורות טובות! מה נסגר? גם ספר הבישול של בני סיידא היה מזכיר להם את פראצ'ט?!

The Lie Tree, שזה כמו העץ הנדיב רק עם שקרים, עשה הרבה מאד רעש באנגליה ועכשיו מגיע לארה"ב (וגם לתודעה שלנו).

—————————

מארק קיובן (שידוע לחובבי הספורט בתור הבעלים של הדאלאס מבריקס) התבטא נגד הרגולציה של הבורסה האמריקאית. זה לא שהוא נגד רגולציה, ממש לא – אלא שהוא טוען שחוקי הרגולציה הם 100% של אי בהירות אפורה.

במצב כזה, בו עסקים לא יודעים מה מותר ואסור להם לעשות, הם פשוט מעדיפים לא להנפיק עצמם בבורסה. היות ולמדינה יש אינטרס שעסקים יהיו ציבוריים, הרי שהחוקים הלא ברורים הללו פוגעים בכלכלה.

—————————

להמציא רעיון חדש זה קשה. אבל מה שהכי מתסכל, זה שגם אם תגיעו לרעיון סופר מקורי, רוב האנשים יגידו לכם שהוא 'חמוד' ותו לו.

חלק גדול מהרעיונות המהפכניים בהיסטוריה של המחשבים קוטלגו בהתחלה בתור 'צעצועים' חמודים. חלק מהרשימה: העכבר, שפת C, מקינטוש, מצלמה אלקטרונית ועוד. הרשימה המלאה פה.

—————————

סרט מד"ב הופך למציאות:

From science fiction to reality.

צמד הפוסטים של מוזילה (אזהרה: פוסטים טכניים) על אתרי מציאות מדומה מציתים לי לגמרי את הדמיון. באחד הם מציגים את A-Frame 0.2.0: הכלי שלהם ליצירת אתרי מציאות מדומה. בשני הם בונים מבוך בעזרתו. מגניייייב!

—————————

אחד ממקימי מוזילה משיק דפדפן חדש: Brave. הוא מתמקד בפרטיות ומהירות הגלישה. את עיקר היח"צ הוא מקבל מהטריק הבא: אם תצפו בפרסומות בדפדפן – כלומר, לא תחסמו אותם – תקבלו ביטקוין תמורת זה. כלומר כסף! כסף בשביל צפייה בפרסומות. האין זה החלום האמריקאי? [תיקון: נפלתי במתיחת אחד באפריל]

זה נשמע לכם מדע בדיוני, אבל זה לא. כבר כיום יש משהו שנקרא Bitcoin Faucets. אלא אתרים – ויש אלפים מהם – שבהם אתם רואים פרסומות ולוחצים על כפתורים. על כל לחיצה אתם מקבלים כמות קטנה של ביטקוין, וכשהכמות הקטנה מגיעה לסכום "משמעותי", היא נשלחת אליכם לארנק.

רק מה – אל תרוצו ל-Bitcoin Faucets ותקוו להתחיל להרוויח כסף. כדי להגיע לרווח משמעותי תצטרכו ללחוץ אלפי או עשרות אלפי פעמים. וזאת כבר עבודה די מתישה שלוקחת הרבה זמן.

4 תגובות

  1. אירית הגיב:

    המאמר שמבטיח ביטקוין בדפדפן החדש, פורסם באחד באפריל. הלינק לברייב מוביל ל- 404. אחד באפריל 😉

  2. יהונתן הגיב:

    צר לי שלא התאפקת ושילבת את דעתך האישית על ראש הממשלה, בפוסט חביב שאני עוקב אחריו זה זמן רב, ובדרך כלל נקי מנטיות פוליטיות

    • ניימן הגיב:

      תשמע, אני אומר את זה בכנות: לא מבין את הביקורת שלך. יש ה-מ-ו-ן דעות פוליטיות בפוסטי היומיות. המון. זה טבעי היות ואני כותב את דעתי על כמעט כל אייטם, וקשה להתחמק מפוליטיקה. גם הערות קטנות על ביבי היו אי שם בעבר.

      אם ההערה הקטנה הזאת כל כך הפריעה לך – אז תהיה לי בריא. אני מנסה להיות פייר, ומאמין שלי לא הייתה מפריעה הערה קטנה פרו-ביבי או פרו-ימין או פרו-כל-דעה-שונה-משלי. בכל זאת, קצת טולרנטיות לדעות של אחרים.

      מעבר לכך: שמח לשמוע שהיומיות חביבות עליך בדר"כ ואתה עוקב אחריהן. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting