הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 1 באפריל 2017: The fifth season – נ.ק. ג'מיסין

The fifth season מסמל משהו חדש שאני מנסה לעשות במועדון הקריאה: ספרים שכבר קראתי. או לפחות קראתי את רובם, כך שאני יודע שהם טובים.

בקשר הזה, התכוונתי לקרוא רק חמישית מ-Crosstalk, הספר החדש שהתווסף לרשימה. אבל לא יכולתי להתאפק וסיימתי אותו בין לילה. זאת קומדית מד"ב רומנטית של האשפית קוני ויליס. ברוח של 'מלבד הכלב' ו'המשכוכית'.

הנה רשימת הספרים המעודכנת. אחרי התמונה נשכנע אנשים לקרוא את The Fifth Season.

א. 1 באפריל 2017: The fifth season – נ.ק. ג'מיסין [אמזון]. 512 עמודים, 2015. פרטים אחרי התמונה.
ב. 1 ביוני 2017: נקסוס – רמז נאאם [אמזון]. 474 עמודים, 2012. אקשן מד"ב page-turner שמתרכז ב-neuro-hacking: כלומר, תוכנות שמתכתבות עם המוח האנושי. רבע הספר שקראתי בינתיים היה שילוב מושלם של רעיונות מד"בים עם אקשן וכתיבה קצבית. ספר ראשון באחת מטרילוגיות המד"ב אהובות הקהל של השנים האחרונות.
ג. 1 ביוני 2017: Crosstalk – קוני ויליס [אמזון]. 512 עמודים, 2016. קומדית מד"ב רומנטית בצורה הכי מקסימה ו-feel good של המילה. אם קראתם את מלבד הכלב (המופתי) והמשכוכית, לא צריך לשכנע אתכם לרוץ לקרוא את Crosstalk. ואם לא קראתם אותם? אז רוצו לקרוא עכשיו!

הכרזת מועדון קריאה מועד ה – 1 באפריל 2017: The fifth season – נ.ק. ג’מיסין

אחד הספרים שהכי שנאתי בשנים האחרונות הוא The Hundred Thousand Kingdoms. ספר פנטזיה אירוטי שכתיבה קלישאתית תהיה מחמאה עבורו.

כמנהגי בימים החלטתי בעקשנות להחרים כל ספר עתידי של הסופרת, אנ.סי. ג'מיסין.

זה עבד לא רע כמה שנים. אבל אז יצא The Fifth Season והחל לקבל מחמאות. המון המון מחמאות. כשהוא זכה בהוגו, וכל מיני אנשים עם טעם דומה לשלי סיפרו שהוא מעולה, החלטתי לקחת אותו ליד.

קראתי חמישית ספר, והיה.. מעולה.

כאילו, זאת לא העלילה או הדמויות, אלא פשוט הכתיבה עצמה. ג'מיסין הפכה מסופרת קלישאתית ב-The Hundred Thousand Kingdoms לסופרת ששולטת בכל רזי וטריקי הכתיבה ב-The Fifth Season.

מה זה מראה לנו? שלא נולדים "סופרים טובים" – אלא מתפתחים לכאלה.

ב-The Fifth Season יש עולם דמיוני, שמדי כמה שנים מקבל עונה נוספת: עונה חמישית. העונה החמישית די הרסנית לעולם, וע"פ רוב מאיימת להשמיד אותו או לפחות משאירה אותו בחרבות.

למזלם של תושבי העולם יש אנשים עם כוחות קסם לשלוט בגיאולוגיה של העולם. בגלל הנחיצות והנדירות שלהם, המדינה מלאימה אותם לצרכיה, והופכת אותם למסדר עליון של עבדים מודרניים.

זה סיפורם של כמה כאלה. יותר מזה אי אפשר לאמר על העלילה – כי ספויילרים וזה.

אחרי הרבה שנים שההוגו היה סממן לספרים שכיף לקרוא, שני הזוכים הלפני אחרונים, Ancillary Justice ובעית שלושת הגופים, פגעו במוניטין שלו אצלי. היה נדמה שהזוכים נבחרים הרבה יותר מאג'נדה פוליטית מאשר מתוך איכות ספרותית.

כולי תקווה ש-The Fifth Season, שזכה בפרס שנה שעברה, ישנה את המצב.

סיכום המפגש הקודם: Mechanical Failure הוא לא ספר מופת. הוא ספר מד"ב הומוריסטי עם הומור סלפסטיק גיחי-גיחי מטופש שכזה. מי שאוהב את הדברים האלה, כמו איל או melquiades‏ נהנה מהספר. אחרים, כמו ארני או עמית לא התקרבו אליו, או התקרבו והתייאשו באמצע.

היות והוא עשה לי מצברוח טוב, אקרא את ההמשך שלו שיצא בקרוב ואדווח לחבר'ה בבלוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting