יומיות 10.09.2016: הקונגרס של Chaos Computer Club, ספרי המדב"פ הטובים של ספטמבר, Universal Income, סיכום תערוכת IFA בברלין ועוד

פוסט שבא אחרי יומיים מלאי תקלות בדרכים. כתבתי אותו בבית קפה בוורשה אתמול.

לינקים: ב-27-30 לדצמבר יערך בהמבורג הקונגרס של Chaos Computer Club. הייתי שם שנה שעברה והייתה חוויה אדירה [להלן רשמיי]. האירוע הוא טירוף לחובבי טכנולוגיה ותרבות אנדרגראונד. אפילו המסיבות שם אדירות!

ראו בזאת המלצה חמה. אודיע פה ברגע שתתחיל מכירת הכרטיסים: צריך לקנות מהר כי הם מסתיימים תוך כמה ימים.

תמונה: האמן 100% Soft עושה יצירות מקסימות של שר הטבעות.

יומיות 10.09.2016: הקונגרס של Chaos Computer Club, ספרי המדב”פ הטובים של ספטמבר, Universal Income, סיכום תערוכת IFA בברלין ועוד

Gamification זה פעולה שמכניסה אלמנטים של משחקים לפעילויות אמיתיות, כדי לתת לאנשים מוטיבציה להשתתף. הקונספט קיים כבר הרבה שנים – לפעמים בצורה נסתרת ('פרס נובל' הוא Gamification של מדע), אבל בעשור הנוכחי הוא חווה פופולריות אדירה על סף ההתפוצצות.

מנהל בית ספר בלגי עשה עכשיו Gamification קיצוני לקריאת ספרים (גם האתר Goodread הוא gamification לקריאת ספרים). הבחור הבלגי יצר משחק כמו Pokemon Go!, רק שבמקום לצוד ייצורים דמיוניים, צדים ספרים – ואז משחררים אותם שוב "לטבע" כשמסיימים לקרוא.

נשמע מטופש? מסתבר שזה תופס!

—————————

ב-13 לדצמבר יצא לאור 'ירושלים', הרומן השני של כותב הקומיקס האגדי אלן מור. זה רומן מרתיע, כי אורכו 1280 עמודים. הוא כנראה קשה לקריאה, לא נגיש – אבל כמו כל היצירות של מור, מתגמל אינסוף אם משקיעים בו. טעימה ראשונה  יש פה.

—————————

סרט יפייפיה. יש בו קצת תיאולוגיה ולא המון עלילה, אבל לפעמים גם יופי ואווירה מספיק כדי להקסים.

Universal Income, או בעברית, 'הכנסה כללית', היא שיטה שמעניקה לאזרחים דמי כיס קבועים. המטרה היא להוריד את מספר הרעבים, עניים, קוטרים, ובו בזמן להעלות את התפוקה, כי לכאורה אנשים עובדים יותר טוב בלי לחץ.

בפינלנד מתחילים בפיילוט של התוכנית הזאת. 2000-3000 אזרחים יקבלו דמי כיס בגובה 560 יורו בחודש, ונראה מה יקרה איתם. בהולנד יתחילו תוכנית דומה בינואר, ויש כבר מחשבות על מדינות מסוימות בארה"ב או אפילו בהודו.

—————————

תערוכת האלקטרוניקה הענקית של ברלין, IFA 2016, הסתיימה, ורשימת הזוכים בכל מיני פרסי טכנולוגיה עתידיים התפרסמה.

מה בהיצע? Lenovo Yoga, לפטופ שכל כולו, כולל המקלדת, זה מסך Touch ענק. אני אשכרה שוקל לקנות אותו (צריך לבדוק כמה המעבד חזק. המחיר הנמוך והעובדה שזה מגיע עם אנדרואיד מרמזים שזה לא מתאים לצרכי).

אוזניות Audeze iSine 10, שהן, אני מצטט ה-"single-driver planar magnetic in-ear headphones" הראשון אי פעם. מישהו יודע מה אומר הבבל"ת הזה?

Botscan היא סורק תלת מימדי ענק שיכול לסרוק אנשים, ל-LG יש מקרר שהדלת שלו יכולה להפוך לשקופה וככה אפשר לבדוק מה יש בפנים בלי לבזבז חשמל (wtf?). עוד בהיצע הזוכים? טרמוסטט חכם (היי! יש לי דוקטורט בנושא!), טלוויזיות חכמות או Drones.

—————————

הגירסא הרוסית של סרט גיבורי על סתם הנוקמים פשוט מזניבה.

ספרי המד"ב הבולטים של ספטמבר (מלבד 'ירושלים' של אלן מור שכבר אוזכר למעלה):

סישין ליו מסיים את הטרילוגיה שהחלה עם בעית שלושת הגופים [ביקורת]. שקלתי להמשיך אחרי שסיימתי את הספר הראשון, אבל ככל שעובר הזמן מתברר שלא באמת בא לי לעשות את זה.

Wrap של לב גרוסמן הוא מעין פריקוול לטרילוגיית הקוסמים המדהימה [ביקורות ספר א', ספר ב']. הוא יצא לאור במקור ב-1997, אבל מפורסם עכשיו שוב לאור הצלחת הטרילוגיה.

MJ-12: Inception מתואר כמו אקסמן במלחמה הקרה. לאור הביקורות, החלטתי לדגום אותו בקרוב.

פיטר ביגל שכתב את החדקרן האחרון, אחד מספרי הפנטזיה המפורסמים ביותר אי פעם, מוציא את Summerlong: ספרו הראשון מזה למעלה מעשור.

2 תגובות

  1. melquiadess הגיב:

    ראית ש-Nature מקדישים את הגיליון האחרון למד"ב…
    http://www.nature.com/nature/journal/v537/n7619/index.html#af
    (ספציפית, מעבר למאמרים המדעיים הרגילים, יש שם מאמרים שמציינים 150 שנה ל-HG Wells, ו-50 שנה לסטאר-טרק)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting