יומיות 17.08.2015: ספרי המדב"פ המסקרנים באוגוסט, חדשות מדב"פ ישראליות, להיט אנימציה סיני, רב המכר החדש של הניו יורק טיימס, ואיך מרגיש העולם כשיודעים מתמטיקה גבוהה?

שלשום חל בפולין חג עליית מרים לשמיים. חגגו אותו עם שורת תהלוכות צבאיות ומטס מטוסי קרב קלאסיים.

השילוב הלא הגיוני הזה מתבהר, כשמגלים שבאותו היום מציינים גם את יום קרב וורשה. קרב שסיים את המלחמה הפולנית-סובייטית ב-1920.

אחד המהפכים העצובים שעברה פולין לאחרונה, וסליחה עם הקוראים המיליטנטיים, זה שהיא הפכה למדינה שמעריצה צבא.

אני לא אומר את זה בגלל המצעד שהיה השבוע (שמתקיים מאז 1992), אלא בגלל אווירה ברחוב. מספר גדול של אנשים ששאלו אותי על הצבא הישראלי, והביעו שאיפה שזה שלהם יהיה חזק כמו שלנו.

לינקים: אייקון בפתח, ועולם המדב"פ הישראלי קודח.

הוצאת יניב השיקה קמפיין מימון המונים לחמישה(!) ספרי מדב"פ חדשים באייקון הקרוב. בשבוע הספר החולף הם הוציאו עשרה ספרים חדשים, אין ספק, חושבים שם בגדול.

בגזרה אחרת, הגליון ה-37 של המימד העשירי יוצא לאור. זה גליון מיוחד לכבוד עשרים שנה לאגודה. תמצאו שם שילוב בין הישן לחדש: בין סיפורים מתורגמים שתופסים את רוח המד"ב העכשווית,לבין מאמרים מקומיים על תרבות המדב"פ שלנו.

אני לא חבר אגודה, אז טרם ברור אם וכאשר אצליח להשיג עותק של הגליון כדי לזרוק כמה מילים בבלוג.

תמונה: זאת הכרזה לסרט דג גדול ובגוניה, שיצא בסין בחודש שעבר, והפך לתופעה תרבותית.

מדובר בסרט אנימציה בעבודה יד, שנעשה באהבה במשך 12 שנה. הוא צבר בזמן הזה עדת מעריצים, שאספה עבורו ב-2013, 260,000 דולר (קמפיין מימון ההמונים הגדול ביותר בסין אי פעם נכון לאותו הזמן).

הסרט צבר 37.8 מליון דולר בשבוע הפתיחה שלו בסין, כשתקציב העשייה היה 4.5 מליון בלבד. הייתי שם פה את הטריילר שלו במקום התמונה, אבל אז גם לא הייתה לי תמונה לשים, וגם בכל מקרה אני לא מבין מה הולך שם.

יומיות 17.08.2015: ספרי המדב”פ המסקרנים באוגוסט, חדשות מדב”פ ישראליות, להיט אנימציה סיני, רב המכר החדש של הניו יורק טיימס, ואיך מרגיש העולם כשיודעים מתמטיקה גבוהה?

לרשימת רבי המכר של הניו-יורק, נכנס ספר פנטזיה בהוצאה עצמית עם 62 עמודים. מ-ד-ה-י-ם.

אבל זה לא נגמר פה: הספר, Zenith, הוא בכלל לא סיפור שלם. הוא פרק ראשון מתוך סדרת סיפורים (עתידיים) בשם סאגת אנדרומדה. קראתי אתמול בלילה שליש ממנו (כאילו, 20 עמודים, אל תתרשמו יותר מדי), והוא.. סתמי כזה.

הסיפור הוא אופרת חלל קלאסית על פיראטיות חלל, וספינה רעה שמנסה ללכוד אותן. הטוויסט היחיד הוא צוות בנות-בלבד. נורא נחמד מבחינה פוליטית, אבל ספרותית לא מוסיף המון.

הסדרה כבר נרכשה לפירסום בפורמט מסורתי של ספר.

—————————

Ghostmail סגרו שעריהם. "העולם השתנה" מאז שהם החלו את הפרוייקט. "הסיכון בלתחזק אימייל אנונימי מוצפן פשוט גדול מדי עכשיו". עצוב, כי אני לא מכיר תחליף.

—————————

סרטון האנימציה הבא מכיל תמונות קצת קשות של זיקית אוכלת כל מיני יצורים חמודים. תתרחקו ממנו אם יש לכם בטן רגישה, אבל אם לא – אז כדאי לכם לצפות. הוא גם יפייפיה, גם עשוי נהדר וגם שייך לבמאי הישראלי תומר אשד.

נברתי ברשימת ספרי המדב"פ המעניינים שיצאו החודש ומצאתי שניים שבא לי לקרוא.

The Hike של דרו מגרי, הוא ספר פנטזיה שמערב משחקי מחשב ופולקלור.

The Last Days of New Paris של צ'יינה מייאוויל הוא ספר שרק צ'יינה מייאוויל (או ג'ו וולטון) יכול לכתוב: אזרח תמהוני של פריז בימי הכיבוש הנאצי, מפוצץ בעיר 'פצצת סוריאליזם'. מה שזה אומר זה שיצירות אמנות סוריאליסטיות קמות לחיים, ויוצרות ספר (אני מנחש) מוזר נורא.

—————————

לפעמים אני חושב שדוקטורט במתמטיקה היה בזבוז של חיי. מאז שסיימתי אותו אני עוסק בתחומים עם קשר לא ישיר למתמטיקה. אבל אז אני נזכר איך ניגשתי לדברים לפני ואחרי שלמדתי מתמטיקה. איך נהגתי ללכת לאיבוד בשיחות על כל מיני נושאים, מה שכמעט ולא קורה לי כיום. זה גם בגרות, וגם שילוב של כלים לוגיים שהתמקצעתי בהם במהלך השנים.

אנשים נוהגים לומר שהם "למדו הרבה מלעשות תואר". הם לא מתייחסים לתעודת גמר, ולכן זה בדר"כ ידע שקשה מאד לכמת. יכול להיות שהוא אשליה סובייקטיבית ולא יידע אמיתי. לפעמים אני מרגיש ככה.

אבל אז קראתי את התגובה הנהדרת לשאלה איך זה להבין מתמטיקה גבוהה?

6 תגובות

  1. ומה יהיה עם הנגנז בגנזך? נגנז לעד?

    • ניימן הגיב:

      אני שמח ששאלת. אני בדיוק כותב את המניפסט של הבלוג, ושם אני מדגיש שמאד חשוב לנו פה, במערכת ניימן 3.0, לשמור על שקיפות מירבית ולתת לקוראים מידע מלא על מה שמתרחש מאחורי הקלעים.

      מקווה שזה עונה על שאלתך.

  2. הקוף מכה בשנית הגיב:

    אני מניח שהמילטריזם הפולני קשור ביחסיהם (או חששם) עם רוסיה לאור ענייני אוקראינה וכו'

    • ניימן הגיב:

      כמובן, אבל לא רק, וזה גם לא תירוץ, כי אסטוניה, למשל, לא מיליטריסטית למרות שסבלה יותר מרוסיה לאורך השנים.

      לעיני הלא-מקצועיות, זה יותר טרנד שמשתלב טוב עם שאיפה של הרבה אנשים להפוך למדינת דת, ושנאה לפליטים ואיסלאם.

  3. עמית הגיב:

    שאלת הדיוט, אתה לא יכול להשיג עבודה בערך בכל חברה בינונית/גדולה עם הדוקטורט שלך? כמעט כולם מנתחים היום את המידע שלהם ומידע מהשוק, מה שנקרא אנליטיקס, ביג דאטה, דאטה סיינס ושאר באז-וורדז. מתמטיקה, יחד עם סטטיסטיקה ומדעי המחשב, היא רקע נדרש לכל זה.

    • ניימן הגיב:

      לא ניסיתי למען האמת, אבל כבר הייתה לי עבודה בחברת תוכנה גדולה (לפני שהתחלתי ללמוד או היה לי בלוג), ואני חושב שאני מעוניין בזה כרגע, לפחות במשרה מלאה, רק אם קצו כל הקיצים:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting