34C3, הקונגרס ה-34 של Chaos Computer Club

זה היום השלישי של הקונגרס השנתי של Chaos Computer Club. כנס ההאקרים הגדול באירופה. זאת גם השנה השלישית שאני משתתף בכנס. הוא עשיר תכנים, ופיתויים, עם 15,000 אנשים שמרצים, מציגים פרוייקטים, וחולקים מידע בכל תחום טכנולוגי עצמאי שקיים.

האווירה? דמיינו אולמות ענק מוארים באורות ניאון צבעוניים שמשתנים כל הזמן (חלק מהמשתתפים הם תוכניתני אפקטים ותאורה), מלאים הרצאות, הדגמות ופעילויות בכל פינת אולם. הנה תמונה שצולמה לפני שהאירוע החל [מקור].

34C3, הקונגרס ה-34 של Chaos Computer Club

ביליתי יום אחד בלפגוש חברים ישנים ולשתות בירה. יום אחד בלעבור בין הפרוייקטים השונים ולקבל שלל מידע. היום אני יושב באיזור הבלוקצ'יין, עובד ומדבר עם עוברים ושבים שפונים אלי.

בסוף הכנס אני מקווה לארגן רשימת הרצאות מומלצות לצפייה. בינתיים, נסיון להעביר את הרגשת הכנס.

walking robot

בתמונה למעלה אתם רואים רובוט עכביש. הוא ענק, ומסתובב בזירה הכתומה. הוא חלק מאיזור ה-Do it yourself, ויש שם עוד דברים מדהימים שמערבים טלוויזיות, טלפונים וכל מיני פסלים נעים.

אם מדברים על אנשים שבונים דברים, אז יש גם מסלול נהיגה. כל מיני האקרים הביאו לשם כלי רכב מוזרים שהם בנו. אפשר לעשות עליהם סיבוב.

אטרקציה נוספת ענקית היא איזור המציאות המדומה. הם גם נותנים להתנסות בציוד מלא: מסיכה, כמה פרטי לבוש, כפפות או שלטים.

3d printed huge black unicorn

פסל ענק של פוני אפל. הוא שייך להאקרספייס שקישט את כל האיזור שלהם בפונים.

את הפסל הם הדפיסו במדפסת תלת מימד. הוא מורכב מכמה מאות חלקים. עקב הגודל, וכמות החומר, זה לקח שלושה חודשים בכמה מדפסות שעבדו בו זמנים. הם מוכרים אותו: 6000 יורו. אם הייתי אספן אומנות, בחיי שהייתי קונה.

כל האקרספייס או קהילה מארגנים איזור התנסות. נגיד, קניתי ערכת לימוד לפריצת מנעולים למתחילים בקהילת פורצי המנעולים. יש גם קהילה של food hacking, קריפטוגרפים ואפילו sex bondage for hackers.

hcpp picture

האירוע מתגלה במלוא הדרו ככל שהשעה מאוחרת יותר.

חלק גדול מההאקרים מתכנתי אורות, וחלק אחר מתכנת מוזיקה. חלקם הכינו מוצגים מרהיבים כמו זה שבתמונה למעלה (רכבת בארץ ממתקים). חלקם עושים הופעה אור קולית אינסופית.

קשה להשיג כרטיסים לאירוע. בדר"כ זה אומר להיות מוכנים לקנות בשניה שהמכירה מתחילה. אבל אם תרבות דיגיטלית מחתרתית מעניינת אתכם, זה אחד האירועים המומלצים שנה הבאה.

3 תגובות

  1. חובב הגיב:

    מגניב לחלוטין
    אני מתכנן להגיע כבר כמה שנים (ולא עושה את זה)

    אתה מתכנן להגיע ל FOSDEM?
    אירוע שכולו הרצאות מעניינות ובלי טיפת מגניבות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting