יומיות 22.08.2016: קסדת המציאות המדומה של אינטל, סדרות המדב"פ של הסתיו הקרוב, אינטרנט סלולרי דור 5, שתל מחשב מוח ועוד

אנוכחי בתל אביב לזמן קצר. מהשהות בוורשה לא יצא שום פוסט לבלוג. בואו נראה מה יהיה הפעם בתל אביב.

לינקים: אינטל הכריזה על קסדת המציאות מדומה\מציאות מוגברת שלה, ועל פניו נראה שהיא נותן בעיטת וולה לאוקולוס ריפט של פייסבוק והולולנס של מייקרוסופט.

בואו נתחיל מזה שלמכשיר של אינטל, Project Alloy שמו, אין כבל. מה שאומר שאפשר לסובב את הראש לכל הכיוונים, ולהסתובב בפאנן בחדר בזמן שאתם במציאות המדומה (בניגוד לשני המכשירים המדומים, שמוגבלים בכבל).

זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זה לא. אוקולוס והולולנס השתמשו בכבל כי כמות התעבורה שמצריכה מציאות מדומה גדולה מדי בשביל כרטיס wifi רגיל. לא בדקתי איך אינטל פתרו את העניין, אבל בטח יותר קל להם לייצר כרטיס וויפי מהיר מלשאר החברות.

הגימיק השני הוא שאפשר "לסרוק" דברים מהמציאות לתוך המציאות המדומה. נגיד, את הידיים שלכם. בדמו רואים איך נסרקות ידיו של המציג והוא יכול "להשתמש" בהן במציאות המדומה.

אנחנו חיים בעולם מד"ב.

תמונה: לפעמים אני תוהה מה הייתי עושה לו הייתי עשיר? כאילו, ממש עשיר? אין לי מושג למען האמת.

לא יודע אם ראיין דבוטו עשיר, אבל כן יש לו מספיק כסף לשכור קבוצת אמנים שתבנה מודל ענק של ארץ פנטזיה. יש טירות, חוות, מבוכי ענק ומפלים. זה ממש צועק "תמציאו מליון סיפורים בתוכי!". תעיפו מבט בפייסבוק שלו.

יומיות 22.08.2016: קסדת המציאות המדומה של אינטל, סדרות המדב”פ של הסתיו הקרוב, אינטרנט סלולרי דור 5, שתל מחשב מוח ועוד

Kernel, סטארטאפ חדש מתכנן לשים לכם מחשב בתוך המוח.

המחשב יעזור לכם לזכור דברים. כשתלמדו משהו, המחשב יתעד את החשמל שהנוירונים שלכם מפיקים, וכשתרצו להיזכר במה שלמדתם, הוא ישחזר את החשמל.

עוד אין מודל של המוצר. בינתיים היו ניסויים בעכברושים וקופים, והם בשלבים של ניסויים בבני אדם. לא בטוח שזה יצליח, והרבה מההכרזה העכשווית היא כדי לגייס הון למימון המחקרים. אבל בלי שום קשר:

אנחנו חיים בעולם מד"ב.

[אם יש פה נשמה טובה שרוצה לעשות תמונה קטנה (עם רקע שקוף) של 'אנחנו חיים בעולם מד"ב', אני מבטיח להשתמש בה ביומיות]

—————————

הלהיט האחרון של קמפייני המימון ההמוני הוא Omega2. מחשב זעיר וחזק ב-חמש דולר. מותקן עליו לינוקס, יש לו wifi, ועושה רושם שאם החברה באמת תספק את המוצר, היא יהיה להיט בעולם ה-IoT (האינטרנט של החפצים).

—————————

 Mr. Woop Man: Piggy Hank Eats Too Much של מקס וינסטון. איזה סרט הזיה. אני נהנה מדברים הזיה לאחרונה.

המדריך המלא לכל סדרות המד"ב והפנטזיה בסתיו הקרוב. אני אתן למומחים בקהל לחוות עליהן את דעתם.

—————————

מנכ"ל ווריזון אמר שתקשורת סלולרי דור 5 היא כמו "כבל אופטי אלחוטי", ומנכל טלקום שיהיה אפשר להעביר בעזרתה הולוגרמות כי התקשורת תהיה מהירה פי 100 מזאת של הדור הנוכחי.

רק מה, עוד אין דבר כזה תקשורת סלולרי דור 5. היא עדיין בפיתוח, לא תהיה מוכנה לפני 2020, ובכלל לא בטוח מה יהיה בה.

מה שכן בטוח, זה שהדרך היחידה שהיא תהיה מהירה כמו כבל אופטי, היא אם… התקשורת תועבר דרך כבל אופטי. אפשר לעשות את זה אם יש תשתית של כבל אופטי בכל בניין ודירה. אז הסלולרי צריך להעביר מהר מאד את התקשורת מהמכשיר לכבל – וזה אפשרי למרחקים קצרים.

לא סביר שתשתית הכבלים האופטיים תשתנה בצורה כל כך דרמטית בשנים הקרובות, אז את כל הבטחות החברות הסלולריות כדאי לקחת עם גרגר של מלח.

 

5 תגובות

  1. פשוט יעל הגיב:

    אם תחליט לקפוץ לירושלים (נגיד לדגום את הביר בזאר ו/או 'בירתנו'), תגיד?

  2. ההוא הגיב:

    וול, די משעמם לי אז אני אהיה אחד מהמומחים בקהל. אני לא באמת זוכר את כל העונות אז אם טעיתי במשהו עמכם הסליחה.
    אימה אמריקאית (עונה 6) זה, ובכן, אימה אמריקאית. מאחר שזו סדרת אנתולוגיה אז אין קשר בין העונות ולא ברור במה תעסוק העונה החדשה.
    בליינדספוט .(עונה 2) – בכלל לא ידעתי שזו סדרת מד"ב. זו סדרה על בחורה שמתעוררת בתוך תיק באמצע הטיים סקוור עם קעקועים על כל הגוף שקשורים לפשעים וללא זיכרון. לא צפיתי בעונה הראשונה אבל זו אמורה להיות סדרת אקשן מטופשת ולא יותר מזה.
    אומת הזומבים (עונה 3) זו פשוט סדרת זומבים רק של רשת סיפי. דהיינו – מטופשת ומהנה.
    גות'אם (עונה 3) היא סדרה גרועה שלא שווה את הזמן על אף הקונספט המעניין (במקור). להתרחק.
    לוציפר (עונה 2) פשוט כיפית ונורא מומלצת. קאסט נהדר, עלילה סבירה והמון המון טום אליס עושה מה שבא לו.
    המקום הטוב (עונה 1) זו סדרת קומדיה חדשה על בחורה רעה שמגיעה בטעות לגן עדן. זה נראה שווה ניסיון.
    מלכות הצעקה (עונה 2) – מי שהצליח לשרוד את העונה הראשונה שהתאפיינה בעיקר באוסף של דמויות נוראיות שעושות הכל כדי שלא נזדהה איתן כנראה יהנה גם מהשנייה. אני לא.
    סוכני מ.ג.ן. (עונה 4) תמיד נעה על התפר של ממש ממש מטומטמת ל"אם אתם יודעים לכתוב כל כך טוב למה לא עשיתם את זה עד עכשיו?". אבל זו עונה רביעית אז אני מניח שמי שצופה צופה ומי שלא חי בשקט ובנעימים.
    מגרש השדים (עונה 1) היא עיבוד לסרט הנודע בעל אותו השם. אני מניח שזה שווה נסיון לחובבי אימה אם כי יש לציין שסדרות על בסיס סרטים נוטות לא לעבוד טוב בזמן האחרון (חוץ מלימטלס. למה ביטלתם את למיטלס!).
    ואן הלסינג (עונה 1) עוסק בונסה הלסינג (סופרייז!) שחיה בעולם פוסט אפוקליפטי עם ערפזומבים. וזו סדרה של סיפי אז…. תעשו את השיקולים שלכם.
    היו היה פעם (עונה 6) היא כל מה שרע בטלוויזיה. תסריט רע, שחקנים רעים, אפקטים רעים ועוד כל מיני רעות חולות. שמרו מרחק.
    בנו של זורן (עונה 1) היא קומדיה חדשה מהמצמד לורד ומילר (ג'אמפ סטריט, סרט לגו) על דמות מאוירת בסגנון הי מן שחוזר הביתה לאקסית ולבן שלו. הייתי ממליץ לראות אם לא הייתי רואה את הסדרה הבאה:
    האיש האחרון על כדור הארץ (עונה 3) היא הסדרה עם השם הכי לא נכון שיש. גם היא של לורד ומילר והיא התחילה נורא טוב אך הידרדרה במהירות להומור מבוכה בלתי נסבל.
    ערוץ 0 (עונה 1) היא סדרת אנתולוגיה אימה חדשה שהעונה הראשונה שלה תעסוק בפסיכולוגי ילדים שחוזר לעיירת הולדתו במטרה לחקור את היעלמותם של ילדים בשנות ה80 והקשר של ההעלמות לסדרת טלוויזיה שעלתה לילדים שעלתה באותו הזמן. מצד אחד – זה ערוץ סיפי. מצד שני – זה נשמע מעניין וזה רק 6 פרקים. אני אנסה את זה.
    לוק קייג' (עונה 1) זו הסדרה החדשה מהיקום הטלוויזיוני של מארוול-נטפליקס שנראית אחלה ועוסקת בגיבור על שחור שקיבל את כוחותיו כתוצאה מניסוי. וזהו.
    חסר זמן (עונה 1) עוסקת במדען, חייל ופרופסורית להיסטוריה שמנסים לתקן את הנזק שנעשה לאחר שפושע גנב מכונת זמן. מה שבאמת הופך את זה למעניין זה שהיוצרים של זה הם גם היצורים של המגן ועל טבעי כל שאולי זה יהיה פחות מטומטם מהרגיל. מכל הסדרות מסע בזמן שמגיעות זו הכי מסקרנת.
    פלאש (עונה 3) אחת מהסדרות המטופשות והכיפיות (כל עוד הן קלילות) של יקום גיבורי העל הטלוויזיוני של dc.
    אין מחר (עונה 1) אין לי מושג למה זה נחשב מד"ב אבל נו, שיהיה. הסדרה עוסקת בבחורה שנשואה לעבודה שלה שפוגשת בחור שחי את הרגע כי הוא בטוח שעוד מעט מגיע סוף העולם (8 חודשים ו12 ימים, ליתר דיוק) וביחד הם יוצאים למלא את רשימת הדברים לעשות שלה. וזו קומדיה. ויש שם את גאלאבנט אז אני חייב לראות את זה.
    החץ (עונה 5) אחת מהסדרות המטופשות והכיפיות (כל עוד הן קלילות) של יקום גיבורי העל הטלוויזיוני של dc.
    תדר (עונה 1) עיבוד לסרט בעל אותו שם על בלשית משטרה שמצליחה לתקשר אחורה בזמן עם אבא שלה ומשתמשת בו כדי לפתור תעלומות ולשנות את הזמן. זה נראה אחלה.
    סופרגירל (עונה 2) אחת מהסדרות המטופשות והכיפיות (כל עוד הן קלילות) של יקום גיבורי העל הטלוויזיוני של dc. כן, כן, אני יודע. אני עצלן.
    אגדות המחר (עונה 2) אחת מהסדרות המטופשות והכיפיות (כל עוד הן קלילות) של יקום גיבורי העל הטלוויזיוני של dc. רק זאת האחת עם המסע בזמן מה שהופך אותה לאפילו יותר מטופשת מהרגיל.
    על טבעי (עונה 12!) היא סדרה שאני לא חושב שאני צריך להציג. אז אני לא.
    מים נופלים (עונה 1) עוסקת בשלושה זרים שמגלים שהם חולמים חלקים מאותו החלום. שווה נסיון, כנראה.
    מופע הקולנוע של רוקי חי – א. זה בכלל לא סדרה. ב. זה קצת מצחיק שלסרט קולנוע יקראו מופע ה*קולנוע*. ג. מיועד רק למי שאהב את המקור ורצה לראות אותו בגרסת גלי (הסדרה). כל השאר – להתרחק.
    מראה שחורה (עונה 4?) עברה לנטפליקס (מה שקצת מצחיק כי זו הסדרה עם הכי הרבה ביקורת על טכנולוגיה) מה שאומר יותר פרקים שיפלו בבום. מאחר שכל פרק עומד בפני עצמו הייתי ממליץ פשוט לחכות לתגובות ולראות רק את הפרקים הטובים (הספיישל חג מולד האחרון, למשל, שווה צפייה).
    יומני הערפד (עונה 8 ואחרונה) סדרת ערפדים כלשהי שאין לי מה להגיד עליה.
    סוכנות הבלשות ההוליסטית של דירק ג'נטלי (עונה 1). אז ככה:
    בצד השלילי – זה מבוסס על ספרים של דאגלס אדאמס, יש שם את אלייז'ה ווד והיוצר הוא מקס לנדיס שכתב פעם את כרוניקה בזמן אמת ומאז רצף של סרטים שכיחים.
    בצד החיובי – זה מבוסס על ספרים של דאגלס אדאמס, יש שם את אלייז'ה ווד, זה של הbbc, זה רק 6 פרקים והיוצר הוא מקס לנדיס שכתב פעם את כרוניקה בזמן אמת ומאז רצף של סרטים שכיחים כיפיים. והטריילר נראה אחלה. אז אני אצפה.
    המתים המהלכים (עונה 6\7) – אין טעם להציג את הסדרה הזאת כי כולם מכירים אותה.

    זהו. זה כל הסדרות. כמעט (אני יודע בוודאות שהם דילגו על כמה אבל אני חושב שזה הסדרות של האמצע עונה אז אני אסלח להם). מקווה שנהנתם!

  3. Yoel הגיב:

    הבעיה העיקרית בקסדות מציאות מדומה ללא כבל היא לא בהכרח התקשורת, כי אם ההספק (Power).
    מסכים ברזולוציה גבוהה דורשים לא מעט הספק, וכנראה עוד על כל הסנסורים וכו'. עדיין אין דרך טובה לשדר אנרגיה ללא כבל בלי הפסדים ענקיים, ובדרך לצלות לנו עוד קצת את המוח.
    אז הדרך לעשות קסדה בלי כבל היא בטרייה – ועכשיו השאלה היא כמה ההספק נמוך, כמה שוקלת הבטרייה ולכמה זמן היא מספיקה וכו'.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting