יומיות 30.05.2016: המחיר של ביטקוין נוסק, ג'ורג' מרטין ממליץ, חליפות אירון מן לצרכן ועוד

שבתי מטיול אופניים פלוס כנס האקרים בקרלסרוהה. פוסטים יגיעו בהמשך.

לינקים: המחיר של ביטקוין עולה בימים האחרונים. כאילו, מה זה עולה – עף! בארבעת הימים האחרונים בלבד המטבע טיפס מ-444 דולר לביטקוין לשיא של 548 דולר אתמול (הלילה טיפה ירד). עליה של 23 אחוז!

לעליות מחיר גדולות יש בדר"כ סיבות ברורות. אבל במקרה הנוכחי, אף אחד לא יודע מה הן. אין שום חדשות או התפתחויות בולטות שקרו במטבע בשבוע האחרון.

די ברור שהדחיפה לעליה במחיר מגיע מסין. לאתרים הסיניים יש מוניטין מפוקפק, ועולה החשד שמדובר במניפולצית מחירים מהסוג הבוטה ביותר. הדברים נראים דומים למניפולצית המחירים המפורסמת של ביטקוין מ-2013 (אז הגיע המחיר עד 1200 דולר לביטקוין, לפני שהתרסק ל-200 דולר).

תמונה:  Crossroads of Canopy הוא ספר פנטזיה שמתרחש ביער עד שיצא ב-2017. Tor.com חשפו את הכריכה שלו עכשיו, והיא כל-כך-יפה:

יומיות 30.05.2016: המחיר של ביטקוין נוסק, ג’ורג’ מרטין ממליץ, חליפות אירון מן לצרכן ועוד

ג'ורג' מרטין, בטח שמתם לב שאני קורא אדוק של הבלוג שלו, ממליץ על סדרות, סרטים וספרים. ההמלצה הכי חמה היא על The Fireman של ג'ו היל (הבן של.. סטיבן קינג). The Fireman כבר נכנס לקינדל שלי היות ואני אוהב את טעמו של מרטין, ומת על סטיבן קינג.

—————————

יונדאיי עובדת על חליפת איירון מן. בלי צחוק. גם פנסוניק וחברות אחרות. אנחנו חיים בעולם מד"ב.

—————————

סדרת פנדורין, אהובת ליבי, מוקדשת למאה ה-19, שה'אמונה בקדמה הייתה בה חסרת גבולות'.

האם זה לא המצב גם כיום? קיימת המצאה שתשמעו עליה ולא תאמינו שהיא אמיתית? רובוטי ענק, חליפות בלתי נראות, מחשבים קוונטים או ייצורי בינה מלאכותית שאי אפשר להרוג: אלה דברים שעובדים עליהם. כבר קיימים פרוטוטייפים!

במילים אחרות: אנחנו חיים בעידן של יצירתיות אדירה.

אבל גם במאה ה-19 הייתה יצירתיות אדירה, וגם במאה ה-20. מה יותר מרשים? להמציא סמארטפון או מטוס? מציאות מדומה או מזגן?

הניו-יורק טיימס מנסה לענות על השאלה: מהו עידן הזהב של היצירתיות? תשובות אין שם, רק פרספקטיבה היסטורית.

—————————

אפרופו בינה מלאכותית: פרופסור בג'ורג'יה טק גילה לסטודנטים שעוזרת ההוראה המוצלחת שלו, שענתה לאימיילים שלהם בסבלנות ומהירות שיא, היא בעצם.. בינה מלאכותית!

עוזרת ההוראה התבססה על טכנולוגית ווטסון של IBM. שבשיא המקריות אתמול גיליתי שיש גם שף ווטסון, שיוצר לכם מתכונים מטורפים שמבוססים על מתכונים אמיתיים.

—————————

uBeam היא חברה שמתיימרת להביא חשמל אלחוטי. כלומר, להטעין את הבטריה בלי לחבר אותה לשקע.

נשמע מד"ב, נכון? אז זהו, שכן. עובד לשעבר של החברה מאשים אותם בהונאה. הוא הגדיל והשווה אותם ל-Theranos: חברת תרופות שרצתה להחליף בדיקות דם עם דקירת אצבע, ובסוף התברר שזייפה תוצאות.

—————————

אנונימוס היה פעם ארגון האקרים מכובד, אבל בשנים האחרונות הוא עבר להתמקד בעיקר בהתקפות DDoS משעממות.

כדי להחזיר עטרה ליושנה, ולסחוף אנשים חדשים להאקטיביזם (שילוב של האקינג ואקטיביזם חברתי), פתחו פעילים ותיקים של אנונימוס את OnionIRC. מקום בו תוכלו ללמוד איך להיות האקרים טובים.

9 תגובות

  1. ההוא הגיב:

    וול, אני לא יודע לגבי "the fireman" אבל קראתי את "קרניים" והוא לא היה משהו. שום קשר לכתיבה של סטיבן קינג. אז קח את זה בערבון מוגבל.

  2. ארני הגיב:

    לאיזה סטיבן קינג אתה מתכוון? העמדה הוא אחד הספרים האהובים עלי בכל הזמנים אבל מספרי האימה שלו נמאס לי מאד לפני הרבה שנים.
    לפני כמה חודשים קראתי את 11/22/63 והוא מעולה – אלמלא אורכו יכול היה גם להתאים למועדון.

  3. רועי הגיב:

    ג'ו היל הוא סופר בחסד.
    טוב לפחות כמו אביו, עם קצת יותר "מגניבות". ממליץ מאוד על קרניים ועל סדרת הקומיקס Locke & Key. הבן אדם פשוט יודע להשתמש במילים, באמנות ובשילוב שלהם.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    קורא את the fireman ובנתיים ממש לא מתלהב. ג'ו היל נשמע כמו צל חיוור של אבא. הדמויות לא מעניינות וקצת אובר דה טופ כמו אצל אבא. קשה לי. בא לי להחזיר לאמאזון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting