יומיות 07.02.2018: ניימן בשידור חי מפריז

בשבועיים האחרונים הייתי בתל אביב, וורשה, ברלין, בריסל ועכשיו: פריז.

פריז קפואה, יורד שלג כבר 24 שעות (אבל זה מרגיש כמו 240 שעות). האוכל מעולה ויקר. כמדומני העליתי 20 קילו והוצאתי 20,000 יורו תוך שלוש שעות.

1. אני לן ב-Hôtel le Clément. מלון קטן ומקסים במרכז האויור. עם חדרים פיציים, ושולחן עבודה עם משטח אבן שיש לעבודה.

תמונות לא יעבירו את רוח המקום, אבל אני מנסה בכל זאת. חדר קטן:

יומיות 07.02.2018: ניימן בשידור חי מפריז

חדר גדול:

חדר במלון בפריז

2. ניסוי היסטורי של SpaceX עבר אתמול בהצלחה.

בניסוי שוגר הטיל העוצמתי בעולם. הוא נשא עימו, שימו לב, מכונית טסלה אדומה, עם בובת אסטרונאוט, שמנוגן בה השיר life on mars של דיוויד בואי בלופ אינסופי. המכונית שוגרה לכיוון מאדים.

אני לא צוחק.

גולת הכותרת היא הנחיתה של טילי השיגור לאחר השיגור. ככה אפשר להשתמש בהם שוב בעתיד.

זה חלק אינטגרלי בתוכנית של SpaceX להפוך מסע למאדים למשהו שגרתי בעתיד. שניים מתוך שלושת טילי השיגור נחתו בהצלחה על סירות רובוטיות. השלישי קצת התפקשש, כנראה בגלל תקלה במנועים שלו. אני מניח שעדיין לא ברור איך לבנות אותם כך שלא ינזקו בתהליך השיגור.

הגימיק של המכונית שטסה למאדים הוא פירסומת קצת סנכרנית לטסלה, אז לא נדון בה. שאר העסק מאד מרגש!

כל העסק הזה מזכיר לי קצת ספר מדע בדיוני שאני בדיוק קורא: Awkright. גם שם יש ארגון פרטי שמחליף את הממשלה בקידום האנושות לעבר כיבוש החלל.

3. הייתי בסופ"ש בכנס Fosdem 2018. הכנס האירופאי לתוכנה חופשית ופתוחה. יש שם ים של הרצאות, אבל בגלל שתהליך הקבלה כולל אפס סינון, חלק גדול מהן משמים.

עם זאת, ההרצאה על מונרו של Howard Chu הייתה אחת מהרצאות הבלוקצ'יין הטובות שראיתי אי פעם, ובטח הרצאה המונרו הכי טובה.

מומלץ לכל מי שרוצה להבין מה זה מונרו, הפרוייקט הכי אהוב על בעל הבלוג מלבד ביטקוין.


4.
מה עוד היה ב-Fosdem? ניסיתי לארגן מפגש בלוקצ'יין צנוע.

כתבתי הודעה בטוויטר: "מי רוצה מפגש בלוקצ'יין לפני הצהריים ביום ראשון?". רק טכנולוגיה ותיאוריה. בלי מחירים, מסחר או עסקים.

שישה אנשים יצרו קשר דרך כל מיני מקומות. נפגשנו, ניימן סטייל, בקפיטריה. שתינו קפה של חצי יורו ממכונה זולה, ודיברנו על הטכנולוגיה.

מה שיפה בדרך הזאת היא שמגיעים אנשים מאד סקרנים, שבאמת רוצים להבין מה לב העניין, ולא מנסים להשוויץ בידע שלהם או לדעת איך אפשר לעשות ביזנס. היינו חמישה גברים ובחורה אחת.

ישר אחרי זה המשכנו למפגש בלוקצ'יין יותר גדול. הוא פורסם על לוח המודעות של הכנס. שם הייתה מפלה: המפגש היה בחדר קטן, בגודל של כיתת לימוד. הגיעו בערך חמישים אנשים – כולם גברים(!!!) – ותפסו כל פינה בחדר. בלוקצ'יין זאת הטכנולוגיה היחידה שיוצרת כזאת נהירה ב-Fosdem.

המארגן לא היה מוכן לכך, והציע שנתחיל בלהציג את עצמנו. זה לא ממש עבד, כי הרבה מ-50 הגברים האלה היו חברי עתירי טסטוסטרון, שניצלו את הבמה בלנסות להראות כמה הם טובים בלהיות חברי כנסת ישראליים ולגנוב את ההצגה ע"י קולניות.

כשראיתי שזה לא הולך לשום מקום חוץ מלעשות לי כאב בטן, התחמקתי החוצה בשקט.

5. בלוקצ'יין אחרון לפוסט זה, סליחה על ההצפה.

אחד השימושים הפחות פופולריים (עדיין) של ביטקוין זה בתור נוטריון. שזה אומר: אפשר לשמור על הבלוקצ'יין של ביטקוין איזשהי הוכחה שבזמן מסוים החזקתי מסמך מסוים.

ככה אפשר לעשות רישום מוקדם של פטנטים, חשבוניות, או סתם למנוע מאנשים לגנוב לכם את כתב היד של הספר שלכם לפני הפירסום.

הבעיה היא שכל הקונספט בנוי על כך שבכל בלוק של ביטקוין, רשום הזמן בו הבלוק נוצר. אבל לא ברור עד כמה הזמנים האלה מדוייקים, אם בכלל.

אני עובד על כתבה שתנתח את המצב. בינתיים יצרתי דיון פלוס ניתוח התחלתי ברשימת התפוצה של מפתחי ביטקוין. אפילו היו כמה תגובות מהמפתחים הראשיים.

תגובה אחת

  1. דוד הגיב:

    כיף לקרוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Subscribe without commenting