יומיות 11.01.2018: מה זה WPA3 ולמה זה אמור להעניק גלישה בטוחה ברשתות ציבוריות?

השאלה בכותרת מטעה, כי הפוסט לא מספק תשובה אמיתית עליה. ראו אייטם 6. אבל נשמח אם מי מהקוראים\קוראות יענה!

1. הוספתי את הספר The legal foundations of free markets לרשימת הקריאה. כדי להרחיב אופקים, וכי הוא קצר (135 עמודים) וחינם.

2. הסיבה שהתמונה הזאת פה היא שיש לי חוש הומור נורא ילדותי.

יומיות 11.01.2018: מה זה WPA3 ולמה זה אמור להעניק גלישה בטוחה ברשתות ציבוריות?

3. IO9 הכתירו את עשרת הסדרות הטובות ביותר בעשר השנים האחרונות.

כל מה שמופיע שם וצפיתי בו נהדר. The Legend of Korra, ריק ומורטי, Stranger things או Game of thrones.

יש סדרות חדשות מדי שטרם צפיתי, כמו The Handmaid's Tale.

במקום הראשון, הסדרה הטובה ביותר בעשור האחרון ע"פ IO9 היא.. Steven Universe.

Steven Universe?!

ראיתי פרק וחצי של זה מזמן והחלטתי שזאת סתם סדרה ילדותית. האמת פספסתי איזה שוס ענק?

4. אם אומרים לכם שמחיר ביטקוין עלה או ירד בגלל סיבה זאת או אחרת, חשוב לדעת שזה לרוב השערה. אף אחד לא ידוע בדיוק למה מחיר עולה או יורד. הרבה פעמים הנימוקים מגיעים בדיעבד כדי להסביר התנהגות מסוימת של המחיר. הם תמיד ניחושים, ולפעמים שגויים.

עם האזהרה הזאת אפשר לספר את הסיפור הבא.

האתר CoinMarketCap הוא אחד האתרים המובילים במידע על מטבעות מוצפנים.

יש להם ממשק פופולרי שמרשה למשתמשים להשתמש במידע בתוכנות שלהם. המשמעות היא שהרבה אלגוריתמי מסחר אוטומטיים בביטקוין, פועלים על פי המידע של CoinMarketCap. אז אם אתם רוצים לפרוץ את שוק המטבעות המוצפנים, מספיק כנראה לפרוץ את האתר CoinMarketCap. זאת נקודת כשל ענקית בשוק.

בדר"כ אין בעיות עם האתר. אבל השבוע הם החליטו, ברגע אחד, להוריד את כל הבורסות של דרום קוריאה מחישוב המחירים שלהם, עקב שמועות שממשלת דרום קוריאה עומדת לעשות בעיה לבורסות האלו.

זה גרם כמובן לשינויי מחירים באתר, שבתורם גרמו לכל האלגוריתמים להתחיל להשתגע. השווקים המובילים של המטבעות המוצפנים צנחו ב-20% תוך זמן קצר.

5.
ב-26 בינואר יתקיים אירוע Gamejam גלובלי. בוורשה וברלין אלו אירועי ענק, ואזלו המקומות. בישראל זה הרבה יותר צנוע, עם 50-60 אנשים במיקרוסופט בלונדון מיניסטר.

6. ידוע שמסוכן מאד להתחבר לרשת wifi ציבורית. אחת הסיבות היא הצפנה WPA2 שמשמשת עבור החיבורים האלה. WPA2 הוא פרוטוקול בן 20 שנה, שפשוט לא נבנה עבור השימוש המודרני.

ביום שני הכריז ה-Wifi Alliance, סוף סוף, על תקן חדש ומאובטח יותר: WPA3. על פי עיון (מאד) מהיר, זה דומה להצפנה בצ'אטים מודרניים. כלומר, הצפנה אינדיוודואלית לכל מכשיר. אם כי אני באמת לא מבין בזה כלום, אז אולי זאת לא הפואנטה.

7. סקירה היסטורית נרחבת על אחד מתתי-הז'אנרים האהובים עלי במד"ב: Big Dumb Object. תת ז'אנר שהביא לנו יצירות אהובות כמו שער, הכרונוליתים, או הכי טוב, The Expanse.

4 תגובות

  1. ההוא הגיב:

    אני רק רוצה לציין שניה כמה הרשימה של הסדרות מחורבנת.

    האגדה של קורה היא סדרה שגם בשתי העונות המצוינות שלה היה חסר לה ליטוש כלשהו שבאמת יביא אותה לשלמותו ובשתי העונות הלא מצוינות שלה… בואו רק נגיד שנעונה הרביעית היא אחד מהדברים היותר גרועים שיצא לי לראות בטלוויזיה. לא סדרה שהיתה מתקרבת לטופ 10 שלי.

    ווסטוורלד בהחלט מצוינת וראויה למרות נטייתה הקלה להימרח.

    ג'סיקה ג'ונס סובלת ממחלת הסרטן"יותר מדי פרקים" מה שהופך את הסוף שלה (שלושת הפרקים האחרונים, אם אני זוכר נכון) ללא משהו וגם מונע ממנה להיות טובה באמת.

    טוב, ריק ומורטי כן. סבבה.

    אורפן בלאק היא סדרה סתמית למדי. זה לא שהיא רעה או משהו, היא פשוט בינונית. לא חומר לעשירייה, למרות טטיאנה מסליני המצוינת.

    סטריינג'רס ת'ינגס היא בסופו של דבר מחווה חמודה לאייטיז שחוץ מכל הקסם והילדים החמודים לקחה מהאייטיז גם את המטופשות העלילתית הנוראית של חלק מהסרטים שהיא הושפעה מהם. זה לא שהיא רעה והצפייה בבינג' בהחלט עוזרת להחליק את הבעיות שלה, אבל לא חומר לעשירייה.

    משחקי הכס איבדה את זה והפכה לצל חיוור של עצמה איפושהו באיזור הפרידה מהספרים. היא עדיין מספקת רגעים נהדרים מדי פעם, אבל זה יותר באיזור הבימוי והמשחק ולא בתסריט המקרטע. לחלוטין לא לעשירייה.

    סטיבן יוניברס בהחלט נראתה לי ילדותית מדי בשתי נסיונות הצפייה שלי בה ולכן אני לא מכניס אותה לשום רשימת המלצות כלשהי כל שכן לכאן.

    (לא ראיתי את סיפורה של שפחה והמרחב, אבל הראשונה נראית לי יותר סדרה "חשובה" מטובה והשניה היא של רשת סיפי שלא ידועה באיכות אז אני בספק אם הן בהחלט ראויות, אבל אני אתן להן להנות מהספק)

    וזה לא בגלל שהם ניצמדו לז'אנר המדבר/פנטזיה, כי יש סדרות טובות בהרבה מהז'אנר שלא שם. בשלוף – המאה (שאומנם לא ראיתי אבל מקבלת שבחים מכל מיני מקומות שאני סומך עליהם אז אני נותן לה גם להנות מהספק), בית הבובות המצוינת, לדיון שמכילה בפרק הפתיחה שלה יותר איכות ממה שחלק מהסדרות שהופיעו כבר השיגו לאורך כל הריצה שלהן, המקום הטוב הנהדרת, ערוץ 0, העונה הראשונה של דירק ג'נטלי (טוב, לא באמת כי העונה השנייה לא משהו. אבל הראשונה כל כך מושלמת שאני מזכיר אותה בכל זאת), פוצ'ור מן הכיפית, פוצ'ורמה, אוטופיה הבריטית, אלים אמריקאיים, הנותרים (שגם לא ראיתי, אבל מקבלת תגובות מצוינות גם מחוץ לז'אנר), החיים על פי נד (כן, זה השם העברי לפושינג דייזיס), גאלאבנט (אם כי יכול להיות שכאן אני סתם מגזים כי אני סאקר של מחזות זמר), זרה (outlander) ועוד ועוד

    סדרות שלא ראיתי ולא יצא לי לקרוא עליהם כל כך אבל אולי ראויות לאזכור – האיש במצודה הרמה, הסטארט טרק החדש, האורוויל, פרינג', פני דרדפול, טווין פיקס ועוד.

    בקיצור, לא רשימה משהו.

    • יעל ר. הגיב:

      זו אכן רשימה תמוהה לגמרי. ווסטוורלד? באמת? היא אפילו לא ראויה להתברג כל כך גבוה ברשימה של השנה הזו בלבד. אורפן בלאק מהנה כצפייה חביבה, אבל לא מעבר. אודה ששנאתי את בית הבובות, אבל אף פעם לא הייתי מחסידי ווידון מהכמה תוכניות שלו שבהן ניסיתי לצפות.

      אגב, מהשנה האחרונה הסדרה ממנה הכי נהניתי היא The leftovers (הנותרים) המוזרה והאפלה, שלמרבה הצער לא זכתה לחשיפה ולהייפ המגיעים לה. נקודת המוצא שלה, או המנוע לעלילה, הוא אכן מז'אנר המדע בידיוני – היעלמות פתאומית של 2% מאוכלוסיית בני האדם מסיבה לא ידועה – אבל הסדרה יותר משתמשת במאורע הזה כדי ליצור סיטואציה שממנה תוכל לדבר על התמודדות עם אסון והלא ידוע, דת ואמונה, אבל, כתות, איך ממשיכים לאהוב אחרי אובדן וכן הלאה, ולא מתיימרת לפתור את התעלומה.

      • ההוא הגיב:

        נסכים שלא להסכים על ווסטוורלד ובית הבובות (ובהערת שוליים קטנונית, ווסטוורלד היא מ2016).

        והנותרים באמת צריכה להיות ברשימה כנראה, לפי כל השבחים שהוא מקבלת (העונה השלישית והאחרונה שלה הופיעה בבערך כל סיכום שנת 2017 שנתקלתי בו) אבל לא יודע, לא ראיתי. אז אני אאלץ לסמוך עליך.

  2. עידן הגיב:

    מעיון מהיר בכתבה הקצרה כאן:
    http://www.israeldefense.co.il/he/node/32620
    נראה שההבחנה הראשונית שלך נכונה ואכן נקבל הצפנה מותאמת אישית לכל מכשיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting