יומיות 16.10.2016: ספרי המדב"פ הטובים של אוקטובר, הפונט הגלובלי של גוגל, תוכנת ציור דו-מימד במציאות הוירטואלית, חבורת הזבל במערכת הבחירות ועוד

יצאתי לרכב במטרה של לברוח מהכל ולסיים איפושהו, אבל יחד עימי פצח הגשם בממטריו, ואחריו שעתיים וחצי של רכיבה בגשם נשברתי וחזרתי הביתה.

כך יצא שקיבלתם יומיות.

לינקים: קראתי, או ניסיתי לקרוא, הרבה מהספרים החדשים שיצאו ב-2016, והדעה שלי בינתיים היא שאף אחד מהם לא משהו. או אם להיות יותר מדויק: הספרים שהם לא המשכים של סדרות, לא משהו.

יש שניים שאני בינתיים אוהב מנקודת המבט המד"בית, אבל עוד לא בטוח כמה הם סוחפים להמונים. Infomocracy של מלכה אולדר, נותן נקודת מד"ב מרתקת על שילטון ומערכות בחירות בעידן המידע, ו-Ninefox Gambit הוא אופרת חלל קשה-לעיכול אבל כתובה היטב ומסקרנת.

האם רשימת הספרים החדשים שיוצאים באוקטובר תשנה את המצב? בואו נסקור אותה.

יש שני ספרים שלא ממשיכים עולם קיים מסקרנים. הראשון, וההכי מבטיח, הוא Crosstalk של קוני וויליס האלילה. למה מבטיח? כי קוניס וויליס אלילה, זה למה! השני הוא Lost Gods של ברום, שמספר סיפור בלשי מנקודת המבט של רוח הרפאים (קצת מזכיר את רוח רפאים הלא מוצלח).

המשכים לסדרות שיוצאים באוקטובר ואתם צריכים לדעת עליהם:
– Conspiracy of Ravens הוא ההמשך למערבון הערפדים Wake of Vultures. טרם הזכרנו אותו בבלוג, אבל זה יקרה בקרוב.
– Feedback הוא הספר הרביעי(!) ב"טרילוגיית" NewsFlesh המופתית של מירה גרנט.
– The Blood Mirror של ברנט וויקס הוא הרביעי בסדרת Lightbringer שטרם קראתי אך שמעתי עליה דברים טובים.

תמונה: קלפי חבורת הזבל למערכת הבחירות 2016.

יומיות 16.10.2016: ספרי המדב”פ הטובים של אוקטובר, הפונט הגלובלי של גוגל, תוכנת ציור דו-מימד במציאות הוירטואלית, חבורת הזבל במערכת הבחירות ועוד

לפעמים, כשהדפדפן שלכם נתקל בשפה שהוא לא תומך, אתם רואים כאלה ריבועים ריקים במקום אותיות. קוראים לזה tofu, וזה באסה לאללה.

עכשיו, אחרי חמש שנות עבודה, מציגות גוגל ומונוטייפ את Noto (קיצור של No More Tofu): פונט אוניברסלי שתומך ב-800 שפות (עדיין פחות מ-850 השפות של פפה ניו גינואה, לתשומת לבכם). חובבי הפונטים בקהל יכולים לבדוק אותו פה.

—————————

קרמילה היא סדרת יוטיוב שהפכה למין להיט קטן עם 50 אלף צופים עד עכשיו. היא מבוססת על סיפור ערפדים לסבי מהמאה ה-19, מותאם לסביבת הקולג' של ימינו.

כמו שקורה ליצירות אינטרנט עם בסיס מעריצים נלהב, הסדרה הופכת לסרט חובבים. פרטים פה.

—————————

תראו את הדמו המרהיב הזה לתוכנת ציור דו-מימדית במציאות הוירטואלית. למרות שמה שאני ממש ממש רוצה, זאת תוכנת מוזיקה עם כלי נגינה דמיוניים במציאות הוירטואלית. דברים שהייתי עושה לו היה לי פנאי.

ספריה אוסטרלית פירסמה כלי חינמי לעשיית קומיקס.

—————————

הסדרה האהובה על הבלוג, Stranger Things, הופכת למשחק 8-ביט.

4 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    typo
    "כמו שקורא ליצירות אינטרנט עם בסיס מעריצים נלהב"

  2. ספר רביעי ל- NewsFlesh ?!?
    אני כל כך לא יודע מה לחשוב על זה. מצד אחד נחמד להמשיך עם הדמויות המצוינות מהטרילוגיה האדירה הזו, אבל מהצד השני זה שוב להוסיף סתם לסדרה שהייתה מעולה בתור טרילוגיה ולא דורשת בכלל המשך. מה גם לאור הסדרה האחרונה (והנוראית) שמירה גרנט כתבה, לא בטוח שהספר הנוסף יעמוד ברמה של הספרים שקדמו לו בסדרה.

    זה נחמד להשתעשע עם הרעיון, אבל אנחנו באמת צריכים את זה?? כנראה מירה גרנט מנסה להציל קצת את שם העט הזה מהחרפה של הסדרה המבאסת ההיא בכך שהיא חוזרת לסדרה אהובה, אבל הייתי שמח יותר אם הייתה כותבת סדרה חדש (או, השם ישמור, פשוט ספר אחד ויחיד שעומד בפני עצמו לשם שינוי! [אני מקווה שיסלחו לי על האמירה הבלתי נסלחת ומתקבלת על הדעת הזו…]) ומתחילה משהו מאפס ועושה אותו ממש טוב.

    קיצר, מרגיש כמו טריק זול שרק מעלה בי חששות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting