יומיות 24.02.2017: המשך לטרילוגית חומריו האפלים, מינכן מוותרת על לינוקס, רכבת הרים פארק היורה מלגו, אנונימוס נגד הדארקנט ועוד

ד"ש מתל אביב. שמעתי שהרבה מקוראי הבלוג משתכנים פה.

לינקים: בשבועות הקרובים יעלה פה סיכום שנת 2016 במדב"פ של הבלוג, אבל כבר עכשיו אני יכול לספיילר ולאמר שזאת הייתה שנת קריאה גרועה.

למה? בגלל ספרות עיון. במקום עשרות ספרי מתח, קראתי עשרות ספרי עיון, בכל מיני נושאים שונים ומשונים. סוג של להרחיב את האופקים ממש מהר בלי עומק האקדמאי שלוקח הרבה זמן.

לכן עניין אותי המחקר שניתח 40 מליון שאלות Stack Overflow ומצא את הספרים הפופולריים ביותר בדיונים בפלטפורמה.

במקום הראשון יש את Working Effectively with Legacy Code. ספר שמלמד איך לוקחים את הקוד הגרוע שכתבתם (קוראים לזה Legacy Code) והופכים אותו לחלק מהמוצר המצליח והמשויף שלכם.

במקום השני? Design Patterns, שמלמד איך לבנות קוד לכל מיני מקרים שכיחים.

בשלישי? Clean Code. שכשמו כן הוא.

משם והלאה זה ממשיך בסדרת ספרים טכניים (Java concurrency in practice). מה שקצת מאכזב אותי. כי ציפיתי לאיזה ספר אגדי עם פילוסופיה של תכנות להיות בעשיריה, ולא לכמה ספרים שתופסים את הצייטרגייסט הנוכחי של התוכניתנים.

תמונה: בניינים בהשראת סופרים מפורסמים. יש גם לאורוול, אסימוב ושאר אושיות מד"ב, רק שהכי מצא חן בעיני זה של פרוסט.

Proust

רשימת הספרים המומלצים של פברואר ע"פ io9 וע"פ tor.com כוללת שני ספרים שמסקרנים אותי.

All Our Wrong Todays של אלן מסתאי עושה טריק שטיקי על המסע בזמן: מישהו משנות ה-60 נוסע בזמן לעתיד אלטרנטיבי דיסוטופי, ומגיע לעתיד.. שלנו. שזאת דרך מתוחכמת כזאת לאמר על כמה המציאות שלנו גרועה (וזה עוד לפני בחירת טראמפ). נשמע טיפשי? קצת. אבל הרבה מהללים, אז אולי יש פוטנציה.

לעומת זאת, Dr. Potter’s Medicine Show מסקרן כי יש בו שיירה נודדת במאה -19 של מופיעים, רמאים, פושעים והמנצח המושמץ אלכסנדר פוטר. אני מת על עולם ההנוודים של ארה"ב של פעם.

—————————

החברה של אנונימוס הורידו מהרשת 10,613 אתרי Darknet, כי יש בהם פדופיליה ושאר ירקות לא מוסריים.

או יותר מדויק: הם הורידו את השרתים של Freedom Hosting II שמאכסנים בערך חמישית מהאתרים ב-Darknet. ומה שיותר מרתק בסיפור זה לא האקרים שמנסים לשמור את הדארקנט מוסרית (Good luck with that), אלא הסיפור של שרתי האיכסון הפיראטיים שמחזיקים את כל החומרים האלה.

"איכסון לא-ריכוזי" זה מיני הייפ קטן עכשיו, עם סטארטאפים כמו Storj (ההכי פשוטים, שבדיוק גייסו אתמול 3 מליון דולר), Maidsafe (ההכי עתידיניים) ו-Sia (החביבים עלי). אם אחד מהם יצליח לספק איכסון אנונימי לא-ריכוזי פשוט, צפוי להם עתיד כלכלי מזהיר בזכות הדארקנט.

—————————

באגס באני מסביר איך ממשלות גורמות למטבע לאבד את ערכו מהר.

יומיות 24.02.2017: המשך לטרילוגית חומריו האפלים, מינכן מוותרת על לינוקס, רכבת הרים פארק היורה מלגו, אנונימוס נגד הדארקנט ועוד

—————————

ביקורת נרחבת ב-npr על אחד מספרי הפנטזיה המסקרנים בעשור האחרון: ירושלים של אלן מור. 1280 עמודים של פסיפס עם סיפור אהבה לניו המפטון הבריטית.

הביקורת מאד חיובית. עוד עשרים כאלה ואולי אפילו אשקול לקרוא את הספר.

—————————

ב-2013 סיימה עיריית מינכן להעביר את 15,000 עובדי העיריה ומערכות המחשב שלה ללינוקס. זה היה נצחון ענק לעולם התוכנה החופשית.

עכשיו הם רוצים לבטל את הפרוייקט, ולחזור בחזרה לוינדוז.

נשאלת השאלה, למה?

תראו, יש המון טענות ללינוקס, זה לא פשוט כמו וינדוז ויש סיבה שבמחשב של אמא שלי מותקן וינדוז ולא אובונטו. יש שם בעיות וזה מבלבל בלי ליווי של איש טכני.

א-בל, לינוקס עם מנהל רשת צמוד? אמור לעבוד פצצה. הבעיה העיקרית היא ש-LibreOffice פחות טוב מוורד של מיקרוסופט. אם כי הגירסאות האחרונות שלו ממש אחלה, ואני משתמש רק בו והכל עובד מצוין.

אז למה מינכן חוזרת למיקרוסופט? אין לי מושג, והעיר לא סיפקה הסברים.

א-בל, יש את זה שמיקרוסופט הקימה לאחרונה סניף ענק במינכן, ועושה מאמצי על להיכנס לכל מיני פרוייקטים ציבוריים גרמניים. וכשעסקני גרמניה שומעים שם של חברה גדולה שרוצה להצטרף לפרוייקט שלהם, הם קצת קופצים דום (מנסיון אישי). לא יודע אם זה בגלל שהם מעריצים חברות גדולות, או בגלל שחברות גדולות גורמות לפרוייקט להיראות גדול יותר, מה שאומר שאפשר לקבל עוד משרות לעוד עסקנים (אני קצת מריר, כן?).

אלו הכל השערות, כמובן. מה שלא תהיה האמת, עצוב שניסוי לינוקס של מינכן הגיע לקיצו.

—————————

לפני 22 שנה יצא כרך הבכורה של המצפן הזהוב, והתחיל את אחת מטרילוגיות הפנטזיה לנוער הפופולריות והמהוללות בכל הזמנים (ואחד מחורי ההשכלה הבולטים שלי).

עכשיו, פיליפ פולמן, הסופר, הכריז סוף סוף על טרילוגית המשך! אבל היא לא באמת "המשך" לסיפור, וגם לא סיפור שמקדים את העלילה המקורית, אלא סיפור מקביל לטרילוגיה הראשונה.

—————————

רכבת הרים פארק היורה מלגו.

הגיק שבי אומר: ואוו!!!

2 תגובות

  1. שיה הגיב:

    איזה חדשות מעולות בנוגע לפולמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting