יומיות 07.07.2016: בעיות פעיל ביטקוין עם הבנק, מכסחי השדים בשנת 2050, פרסי לוקוס למד"ב, השוואת תוכנות צ'יטוט לסמארטפון ועוד

שתיתי בירה עם פעיל ביטקוין ותיק. איש מוזר, פראנואיד ונמרץ. דיברנו על אמינות בנקים והמערכת, ותוך כדי הוא חלק את הסיפור הבא.

מישהו הזמין ממנו ביטקוין בשווי 5,000 יורו. הוא תמיד דורש שקודם יעבירו לו את הכסף לבנק, ורק אח"כ הוא יעביר את הביטקוין לקונה. תוך כמה שעות הוא קיבל אישור מהבנק שהכסף נכנס לחשבון שלו. הוא העביר את הביטקוין ללקוח.

יום אחרי זה הוא קם בבוקר וגילה שהבנק ביטל את ההעברה. 5,000 יורו נעלמו מהחשבון שלו.

הוא התקשר לבנק.

'התבצעה אצלנו פריצה', סיפרו לו, 'הכסף שהועבר אליך היה מחשבון פרוץ'.
'אבל כבר מכרתי את הסחורה!' הוא התעקש, 'אין לכם ביטוח?! איך יוצא שאני נדפק מהפריצה ולא אתם?'

אבל הבנק נדם. האיש שכר עו"ד ותבע אותם בבית משפט. הוא הפסיד. וכך הלכו להם 5,000 יורו בגלל טעות שבכלל לא קשורה אליו.

לינקים: אדם נוסף שחושב שהמערכת דפוקה הוא אנדרו נום: תוכניתן ב-megaupload לשעבר. הוא חושב שהוא לא עשה דבר רע. לא העלה סרטים לרשת וגם לא הוריד (למעט למטרות בקרת איכות המערכת). הוא גם לא הרוויח המון כסף מהאתר, כי הוא היה שכיר.

מצד שני, הוא כן ישב בכלא האמריקאי, וכמה שנים מחייו נהרסו בגלל האירוע. עכשיו הוא השתחרר, והראיון איתו מעניין, אפילו אם חד-צדדי.

תמונה: Kotaku שיחקו במשחק החדש של זלדה, וגרמו לי להוריק מקנאה. תראו איזה יופי זה נראה!

יומיות 07.07.2016: בעיות פעיל ביטקוין עם הבנק, מכסחי השדים בשנת 2050, פרסי לוקוס למד”ב, השוואת תוכנות צ’יטוט לסמארטפון ועוד

רודר מנדז מסביר, בפירוט טכני עמוק, איך לכד האקר שניסה להתקין לו, ולאלפי אנשים אחרים, keylogger על המחשב. מדהים.

—————————

פייר? התבלבלתי מכל תוכנות המסרים שיש, ואני כבר ממש לא יודע איך לצ'וטט עם חברים (מלבד xmpp + OTR, אבל זה לחברים מסוג מסוים).

סלאשדוט משווה בין כל תוכנות הצ'יטוט לסמארטפון שיש. הזוכה הוא Signal. התקנתם כבר?

—————————

פרסי לוקוס למדב"פ הוענקו. בפרס המד"ב זכה Ancillary Mercy (ההמשך ל-Ancillary Jusice החכם אך משעמם). בפנטזיה זכה Uproot (גם ממנו לא התלהבתי). איזה חוסר התלהבות.

—————————

הגירסא החדשה של Javascript שוחררה. התוספת הכי חשובה שלה? פעולת החזקה! המתמטיקאי שבי מאושר.

—————————

להלן ידיעה שעשתה לי את היום: סדרת אנימציה עתידנית של מכסחי השדים! השנה היא 2050. המכוניות מעופפות, הרובים יורים לייזרים – אבל הרוחות, מה איכפת להן? הן עדיין על טבעיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting