הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 2 באוקטובר 2016: חייו של טאו – ווסלי צ'ו

[פרטים על מועדון הקריאה לספרי מדע בדיוני ופנטזיה חדשים]

הספר החדש שהצטרף לרשימה הוא אופרת חלל מד"ב קומית. אני מ-טו-רף על ספרים קומיים! זה ספר חדש דנדש, מיוני 2016. שלא תגידו שאנחנו לא מעודכנים.

קודם רשימה ואחרי התמונה פירוט על הספר של המפגש הקרוב.

א. 2 באוקטובר 2016: חייו של טאו – ווסלי צ'ו [הוצאת נובה] [אמזון].  366 עמודים בעברית. 2013. בעולם בו חייזרים ובני אנוש עובדים ביחד, מה קורה לחייזר שמחליף מארח אנושי: מסוכן חשאי מצטיין, למתכנת אסייאתי מרושל ועצלן? ספר כיפי מלא אקשן. הוצאת נובה של דידי חנוך הימרה עליו להתחיל את ליין הספרים שלה. זוכה פרס קמבל (קטגוריה בטקס ההוגו לסופרים חדשים).
ב. 1 בדצמבר 2016: The Rook – דניאל או'מלי [אמזון]. 512 עמודים, 2012. ספר מד"ב אוסטרלי סוחף. אהוב המבקרים שגם זכה ב-Aurealis (ההוגו האוסטרלי). סוג של אקסמן פוגש את זהות בדויה. page turner מותח, שמתחיל בצורה הכי קצבית שיש: הגיבורה פותחת את העיניים בלי זכרון – ונופלת לתוך התעלומה.
ג. 1 בפברואר 2017: Mechanical Failure – ג'ו זיאיה [אמזון]. 352 עמודים, 2016. אופרת חלל קומית על פיראט חלל con artist, שמוצא עצמו מתגייס לצי כדי להתכונן לאירוע מוזר בשם… מלחמה?! התחלת הספר הזכירה לי את ספייס קווסט, או לחילופין, את האווירה בה אני כותב ביקורות חומוס. מצפה ל-Mui כיף.

הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 2 באוקטובר 2016: חייו של טאו – ווסלי צ’ו

חייו של טאו: תכירו את רואן, איש מחשבים שמנמן וחסר חיים. יום אחד מוצא עצמו רואן, בלי שאף אחד נתן לו ברירה, מארח חייזר עתיק בשם טאו.

טאו הזה הוא ממזר גדול. הוא הגיע, יחד עם שאר בני מינו, לכדור הארץ עוד לפני שבני האדם נבראו\נהפכו-מדג-לאדם. מאז הוא הספיק להתארח אצל שורת גדולי האומה, ג'ינגס חאן, קיסר משושלת מינג, ועכשיו איש הייטק חסר כושר כי זה הטרנד הנוכחי.

גזע החייזרים של טאו מחולק לשני פלגים, שמנהלים מלחמה קשה ביניהם. פלג אחד מייצג את שוחרי השלום שמשתפים פעולה עם בני האדם, בעוד הפלג הרשע רוצה לחזור לכוכב שלהם, גם אם המין האנושי יושמד בתהליך. כן, אני יודע מה אתם חושבים, זאת בדיוק העלילה של הרובוטריקים.

תראו, ניתן לפתות אתכם לקרוא את חייו של טאו על ידי זה שהסופר זכה, לא במעט בזכות הספר, בפרס קמפבל היוקרתי (קטגוריה בטקס ההוגו לסופרים חדשים) או בפרס אלכס ("פרס לספרים שנכתבו למבוגרים אבל בתכל'ס מתאימים גם לילדים בני 8-12" – מה לכל הרוחות?!). אך במקום אפתה אתכם עם שני אלמנטים אחרים.

האחד הוא שמדובר, כך על פי השמועות, בספר כיפי ומהנה.

השני הוא שהספר כבר קיים בעברית. ולא סתם "קיים", אלא הוא נבחר להיות ספר הביכורים של ההוצאה של אגדת המדב"פ המקומית דידי חנוך. יש מספיק אנשים בארץ שהמלצה של דידי גורמת להם לרוץ לקרוא ספר. בואו נקווה שהם יגיעו לדון עליו במועדון.

לא קראתי אפילו פסיק מחייו של טאו. כל דעתי עליו מושפעת מהייפ מסביב. עוד חודש נגלה אם ההייפ מוצדק.

סיכום המפגש הקודם: אני מאד אהבתי את Welcome to Night Vale. ארז רונן כל כך אהב את הספר שהוא התנדב לכתוב את הביקורת עליו במקומי. שנינו הסכמנו שהוא פנינת ספרות מוזרה להפליא.

שאר המגיבים הסכימו איתנו שהוא מוזר להפליא, אבל חלקו על איכויותיו. למעשה, רוב הקוראים בכלל לא הצליחו לסיים אותו. אני ממליץ עליו בחום לכל מי שרוצה לנסות משהו שונה לגמרי, אבל מזהיר שהוא לא טעם גלובלי.

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ממש נדלקתי על הרעיון של מועדון הקריאה! אבל גיליתי שאני לא אספיק לקרוא את חייו של טאו עד ה1 באוקטובר. וזה מעציב אותי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting